Hoe JBOD opstellen?

Pagina: 1
Acties:

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
ik wil graag een paar van mijn harde schijven in een JBOD opstelling zetten, maar ik weet niet hoe dat moet, via google ben ik ook niet echt wijzer van geworden, dus kan iemand mij hier vertellen hoe ik dat moet doen?

Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z
Raid-modi: 0, 1, 1E, 5, 10

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 21:39
Ik zie tussen die Raid modi geen JBOD staan, dus dan zal het niet gaan lukken. Raid 0 komt er wel wat bij in de buurt, zou dat je wat helpen?
(om de vraag of het überhaupt nuttig is nog maar buiten beschouwing te laten)

[ Voor 49% gewijzigd door ShitHappens op 03-10-2014 23:55 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:57
xXChibiBunnyXx schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:43:
ik wil graag een paar van mijn harde schijven in een JBOD opstelling zetten, maar ik weet niet hoe dat moet..
http://www.howtogeek.com/...-raid-array-in-windows-7/

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
dat is inderdaad wat ik zocht. heb allee 1 vraagje, als 1 van de schijven faalt, ben ik dan ook de data op de andere schijf kwijt?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Joh, dat kun je toch wel vinden? Waarom neem je de tijd die hele post te maken als drie woordjes en één klik het antwoord geeft?

[google=jbod disk failure]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 00:19:
Joh, dat kun je toch wel vinden? Waarom neem je de tijd die hele post te maken als drie woordjes en één klik het antwoord geeft?

[google=jbod disk failure]
nee je hebt gelijk, ben beetje te snel begonnen met de vraag. heb t antwoord wel gevonden nu.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:22
Het hele idee van JBOD is dat je juist geen RAID gebruikt. Zodat onder andere de SMART data uit te lezen is door je OS.

Op je moederbord heet dit AHCI modus (dus RAID uit in de BIOS).
Vooral voor gebruik met ZFS doet men de grootste moeite om dure RAID controllers te voorzien van firmware die geen RAID meer doet (IT mode).

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1