Webshop starten, webshop-platform reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:06

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
[mods]moest het verkeerd staan verzet het dan, ik vind de titel trouwens slecht klinken.[/mods]

Mijn vraag aan jullie: ik ben bezig met een kleine zaak op te starten met een webshop, vermits ik wrs alleen 's avonds en in het weekend gaan open zijn (tot 21u) moeten mensen toch kunnen bestellen in de week of toch al kunnen zien van wat heeft die allemaal in stock.

Nu kwa prijs, ik betaal voor de club site (phpbb site+forum) met domein 17€ per jaar en voor de webshop zou ik daar mee willen beginnen, ik moet nog al de materialen kunnen aankopen en dat is niet goedkoop. Een pand heb ik momenteel nog niet nodig dit kan ik vanuit mijn garage doen. Haja in die 17€ zitten de eventuele transactie kosten voor online betalingen niet bij in ;)

Nu heb ik al wat getest op mijn eigen server/nas, deze is niet echt zo performant maar dat geeft al een goed idee hoe een webshop script performant op een iets beter server. De meeste websites dat ik heb gebouwd (op phpbb) laden binnen de 3 seconden.

Nu een kleine lijst en mijn bedenkingen erbij:
* Magento: TRAAAAAAAG een klik op de main page of in het admin paneel duurt veels te lang, heb al vernomen dat je er een serieuze dedicated server moogt voor afhuren met een goede setup voor magento. Nee dank je.
* Zencart: dit staat er momenteel op, ik kan tegen veel maar zen is het toch niet
* spree commerce: wilt niet installeren, draait op ruby on rails.
* nopcommerce: gebaseerd op asp.net en ms sql '08 laat ik die 2 nou juist niet hebben
* tomatocart: getest gehad en blijkbaar ligt de ontwikkeling al 2 jaar stil, ze adverteren met TC2.0 maar je kan hem nergens downloaden, het ziet er wel goed uit is performant maar soms wat rare dingen
* prestashop: weet het niet meer, iets met de htacces en seo urls denk error 500
* opencart: getest gehad maar weet het niet meer, zien trouwens dat versie 2.0 sinds 2/102014 uit is. Nog eens proberen dus.
* drupalcommerce: de kick start werkt niet dan maar manueel gedaan, was den eerste dat ik testen en ging al slecht, ook errors en cms die het niet echt deftig deed.

Dus mijn vraag: is er nog webshop software dat ik niet getest hebt of iets in de bovenstaande lijst dat ik een 2de keer moet proberen? Voor dat ik het vergeet, het liefst zou het moeten draaien op Apache/mysql/php O-)

Dank bij voorbaat Damic

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 17:58

Ypho

Allround Nerd

Je hebt ook webshop plugins voor Wordpress. De drempel hiervoor is vrij laag, maar optimaal is het niet (mijn mening). Nu ben ik bezig met Prestashop, dit werkt op zich prima, maar de database is een ramp (probeer maar eens te zoeken waar je prijzen staan opgeslagen als je de database extern benadert), ook is hij voor mijn gevoel erg traag, maar dat kan ook de configuratie zijn.

Zelf heb ik jaren geleden Tomatocart geprobeerd en Zencart, was het voor mij ook niet.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
ben nu opencart2.0 aan het testen en dit bevalt me wel, gaat goed vooruit, veel mogelijkheden.

Edit; volgens mij gaan ik bij opencart 2.0 blijven, werkt goed, moet alleen de homepage nog goed krijgen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Damic op 04-10-2014 15:55 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Titel iets verduidelijkt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Thx Remy, ik en goede titels = ik en Frans = onbestaand, maar probeer mijn best tedoen