Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inconsistente spelling naam Re/code

Pagina: 1
Acties:

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:42

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Re/code is vrij frequent een bron van nieuws (voornamelijk over Apple). Het valt mij echter op dat hun naam zeer inconsistent gespeld wordt in artikelen op Tweakers.

Als voorbeeld hier de spelwijzen die in artikelen vanaf 1 september zijn toegepast:

Re/code (correct)
nieuws: Microsoft haalt Bing Image-widget offline wegens mogelijk auteursrechteninbreuk
nieuws: FBI onderzoekt diefstal naaktfoto's actrices en artiesten
nieuws: Gerucht: Apple sluit deuren Beats Music-streamingdienst
nieuws: Oracle laat databases voortaan ook op eigen cloudplatform draaien

Re/Code (hoofdletter te veel)
nieuws: Apple Watch voorkomt verrichten betalingen na diefstal
nieuws: Apple draait release iOS 8.0.1 terug na meldingen problemen - update

Recode (slash vergeten)
nieuws: Anand Lal Shimpi verlaat AnandTech voor Apple
nieuws: 'Apple werkt met Visa, MasterCard en American Express aan mobiel betalen'
nieuws: Apple meldt verkooprecord na starten voorverkoop iPhone 6
nieuws: Apple kondigt vermoedelijk op 16 oktober nieuwe iPads aan

Omdat ik het vrij vaak mis zie gaan open ik er even een apart topic over. Wat mij betreft mij hoeven de oude berichten heus niet aangepast te worden, maar ik denk dat het wel netjes is om er in de toekomst op te letten.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Volledig terechte opmerking, die gaan we toevoegen aan onze Schrijfwijzer zodat we een vinger van een redacteur af kunnen hakken, elke keer als het daarna nog fout geschreven wordt.

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:42

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
nieuws: Apple verstuurt uitnodigingen voor iPad-evenement op 16 oktober
Vorige week meldde Re/Code al dat […]
Stuur je ’m op? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.papercraftsforchildren.com/wp-content/uploads/2012/01/Match-box-finger-4.jpg

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.