Toon posts:

Cooler Master B500Watt genoeg voor GTX 560 Ti Hawk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lieve mensen,

Krijg vandaag een nieuwe pc,

Hier even de specs:
Amd A10-6800k 4,10 GHz
Cooler master K-350 behuizing
500 watt cooler master
1500GB hardeschijf
MSI A78M-E35 moederbord
Grucial Ballistix 4GB DDR3 RAM-Geheugen
Cooler Master Hyper 103

Als het goed is is de voeding een B500 van cooler master met een 85% efficiëntie...
Zou de voeding het trekken als ik er een Gtx 560 Ti Hawk aan hang? (op volle belasting)
en later eventueel nog 4GB ram upgrade?

Ik lees dat de grafische kaart min. 600W nodig heeft met een min. V12+ rail van 35A.
De B500 heeft echter twee v12+ rails, een met 24a en een met 21a ? moet je die dan bij elkaar optellen,
of is het dus te weinig en alleen 24a?

Hoor graag van jullie!

Mvg,

Ruben

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2014 12:17 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Overkill voor een 560Ti.
Kwaliteit van de voeding is meh, maar het is op z'n minst geen MS-Tech.

Ik snap alleen de combi van een 6800K en een 560Ti niet, heb je ze allebei al?

Verwijderd

Topicstarter
Heey, ik heb de grafische kaart nog niet,
de pc is net binnen , zit een 6800k in inderdaad ;)
die combi is toch helemaal niet verkeerd?
wat raad je me dan aan?
bedoel je dat de voeding genoeg aankan of niet?
ik las dat de grafische kaart min. 600watt nodig heeft en een 35a op de v12+ rail,
dus is de voeding te zwak?

misschien tips voor een andere voeding?

Mvg,

Ruben

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De B500 is gewoon van nogal matige kwaliteit, hij levert volgens mij wel min of meer wat er op de sticker staat, maar een heel lang leven heeft ie niet.

De A10 is een APU, dus een CPU [een best leuke] met een GPU erin meegebakken, hierdoor kun je simpele games best leuk spelen, maar, het is nogal vreemd om er direct een andere, echte GPU naast te zetten, in dit geval in de vorm van een GTX560ti. Je had dan beter de goedkopere Athlon 760k kunnen nemen bijv.

Dit hele systeem klinkt overigens een beetje als iets van GamePC.nl of iets in die richting, wat nou niet echt geweldig knal voor je knaken is.

People as things, that’s where it starts.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

VasZaitsev schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:23:
Dit hele systeem klinkt overigens een beetje als iets van GamePC.nl of iets in die richting, wat nou niet echt geweldig knal voor je knaken is.
B500, check.
Goedkoopste AMD moederbord die je kan vinden voor de proc, check.
Koeler met nauwelijks toegevoegde waarde waar je je afvraagt waarom kon je niet 10 euro meer aan de kant leggen, check.
4GB aan RAM bij een 6800K... check.
Ongeveer 50% van pc bestaat uit cooler master, check.

Nu je het zegt :7

Verwijderd

Topicstarter
Aha,
nee snap het ;) maar heb er wel over nagedacht,

Ik had hiervoor een phenom II x4 955 black edition,
Deze apu heeft absoluut geen slechte cpu, en sowieso beter dan de phenom.

bovendien heb ik de pc tweedehands gekocht en het is inderdaad van gamepc.nl, heb er echter maar 310 voor uitgegeven, enige wat ik nog hoef te doen is een lekkere video kaart, misschien wat betere voeding, en 4gb erbij en dan ben ik voor minder dan 500 euro klaar ;) (koop meeste tweedehands)

Dus als je goede tips hebt voor een andere voeding, een passende video kaart ofzo hoor ik het graag ;)
maar de voeding raad je dus af met de gtx 560 ti ?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

En waarom heb je de 955 weggedaan? Extra performance is zga nihil.

