Toon posts:

Pc upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal
Ik heb een paar jaar geleden een computer gekocht. Vooral voor gamen. Nu merk ik dat hij het behoorlijk moeilijk krijgt met sommige games. Ik heb nooit echt op settings als ultra gespeeld maar vooral op low, medium en dat vindt ik goed genoeg. Maar nu moet ik de meeste games spelen op low en gaat hij happeren. Als ik dan tijdens een game ga kijken bij prestaties dan heeft het interne geheugen het behoorlijk moeilijk.

Nu kan ik wel gaan upgrade maar ik vraag me af of mijn computer dan nog altijd goed loopt.

Ik zoek een?
Nieuw ram geheugen en een nieuwe videokaart.

Wat is je budget?
200-250 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
NOPE

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

CPU: AMD phenom II x4 965 black edition
Moederbord: Asus m4n68t v2
Ram: 4gb ddr3 single channel
GPU: ATI radeon hd 5670
Behuizing:Win Griffin midtower
Speel op een beeldscherm van 1024 x 768 (75Hz)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Voordat we je een videokaart gaan aanraden is het ook wel handig te weten wat voor een voeding je hebt.
Jouw processor zou namelijk een hd 7950 aankunnen die voor hele leuke prijzen nu weggaan op V&A met garantie. Maar dan dient je voeding dat wel aan te kunnen.

Ik las in de specs van je kast dat de maximale lengte voor een videokaart 28 cm is. Dan zou deze (27 cm) prima kunnen :

V&A aangeboden: MSI R7950 TF 3GD5/OC BE

Betrouwbare verkoper, met garantie en prima kaart.

of deze

V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7950 '13Series

Ook prima kaartje.

De Club3D gaat passen. De Sapphire versie echter niet. Die kaart is te lang (29 cm) en de XFX is erg luidruchtig.

Maar zoals ik al zei, geef even het type voeding door.

Verder moet je er nog een reepje geheugen bijzetten met dezelfde specificaties. Dat werkt het beste.
8GB is prima om te gamen.

250 euro geeft je namelijk de mogelijkheid om na aanschaf van zo'n kaart en geheugen ook nog een leuke monitor te kopen voor een eurotje of 100. Dan geniet je pas echt van je nieuwe videokaart :)

Verder zou je de 5670 voor een aantal 10tjes kunnen verkopen op V&A. Nog best een leuk kaartje voor mensen met een ouder systeempje waar bv nog een core2 duo inzit. Geeft ze toch de mogelijkheid om nog wat lichte spellen te spelen.

-Edit-

Ik heb het nu wel steeds over 2e hands maar nieuw past natuurlijk ook in je budget. 2e hands geeft je gewoon wat meer mogelijkheden. De club3D versie van de 7950 is bij 4launch in de aanbieding :

pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 '13Series

[ Voor 12% gewijzigd door Baloes op 04-10-2014 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even mijn computer opgemaakt en de voeding levert 550 watt.

Ik heb ook nog even rond gekeken en zag:
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR13LR9Q8/16EF

Ik vroeg me af of dit niet een betere oplossing is om mijn ram hierdoor te laten vervangen.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 08:09
Welke merk is je voeding? Dat is mogelijk belangrijker dan de aangegeven wattage van de voeding!

En je kan er beter een reepje van 4 gig ernaast stoppen. Dan werkt je geheugen ook meteen in dual channel wat mogelijk een kleine boost kan geven.

• Baloes
Yep, Ardjee was me voor :)

Maar merk voeding is idd belangrijk en 1 reepje geheugen bijsteken ipv nieuwe 8GB aanschaffen scheelt je weer 35 euries.

Die kun je dan weer ergens anders voor gebruiken.

-edit-

Oops let niet helemaal op. 1 reepje 16 gb bijsteken heeft geen zin. Gewoon 4GB reepje erbij dan heb je ruim voldoende...sry voor m'n onoplettendheid..
En dual channel is beter voor de snelheid dan 1 enkel reepje van een grotere afmeting.

[ Voor 38% gewijzigd door Baloes op 04-10-2014 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Merk voeding is MS-tech ms-n550-val

Dan weet ik dat ook weer van het geheugen.

Dat extra geheugen reepje moet dat dan precies hetzelfde type zijn als dat ik nu heb?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2014 14:54 ]

• Baloes
Oopsie...gauw vervangen die voeding, anders wordt dat upgraden niet veel. Dat is een budgetvoeding met goedkope interne componenten. Daar moet je zeker geen zwaardere videokaart aan gaan hangen.

Plak er en een XFX 550 Watt in : pricewatch: XFX TS 550W 80Plus Bronze

Das een de prima kwaliteitsvoeding waar je ook nog es 5 jaar garantie op krijgt.

De nieuwe videokaart gaat je processor wel harder laten werken. Heb je daar al een goede koeler opzitten?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou ik daar dan geen zwaardere videokaart aan hangen?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 08:09
Omdat MS-tech berucht is voor zijn zeer slechte kwaliteit voedingen. Een 500 watt voeding van een A merk kan dat vermogen 24/7 leveren. Bij een 500 watt voeding van MS-tech houd 500 watt in dat die dat hoogstens een paar seconde kan leveren voordat die zichzelf opblaast, en misschien een deel van de rest van je pc. Het lijkt mij vrij duidelijk dat dat een ongewenste situatie oplevert.

Wat ik je aanraadt om te doen is als volgende: Een nieuwe voeding (de eerder genoemde xfx is van uitstekende bouwkwaliteit), 4 gig ram erbij, en een gpu upgrade naar bijvoorbeeld een 7950. (de club3d die in de aanbieding is is een geweldige koop!)

• Baloes
Omdat jouw voeding vermoedelijk niet of net in staat is stabiel het vereiste vermogen te leveren. Het zou zonde zijn wanneer je je pc sloopt doordat je voeding het niet aankan.

Hieronder wat topics waarin mensen ook vragen hadden over eventuele aanschaf of vermogen van de voeding en aarin dan ook afgeraden wordt de voeding te gebruiken of aan te schaffen.

servaaswinder in "Pc loopt vast op willekeurig moment met Redeon HD 7950"

Het is echt vertandig om die te vervangen wanneer je gaat upgraden.

-edit-

ardjee weer net wat sneller :)

sry voor verschijnende en verdwijnende links...hij wil niet doen wat ik wil.. namelijk linken naar een overzicht van topics wat je krijgt als je MS-tech ms-n550-val bij zoeken invult wanneer op het forumoverzicht staat...anyway..bovenstaande link laat al genoeg zien wat ik bedoel..

[ Voor 51% gewijzigd door Baloes op 04-10-2014 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik een aantal dagen geleden jarig ben geweest heb ik wat geld gekregen om eindelijk wat dingetjes aan te schaffen. Nu zag ik deze videokaart staan en ik vroeg me af of deze wel erin zou passen met de goede voeding. Alvast bedankt voor het antwoord.

V&A aangeboden: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation Ghz Edition

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 16:18 ]

Pagina: 1