Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mobiele thuisblijver (met een vrij bijzondere mogelijkheid)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik de vorige keren hele goede aanbevelingen kreeg (voor mijn mobiele telefoon en fototoestel), probeer ik het ook maar weer eens met een nieuwe laptop. Mijn 5 jaar oude laptop wordt trager en trager (ik heb echter Windows nooit opnieuw geïnstalleerd en 100-en programma's geïnstalleerd..), is verouderd en heeft het formaat van een baksteen. Oftewel: het is tijd voor iets nieuws!

Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, muziek luisteren, films kijken, office, misschien een beetje programmeren, data-analyse, lichte beeldbewerking (foto en misschien video) en af en toe een wat ouder spelletje spelen.
OS: Liefst windows 7 of 8.1 en als tweede installatie Linux zou mooi zijn.

Wat is je budget?
600-1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Momenteel heb ik een 17" bakbeest van bijna 4 kilo, die ik dus nooit meeneem. Ik reis een keer per maand enkele uren (vaak met het vliegtuig), en zou 'm dan mee willen neenemen. Maar eigenlijk zou ik 'm net iets vaker willen meenemen. Het merendeel van de tijd staat ie echter gewoon thuis op het bureau. 12 tot 14" zou perfect zijn. Een hele lichte en kleine 15/15,6" (met dunne randjes) zou eventueel ook nog kunnen.

En nou komt het!
Ik heb een vrij bijzondere eis, die er vooral mee samenhangt dat mijn huidige bureau klein is en er nog andere apparatuur op staat:

Ik zoek een laptop die ik in een verticale houder (liefst docking station) op m'n bureau kan plaatsen, horizontaal in een gesloten ladenkast kan leggen of achter een externe monitor kan hangen. Ik wil er namelijk een externe monitor aan sluiten (14" is mij te klein..). Daarbij wil ik nog de mogelijkheid hebben om de laptop aan te zetten zonder de laptop open te klappen omdat de powerknop in de binnenkant zit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk sta ik open voor alles, ik heb goede ervaringen met Asus, in iets mindere mate met Sony, maar Lenovo lijkt me bijvoorbeeld ook wel wat.

Mijn waslijst aan andere voorkeuren:
  • niet te groot en dik (hoeft geen ultrabook te zijn, maar moet ook geen baksteen zijn)
  • max. ongeveer 2,5 kg, liever iets lichter
  • chique design (erg subjectief, maar het liefst geen gamedesign)
  • goede bouwkwaliteit
  • max. 12 - 14"
  • hoge resolutie (1600 * 900 of iets in die richting)
  • scherm met een goede tot zeer goede kwaliteit (contrast, kleuren)
  • liefst een mat scherm
  • minstens 2 (dan heb ik een hubje nodig), het liefst 3 of 4 usb aansluitingen
  • snelle processor
  • 8gb ram
  • ssd harde schijf, of eventueel een hybride systeem, rond de 250 gb zou mooi zijn
  • een redelijke "losse" grafische kaart, of een goede interne en de mogelijkheid er eentje extern aan te sluiten.
  • weinig lawaai (bij games is het ok)
  • het liefst een aardig toetsenbord (is natuurlijk subjectief)
  • 3-4 uur standby tijd bij normale belasting
  • moet niet al te heet worden bij normaal gebruik
niet nodig is (mag natuurlijk wel):
  • windows 8.1
  • touchscreen
  • cd-rom speler
Wat ik al gevonden heb
  • ThinkPad T430s i5, 3,3 GHz, 8GB RAM, 180GB SSD, UMTS, (Showroommodel voor 599.- euro)
    Daar spreekt me niet aan: het schijnbaar matige scherm, niet zo heel mooi design en de kleine HD.
    Positief: snel, bouwkwaliteit, mooie prijs.
  • Macbooks zijn natuurlijjk heel mooi, maar het OS spreekt me absoluut niet aan. Ook schijnt het niet mogelijk te zijn om zo'n ding zonder open te klappen aan te zetten.