Voeding gaat prima met een 560Ti, maar de 560Ti is nogal zwak, als je die op het oog hebt 2e hands raad ik aan iets langer door te sparen voor een GPU waar je wel plezier aan hebt.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nou, de CPU is niet heel veel beter dan die van een Phenom 955, wel issie zuiniger, wat ook wat waard is.

560ti's zijn niet heel populair meer, hadden volgens mij altijd maar 1GB geheugen. Qua prestatie is het minder dan bijv. een R9 270.

Een tweedehands HD7870, HD7870XT, HD7950 of HD7970 zijn toch wel erg leuk, in volgorde van leuk naar leukst.

Nvidia vind ik zelf wat prijzig tweedehands, en bijv. een GTX660ti heb ik nooit heel slim gevonden, kleine bus, wat weinig geheugen. Zou zelf echt kijken voor een HD7950.

Die voeding kan gewoon beter, een HD7950 overleefd ie wel, maar ik sta niet heel vreemd te kijken als ie over een paar jaar dood is.

[ Voor 11% gewijzigd door RobinHood op 04-10-2014 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmh , ik was altijd nogal van de nvidia ;) misschien toch eens tijd om naar ati te kijken dan,
dus een 7950 ? ik kan namelijk een gtx 560 ti krijgen voor 50 euro :P had hiervoor een gtx 460 en was er echt tevreden mee toen der tijd.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd

Topicstarter
ow shit, die is inderdaad veel beter , en net zo duur ;)
thanks!

trouwens klopt het wat ik zei over die 12V+ rail , als een voeding er twee heeft, mag je die dan bij elkaar optellen?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ligt ingewikkeld, maak je er maar geen zorgen over.

[ Voor 134% gewijzigd door Thomg op 04-10-2014 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
die asus 7850 vind ik wel een zeer mooie kaart, heeft niet alleen zo'n irritante mini hdmi aansluiting ;)

deze werkt lekker samen met de cpu ? geen bottleneck ofzo?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nuh, bij een 280X / 7970 Ghz gaat het wel kriebelen, maar dat zou ik sowieso nooit aanraden met een B500.

Kan je alleen niet je budget iets meer uitbreiden voor een betere kaart?
De 7850 is prima, maar wel 1GB wat toch wel gaat nekken bij sommige spellen ( heb geen idee wat je van plan bent te gaan spelen ermee ).

Verwijderd

Topicstarter
aha, ehm naja weet je , zeg maar wat je aanraad, het lieft onder de 100 euro (tweedehands gewoon)

ik hoef echt niet ziek ultra hoge instellingen, maar volgens mij kun je met de cpu die ik heb en een lekkere video kaart prima de moderne spellen ook nog spelen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Wat speel je dan?
LoL?
Dota 2?
Cod Ghosts?
BF4?
Minecraft?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu helemaal into ''next car game'' die zou ik bijvoorbeeld wel op hoogste instellingen willen spelen, maar zag dat die ook alleenmaar een gtx 560 ti nodig heeft...

Verwijderd

Topicstarter
maar gewoon, dat ik ook wat komende moderne spellen kan spelen, heb hier nog wat oudere zoals battlefield 3 , skyrim etc. dat soort spellen, maar battlefield 4 enzo komt er zeker ook nog wel een keer bij.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

http://tweakers.net/categ...BZlpijZBWtZGphZqkUW1tbCwA

Ik zou zeggen, biedt maar los.
€90,- voor een kaart met garantie lijkt me een mooie prijs.

Verwijderd

Topicstarter
naja die van 85 is natuurlijk al gereserveerd ;)

dit is wel een beest van een kaart , tenminste als je mij hoort spreken over 560's enzo ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar verschil van 40 euro van 7850 naar 7950 wel waard ?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ja, als die garantie heeft zou ik zeggen doen...
Maar dit is wel ERG goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, naja als ik hem zelf ophaal loop ik niet heel veel risico,
maar een 7850 of 7950 gaat ook prima met de games van toen en nu lijkt me.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:08:
ja klopt, naja als ik hem zelf ophaal loop ik niet heel veel risico,
maar een 7850 of 7950 gaat ook prima met de games van toen en nu lijkt me.
't is jouw geld, jouw keuze ;)

