Is het mogelijk om mijn Toshiba c870 1fz met Intel core i3 en HM76 een processor upgrade te geven en heeft dit meerwaarde? (ik wou dit aan jullie vragen voordat ik hem opendraai
)
Groet,
Koen
Groet,
Koen
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 20:49 ]
[ Voor 25% gewijzigd door johnkeates op 03-10-2014 20:53 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Kernen 2johnkeates schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:52:
Wat is je SSPEC nummer van je CPU of de ARK link? Dan kan je in theorie kijken of er in elk geval een CPU is met dezelfde TDP zodat je koelsysteem het kan hebben. Het heeft geen zin om dingen over je koeling uit te zoeken, je kan het beste op basis van je bestaande CPU rekenen. Als je wil weten of ie in een socket zit: dat weet je BIOS ook en wordt aan je OS gerapporteerd. Soms kan zelfs Speccy dat voor je weergeven.
Daarnaast moet je ook je BIOS checken, dat kan je meestal doen door een BIOS update te downloaden, die in een decompiler of ander soort BIOS tool te halen en te kijken welke CPU's er door je BIOS ondersteund worden.
Renderen is o.a. een reden ik wil ook meer met Vm's gaan werken en meer doen aan multitasken ook wil ik iets meer performance tijdens minecraft.Ramon schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:55:
Wat is precies de reden dat je de processor wilt upgraden? Als het gaat om de algemene snelheid (en niet om specifieke taken zoals renderen/encoden/unzippen) dan is een SSD upgrade makkelijker te doen, waarschijnlijk goedkoper en heeft het meer effect.
omdat het kan!
VM's en multitasken hebben profijt van een SSD. Minecraft en renderen hebben inderdaad profijt van een snellere CPU (al zal het verschil niet heel groot zijn). Ik zou het overigens aan een professional overlaten, als je je laptop sloopt ben je nog verder van huis..n.o. schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:06:
[...]
Renderen is o.a. een reden ik wil ook meer met Vm's gaan werken en meer doen aan multitasken ook wil ik iets meer performance tijdens minecraft.
Groet,
Koen
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik kan hem zelf opzich wel uit elkaar halen maarja als ik het door een professional laat doen ben ik niet veel duurder uit en heb ik garantie dus denk ook dat ik dat laat uitesteden.Ramon schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:30:
[...]
VM's en multitasken hebben profijt van een SSD. Minecraft en renderen hebben inderdaad profijt van een snellere CPU (al zal het verschil niet heel groot zijn). Ik zou het overigens aan een professional overlaten, als je je laptop sloopt ben je nog verder van huis.
Ik ga nu kijken of er laptops met dezelfde bios, socket en moederbord zijn en dan kijken naar welke processor ik ga upgraden en misschien later er nog een 120 gig ssd inzetten want die worden toch steeds goedkoper.johnkeates schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:49:
Je kan dus ook kijken of een model uit dezelfde serie met een i5 toevallig ook jouw bios draait. In dat geval heeft de BIOS die voor meerdere modellen gebruikt wordt dus ondersteuning voor die i5 en kan je hem kopen en installeren. Alleen nog even de TDP checken en je zit goed.
Houdt er wel rekening mee dat mobiele CPU's moeilijker te krijgen zijn!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq