Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Goedkoop, maar niet duurkoop, simple set-up

Pagina: 1
Acties:

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Een splitter, twee coax-kabels

Wat is je budget?
Niet veel, zo goedkoop mogelijk. (50 euro max.)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
HD (1080p) op Sony TV en HD (1080p) op TV-kaart via Ziggo.
Geen TV-ondemand.

Wat heb je zelf al gevonden?
Diverse shops, kabel-types, splitters, .. inmiddels wel al een Ci+ v1.3 Module aangeschaft. :D
Kaart(en) en werkende setup heb ik al, alleen nog niet op meerdere apparaten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil op twee apparaten kunnen genieten van Full-hd tegelijk. Omdat ik zelf geen kabel naar boven wilde trekken, en ook gebruik wilde maken van TV-op-de-PC, heb ik mijn NAS ook beneden staan.
Allebei staan ze op ongeveer 7.5 meter van de hoofdcontactdoos. Deze komt (helaas) de huiskamer binnen.

Nu wil ik geen last krijgen van haperingen, blokjes, etc. Alleen zie ik door de hoeveelheid aanbod het bos niet meer.

- Zijn bijvoorbeeld F-connectors naar Male-Coax(?) beter dan Male>Female Coax?
- Moet ik een versterker? Eentje met F-connectors?
- Kan ik het beste een splitter op het beginpunt installeren of mag dit bijvoorbeeld bij de TV zelf gebeuren?
- Welke splitter moet ik nemen? Lees dat ik een nodig moet hebben die alle frequenties doorlaat?
..

Zelf ben ik een complete leek, en wil het liever goed hebben voordat ik het bestel (online). :)

Graag hoor ik jullie input!

Alvast heel erg bedankt. :)

Verwijderd

Kan je niet gewoon 2 Ci modules aanschaffen (en dus 2 smartcards) en zo op twee tv's kijken? Want het signaal splitten, betekend dat je op beide tv's het zelfde ziet. En niet op de ene tv het ene programma, en op de andere tv het andere programma.

Of denk ik te simpel? (Je doel is mij dan niet duidelijk).

In dat geval is het een coax splitter plaatsen waar je kabelsignaal binnen komt. Een coaxkabel naar de ene tv, en een tweede coaxkabel naar je andere tv. En ik weet niet over wat voor afstand je praat, maar in een gemiddeld huis heb je geen versterkers nodig voor je kabel signaal over coax (imo)

• HollowGamer
  • Niet online

Afstand van aansluiting tot de apparaten is ongeveer 7.5 meter.
Ja, ik heb al voor elk apparaat een aparte CI+ module, alleen is er op dit moment maar een Coax kabel. Die ik graag zou willen vervangen, want het is niet de beste kwaliteit. :P

Kun je mij vertellen of ik naar de F-variant moet kijken? :)

Verwijderd

F-Connectoren worden vrijwel altijd in de meterkast gebruikt. Vrijwel alle goede splitters en versterkers zijn voorzien van F-Connector aansluitingen.

Zelf heb ik ze ook gebruikt, maar ik ken ook mensen die normale connectors gebruiken.

Voor jou afstand je heb je geen versterker nodig. Bij mij ligt er een kabel van 15 meter die moeiteloos het signaal doorgeeft.

Voor de rest over kwaliteit kabels: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5.

De een gaat voor goedkoop de andere voor de meest dure met allerlei afschermingslagen omdat hij/zij dat beter vind kijken. Persoonlijk ga ik altijd voor de middenweg. Niet het goedkoopste, en niet het duurste.

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 10:26:
F-Connectoren worden vrijwel altijd in de meterkast gebruikt. Vrijwel alle goede splitters en versterkers zijn voorzien van F-Connector aansluitingen.

Zelf heb ik ze ook gebruikt, maar ik ken ook mensen die normale connectors gebruiken.

Voor jou afstand je heb je geen versterker nodig. Bij mij ligt er een kabel van 15 meter die moeiteloos het signaal doorgeeft.

Voor de rest over kwaliteit kabels: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5.

De een gaat voor goedkoop de andere voor de meest dure met allerlei afschermingslagen omdat hij/zij dat beter vind kijken. Persoonlijk ga ik altijd voor de middenweg. Niet het goedkoopste, en niet het duurste.
Ah oke, dan laat ik denk de F-connectors voor wat het is. :)
Ik bestel dan twee kabels van 7.5 meter en een splitter.

Nog een vraag over de splitter: er wordt gezegd dat ik een nodig heb die alle spectrums/freq. door laat? Is dit juist?
En is er ook een advies betreft welke shop(s) ik het beste deze kan bestellen?

Alvast bedankt. :)

Verwijderd

Sorry als ik je desissuleer, maar ik heb alles gewoon bij de lokale DIY (praxis,gamma etc) gehaald. Dit omdat het voor me tv signaal was.

Een splitter zorgt er eigenlijk niet meer voor, dat er waar er 1 koperen kabel ingaat, er twee uit komen.
Dit is die van mij in de meterkast:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/jkes95.jpg
(excuses voor de slechte kwaliteit, even snel genomen met de tablet).
1 signaal in, en 2 er uit. Simpel als wat.

• HollowGamer
  • Niet online
Thanks voor de info. :)

Ik ga morgen/deze week eens kijken in de plaatselijke grote elektronica winkelketen die begint met een M. :P
Kan ik ook beter beoordelen of ik toch voor de F-variant moet gaan of toch de 'normale'.
Pagina: 1