Verwijderd

Topicstarter
haha true,
oke dus jij zou gaan voor minimaal een 7850 ? (gezien mijn specs en voorkeuren)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tussen de 1GB HD7850 en de 3GB HD7950 zit wel een wereld van verschil qua prestaties. Leuke tussenoplossing is de HD7870XT, maar die zie je niet heel veel, en is volgens mij wat prijzig tweedehands. De HD7950 is dankzij de mijnbouw lekker goedkoop tweedehands.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Als ik jouw was had ik geen 560ti gehaald maar iets wat flink sneller is en niet al te duur. Vooral die 1GB geheugen op die 560 ti gaat die kaart echt onderuit halen.

Voor een paar euro heb je al een 7950 oid die kan oplopen tot 2-10x sneller dan die 560ti op 1080p en AA.

Ik heb 2e hands 7950's gezien voor een euro of 80.. je moet compleet gek zijn om er geen een aan te schaffen
Ik heb zelf al ervaring met videokaarten sinds 1997... ik kan ej zeggen dat die 560ti echt wasted is... ik heb er zelf ook nog een paar gehad in sli, die hawk.. mijn grootste miskoop tot nu toe! dat 1gb houd de boel tegen

[ Voor 100% gewijzigd door A87 op 04-10-2014 18:53 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Topicstarter
super! bedankt voor jullie reacties, ik ga me inderdaad meer focussun op de 7850 7870 of 7950, ik ga dan ook maar direct voor een 2 tot 3gb versie ;) is video memory echt zo belangrijk ? in de toekomst en vooral met dx12 straks wordt het toch allemaal nog wat eenvoudiger... ;)

bedankt voor de reacties , ga es lekker speuren, laat weten welke het geworden is.
tips en leuke links mogen altijd natuurlijk!

Verwijderd

Topicstarter
mensen, is een 7950 geen bottleneck voor mijn cpu? ik lees nogal verschillende meningen op forums XD de een zegt trekt ie nooit, de ander roept dat hij het wel aankan. wat realistische tips of uitleg zou wel handig zijn ;) naja een 7870 is ook prima, desnoods een 7850 met 2g ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen, het is een Sapphire dual-x Ghz edition 7870 met 2gb ddr5 geworden voor 70 eurotjes.
Hij doet het super, en lijkt me een goede overweging voor mijn psu en cpu.
Nou heb ik het volgende probleem en ik hoop en denk dat het komt door mijn maar 4gb ram.
Het spel battlefield 3 moet deze kaart makkelijk op aller hoogste instellingen kunnen spelen en boven de 25 fps blijven. bij mij lagt hij als een malle op ultra, gelukkig krijg ik deze week een extra 4gb geheugenstick , zodat dit probleem hopelijk is opgelost, klopt het dat het daar aan ligt?
of kan het ook door een bepaalde instelling in de bios zijn ofzo ? moet ik bijvoorbeeld amd cool & quiet uitzetten?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nope, denk dat dat het is.
Klinkt als een geheugen bottleneck.

Kan je ook controleren via taakbeheer.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 01:17:
mensen, is een 7950 geen bottleneck voor mijn cpu? ik lees nogal verschillende meningen op forums XD de een zegt trekt ie nooit, de ander roept dat hij het wel aankan. wat realistische tips of uitleg zou wel handig zijn ;) naja een 7870 is ook prima, desnoods een 7850 met 2g ofzo.
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:44:
Heey mensen, het is een Sapphire dual-x Ghz edition 7870 met 2gb ddr5 geworden voor 70 eurotjes.
Hij doet het super, en lijkt me een goede overweging voor mijn psu en cpu.
Nou heb ik het volgende probleem en ik hoop en denk dat het komt door mijn maar 4gb ram.
Het spel battlefield 3 moet deze kaart makkelijk op aller hoogste instellingen kunnen spelen en boven de 25 fps blijven. bij mij lagt hij als een malle op ultra, gelukkig krijg ik deze week een extra 4gb geheugenstick , zodat dit probleem hopelijk is opgelost, klopt het dat het daar aan ligt?
of kan het ook door een bepaalde instelling in de bios zijn ofzo ? moet ik bijvoorbeeld amd cool & quiet uitzetten?
kerel, serieus............ Ik jou raadde al een 7950 aan. Waarom niet luisteren en toch zomaar wat aanschaffen zonder er verstand van te hebben? ...

