Wifi probleem macbook pro retina 2014

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 473548

Topicstarter
Wifi 'probleempje'

Mijn nieuwe Macbook pro retina van deze zomer lijkt af en toe wat moeite te hebben met een wifi kanaal te vinden. Dit gebeurd wanneer ik bijvoorbeeld van beneden in de huiskamer naar boven verhuis, hij geeft dan aan wifi kanalen te zoeken maar er gebeurd dan niets en vind er geen 1 (terwijl ze er wel zijn). De oplossing is wifi uitschakelen en vervolgens inschakelen dan is het binnen no time weer aan en vind hij alles. Wanneer ik aan het werk ben op de Macbook heb ik overigens nooit last en lijkt de verbinding juist erg stabiel en sterk. Puur dus bij het verhuizen naar boven of een enkele keer als hij lang ongebruikt is.

Na het zoeken op internet blijkt dit een bekent probleem en vind ik hier een oplossing:
http://www.appletips.nl/m...ntwaken-uit-sluimerstand/

Aangezien ik het bewuste bestand niet kon vinden heb ik verwijdert via de OS X Terminal. Nu ik inmiddels wel weet hoe ik het bestand had kunnen vinden zie ik dat het bestand er idd niet meer tussen staan en dus is verwijdert.

Echter.. Het probleem lijkt nu erger te zijn geworden. Hij vindt nu bijna elke keer na sluimer geen netwerk meer ipv af en toe voor de verwijdering.

Kan iemand mij helpen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wordt er dan toevallig overgegaan van de 5GHz band naar de 2,4GHz? Het bereik van die 2 maakt namelijk een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij maakt standaard verbinding met het 5GHz netwerk en gaat dus niet over van de 1 naar de ander. Met andere apparaten heb ik dit probleem op het 5GHz netwerk niet maar kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427499

Ik heb dit probleem zelf ook met een 5Ghz netwerk.
En idd het uit en aan zetten van de verbinding helpt direct.
Heb alleen nog geen idee waar het aan kan liggen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Hier ook iemand met dit probleem, mijn specced out MacBook Pro 15'' Retina (2,6GHZ, 16GB, 1tb, 750M) heeft ook last van het wifi probleem, het stomste is nog dat het vervangen van mijn router wel gewerkt heeft :X Eerst een Asus AC router, en omdat ik zo klaar was met dat ding een AirPort Express, heb ik ook meteen AirPlay er bij, maar wel apart dat de AirPort Express probleemloos werkt met de Mac maar de Asus niet... Misschien is er een firmware probleem met de adapter in de MacBook Pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390382

Je kunt proberen om de volgorde van je voorkeursnetwerk te veranderen/wijzigen.
Ga naar Systeemvoorkeuren ->Netwerk->Wifi->Geavanceerd. Met de + of - kun je de door volgorde van de te doorlopen netwerken wijzigen of verwijderen. Wellicht helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! vervelend maar bekend probleem dus. Sneeuwhaas ik ga jouw optie straks eens proberen, hopelijk werkt het inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Sneeuwhaas, inderdaad dat was de oplossing!

Toch vreemd dat een mbp uit 2014 problemen heeft op het 5GHZ netwerk.. Iemand een idee of dat met Yosemite is verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 10:49
Na de installatie van Yosemite op een MBPr 15" late 2013 geen problemen meer gehad met wifi. Ook niet in combinatie met een ac router van Asus (RT-AC68 U) zoals Speakerfreak95 meld. Wel staat daar custom firmware op.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Pagina: 1