Mail account configureren voor iemand anders.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo iedereen

Ik wil iets simpel bereiken: Iemand die bijna niets van computers weet, helpen met een mailaccount in te stellen. Kan ik zelf een mailaccount configureren en doorsturen, zodat die andere persoon niets moet doen?

Ik kan het namelijk niet zo goed terugvinden, behalve dan plist bestanden doorsturen en die dan op specifieke plaatsen te plakken, maar dat overwrite eventuele bestaande configuraties, en is absoluut niet idiotproof genoeg.

Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Carharttguy schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:12:
Hallo iedereen

Ik wil iets simpel bereiken: Iemand die bijna niets van computers weet, helpen met een mailaccount in te stellen. Kan ik zelf een mailaccount configureren en doorsturen, zodat die andere persoon niets moet doen?

Ik kan het namelijk niet zo goed terugvinden, behalve dan plist bestanden doorsturen en die dan op specifieke plaatsen te plakken, maar dat overwrite eventuele bestaande configuraties, en is absoluut niet idiotproof genoeg.

Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?

Thanks
Welke e-mail client zou je die persoon willen laten gebruiken :? Of ga je voor web-mail :?

Ik weet dat Thunderbird een set-up wizard heeft voor mail accounts. Zeker voor GMail en/of LiveMail is die goed genoeg.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Mail.app gewoon. En het is een eigen emailadres met eigen mailserver. Dus geen standaard Gmail account of zo. Daarom is het wat moeilijk voor die persoon, ze hooft nog nooit gehoord van imap en smtp met ssl. Daarom wil ik zelf zoveel mogelijk zelf doen, ik hoopte haar een soort van configfile door te sturen waarop ze gewoon zou moeten dubbelklikken. Maar ik vind echt weinig terug op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Laat Gmail haar mail ophalen? Misschien nog wel makkelijker.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Gewoon langs gaan ? :+
Of via screensharing, logmein, teamviewer dat soort dingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je zou eventueel een script kunnen maken of een van de eerder genoemde opties kunnen kiezen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
teamviewer ?

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:10
Teamviewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:47
Ik zou ook teamviewer gebruiken. Hier op het werk ook. En er zitten wel digibielen tussen en ja, dat vinden ze zelf ook ;)
teamviewer van de site starten en de code doorgeven kunnen ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of even Skype en dan schermdelen? Het is allemaal niet zo hele moeilijk.

Of je moet zélf op een Mac (in een leeg gebruikersaccount) alle instellingen maken, de boel zippen en aan de persoon vertellen waar het moet staan. Ik denk dat je dan nog steeds tegen een probleem aanloopt: sleutelhangertoegang. Daar wordt immers het wachtwoord óók opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
https://itunes.apple.com/...gurator/id434433123?mt=12

Deze downloaden en een profiel maken met alleen de mail account. Deze doorsturen en dubbelklikken en klaar ben je.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Hello iedereen.

Thanks voor de suggesties! Ik weet dat TeamViewer of gewoon langsgaan goede opties zijn, maar de kans is groot dat ik de volgende maanden 100+ email accounts ga moeten instellen, ik heb gewoon geen tijd om dat allemaal handmatig te doen.

Ik ga nu eens die Apple Configurator, dat lijkt wat ik nodig heb!

Ik laat nog iets weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anders kan je altijd nog naar zelf scripten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Buzzin Hornet schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:07:
https://itunes.apple.com/...gurator/id434433123?mt=12

Deze downloaden en een profiel maken met alleen de mail account. Deze doorsturen en dubbelklikken en klaar ben je.
Het gaat hier toch om het instellen van Mail op een Mac? Die Apple Configuratior is voor het maken van profielen voor iPad/iPhone.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
J0HAN schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:55:
[...]

Het gaat hier toch om het instellen van Mail op een Mac? Die Apple Configuratior is voor het maken van profielen voor iPad/iPhone.
Heb het getest, en uitvoeren op OSX gaat ook gewoon. Het werkt echt smooth moet ik zeggen, die Apple Configurator zal ik nog dikwijls gebruiken.

Hoewel, als ik wat zoek op internet, ook niets terug vind over het gebruik op OSX, het genereert inderdaad een .mobileconfig. Maar toch doet ie het echt wel op OSX.

[ Voor 17% gewijzigd door Carharttguy op 04-10-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Carharttguy schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:22:
[...]

Heb het getest, en uitvoeren op OSX gaat ook gewoon. Het werkt echt smooth moet ik zeggen, die Apple Configurator zal ik nog dikwijls gebruiken.

Hoewel, als ik wat zoek op internet, ook niets terug vind over het gebruik op OSX, het genereert inderdaad een .mobileconfig. Maar toch doet ie het echt wel op OSX.
Interessant... dat wist ik niet... Dat ga ik ook maar eens proberen dan :D

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carharttguy schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:57:
Hello iedereen.

Thanks voor de suggesties! Ik weet dat TeamViewer of gewoon langsgaan goede opties zijn, maar de kans is groot dat ik de volgende maanden 100+ email accounts ga moeten instellen, ik heb gewoon geen tijd om dat allemaal handmatig te doen.
Is dat professioneel of 'vriendendienst'? Vriendendienst in de trant van dat jij degene bent die 'handig met computers' is in de vrienden (en vrienden van vrienden-) kring.
In dat laatste geval: 25 euro per mailaccount vragen... dan hou je er nog wat aan over. Kan je aan het eind van de maand leuk uit eten.
Pagina: 1