Ik zeg ook duidelijk dat ik ervaring heb met videokaarten sinds 1997....
Waarom neem je dan advies aan van random volk op andere forums, wat je ZELF aangeeft? Waarom stel je dan hier je vragen? pffff. en dat ''XD'' komt echt extreem kinderachtig en dom over.
Je gaat dan uit van verschillende random meningen op andere forums en verkiest dat boven mijn/onze ervaring.

En dan kom je vervolgens hier weer zeuren dat de games niet lekker lopen, tja vind je het gek!!!!
No shit Sherlock.

En dat extra 4Gb gaat je nergens bij helpen behalve laadtijden (IN BF3).

Tja, heet dat nou Quadruple facepalm? :F :F :F :F

[ Voor 90% gewijzigd door A87 op 05-10-2014 21:08 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zo bedoelde ik het niet, ik heb zeker naar jullie advies geluisterd. De 7950 was voor mij ook prima, ik had al op een paar gereageerd, maar had al geboden op een 7870. Deze melde zich eerder dan de 7950 en heb daarmee ingestemd. 70 euro vind ik dan ook echt niet te veel voor deze mooie kaart, het is een sapphire met een nette overclock Ghz edition en 2GB ddr5. De 7950 gaat gemiddeld voor 90 a 100 euro weg. terwijl ik de 7870 voor 70 euro heb kunnen krijgen.
Ik was de snelheid van een gtx 460 gewend, de 7870 is ongeveer dubbel zo snel, en loopt misschien wel zelfs op het randje met een bottleneck (van cpu en voeding) het is echt wel een snelle kaart.
Bovendien was ik wat te snel met het posten over de lage FPS, battlefield 3 loopt nu zonder problemen of lag met de allerhoogste instellingen, terwijl ik nog niet eens de andere 4gb geinstalleerd heb.
Het had iets te maken met het laden van de graphics instellingen of toch het geheugen, heb hier niet meer gereageerd omdat ik al een andere topic had aangemaakt.
Bovendien heb ik nog wat getest met taakbeheer bij; need for speed rivals, next car game, enzovoort, hieruit bleek ook dat er 0 geheugen vrij was als de game lekker draaide, op deze momenten haperde de game dan ook eventjes op een manier die niet leek op die van een gpu bottleneck.
Ik waardeer je reactie en hulp, en heb er wat van opgestoken, je hoeft niet te doen alsof ik niet naar je heb geluisterd, of denken dat ik zomaar wat doe, als ik uberhaupt geen verstand van pc's had kwam ik hier niet eens op het forum praten ;) Ik heb echt wel overwogen en reviews gelezen over de kaarten enzovoort, en de XD's vind ik gewoon leuk om te posten, vind niet dat je iemand direct voor dom hoeft uit te maken. Alhoewel ik toegeef dat ik ze wat (te) vaak gebruik XD :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2014 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier dan de benchmarks van battlefield 3,
Heb voor de benchmark AA Post ook op High gezet terwijl dit het beeld wat waziger maakt, dit gebruik ik normaal niet waardoor hij nog sneller loopt.

Ziet er netjes uit, zoals het zou moeten met mijn specs;
Amd A10 6800k 4,1ghz
8GB DDR3 Corsair Vengeance 1600Mhz (10-10-10-27)
500watt cooler master
HD7870 Ghz edition 2GB

Fraps:

2014-10-16 16:48:17 - bf3
Frames: 7543 - Time: 160494ms - Avg: 46.999 - Min: 28 - Max: 62

Settings:max resolutie:1920x1080
Pagina: 1