GT 650m Throttle Asus n56vz

Pagina: 1
Acties:

• Hydralord25
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-01 22:33
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn asus n56vz van 1.5 jaar oud. Deze heeft een gt 650m en intel core i7 3610QM.
Ik merk de laatste tijd dat me fps niet meer zo hoog is bij games. Nu had ik Nividia inspector geinstalleerd en kwam dit tegen.

http://img.techpowerup.org/141004/nvidia_20141004_113001.png

Mijn gt 650m word gethrottled. omdat de current clocks veel lager zijn dan standaard. Maar me tempraturen zijn niet zo hoog. Als ik aan het internetten ben zit het rond 40 graden en bij gamen 70 a 75 graden. Ik heb ook een coolingpad onder me laptop zitten en me heatsink pas geleden schoongemaakt. En ik heb me gt650m ook niet overgeclockt. En me drivers zijn geupdate naar de laatste versie. Weet iemand hoe dit komt?

groetjes

[ Voor 6% gewijzigd door Hydralord25 op 04-10-2014 11:40 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:05

Nemesizz

Untouchable

Als je kaart niks doet dan gaat ie niet op volle snelheid draaien maar klokt ie zichzelf terug, dit is normaal en doen vrijwel alle videokaarten en processors tegenwoordig.

Daarnaast, zal je kaart ook uitschakelen en/of op een lagere snelheid draaien wanneer je op de accu werkt ipv netstroom.

Log met GPU-z ofzo eens wat je kaart doet onder load (tijdens een game, gewoon GPU-z op de achtergrond draaien). Dan kun je in de grafiekjes aflezen wat je kaart doet.

Is die screenshot van jezelf of gewoon van internet?
Want dat ding is gewoon idle en dan gaat de kloksnelheid omlaag (GPU load is ook 0%).

Wat overigens wel soms een probleem is bij laptops (staat even buiten die kloksnelheden van die Geforce), is dat een game gaat draaien op de IGP (Intel Graphics in dit geval) ipv de Geforce te gebruiken.
Bij sommige programma's moet je dus op de .EXE rechtermuisknop > run with fast nVidia graphics (of iets in die geest) doen, want anders word mogelijk de Intel HD graphics van de CPU zelf gebruikt, en dat komt prestaties niet ten goede.

En ook hier weer, vaak switched de laptop zelf naar Intel graphics als de laptop op de accu werkt.