Lage resolutie weergave externe monitor (Dell U2413)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_geuns
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 15:56
ik heb vandaag een mackbook pro 15" (startersmodel) aangekocht.
Wanneer ik mijn dell (u2413 ) aansluit lijkt het alsof alles in low-res wordt weergegeven.
ik heb ondertussen al de scaled options al geprobeerd, maar het lijkt niet echt te helpen.
ik maak verbinding via hdmi.

scherm - 24"
Beeldverhouding 16:10
Schermresolutie 1920x1200 (WUXGA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 11:55

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Beetje sumiere post he.

1. Welke MacBook?
2. Heb je naast HDMI nog andere aansluitingen geprobeerd?
3. Misschien foto van wat je bedoeld met lijkt low-res
4. Wat heb je buiten de scaled options geprobeerd? Wat heb je op Google gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:56

Pat-Juh

Patrick

maarten_geuns schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:36:
ik heb vandaag een mackbook pro aangekocht.
Wanneer ik mijn dell (u2413 ) aansluit lijkt het alsof alles in low-res wordt weergegeven.
ik heb ondertussen al de scaled options al geprobeerd, maar het lijkt niet echt te helpen.
ik maak verbinding via hdmi.

scherm - 24"
Beeldverhouding 16:10
Schermresolutie 1920x1200 (WUXGA)
Ik heb het zelfde ervaren, kijk eens of je monitor op rgb staat of op ntsc. Bij mij was dit de oplossing: EDID RGB override.

Werkt nu vlekkeloos. Ik draai echter via een mini-displayport en niet via hdmi maar het proces en het resultaat zou het zelfde moeten zijn. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je een MacBook Pro met Retina display hebt aangeschaft lijkt het me vrij logisch dat alles er onscherp uitziet. De PPI van zo'n extern scherm zal namelijk ongeveer 2x zo laag zijn als de MacBook (is ook de reden dat ik nog geen extern scherm heb staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Ondersteunt je HDMI kabel wel deze resolutie? -> probeer het eens met een andere HDMI kabel (als je die hebt). Volgens mij ondersteunen oude HDMI kabels (1.0) maar tot 1920x1080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10 07:56
Je moet proberen overscan uit/aan te schakelen op en Macbook en/of de Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_geuns
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 15:56
Als je een MacBook Pro met Retina display hebt aangeschaft lijkt het me vrij logisch dat alles er onscherp uitziet. -- deze reactie zie je veel online opduiken, grappig.

het probleem is nu inderdaad van de baan. Ik heb de edid override uitgevoerd en alles is nu lekker scherp. Blijkbaar is dit een veelvoorkomend probleem omdat apple dergelijke (non-apple) schermen als een tv-toestel probeert aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:56

Pat-Juh

Patrick

Mooi dat het is opgelost. Het komt enkel voor op schermen die ook NTSC accepteren volgens mij, anders pakt deze automatisch RGB...
Pagina: 1