Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 10 Preview - Terug naar Start

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Misschien een idee om de pics op reviews: Windows 10 Technical Preview: terug naar Start (flink) wat bij te snijden? De focus ligt daar op het startmenu, alleen wordt het onderwerp op de foto omringt door heel wat niet van toepassing zijnde leegte. Niet echt handig lijkt mij omdat je nu moet inzoomen terwijl dat helemaal niet nodig hoeft te zijn. :P

edit: Hetzelfde met cmd: reviews: Windows 10 Technical Preview: terug naar Start

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 03-10-2014 17:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-11 13:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik heb zelf 2 punten van enigzins muggenzifterij, maar toch wel van belang als je een professioneel imago wilt behouden.

In de videopreview wordt gesproken dat er veel kritiek is op Windows 8 en het nieuwe start menu, vooral vanuit PC gebruikers. Ik zou graag willen vragen welke apparaten nog meer op Windows 8 draaien, want PC staat voor Personal Computer, en of dit een laptop, tablet, desktop of wat dan ook is, het zijn allemaal PC's.
Nu kan je zeggen dat ik wel begrijp wat je bedoelt, maar wanneer je specifiek zegt dat er juist kritiek komt vanuit PC gebruikers, dan staat dit wel heel erg slordig en onjuist.

2de puntje is het genozel over de terugkeer van de start knop, ik begrijp serieus niet waarom mensen dit nog steeds beweren. De start knop is nooit weggeweest, de start knop was er altijd in de vorm van een aantal pixels in de hoek, wat ze hebben gedaan is de knop groter gemaakt en een logo er in gezet, maar de knop werkt precies hetzelfde als daarvoor.
De enige functie van de verandering is dat het voor mensen minder verwarrend was, omdat ze nu eenmaal een 'grote' knop daar gewend waren, maar de knop zelf is nooit weggeweest.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verder, deze zin is wel een beetje gek (conclusie, eerste alinea):
Microsoft had zich heel wat moeite kunnen besparen door direct het startmenu uit te rollen zoals Windows 10 dat bevat.
Dat is natuurlijk makkelijk praten achteraf. Hoewel het natuurlijk heerlijk zou zijn om tijdens het ontwerpen en nemen van beslissingen in de toekomst te kunnen kijken is dit natuurlijk niet realistisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Luit op 03-10-2014 19:33 ]

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Buiten het feit dat het nogal extreem kortzichtig is. Microsoft heeft metro door onze strot geduwd, dit heeft voor een hoop negativiteit gezorgd, echter zit daar ook het succes, namelijk dat mensen het zijn gaan gebruiken, dat veel portables met touchscreens komen, dat mensen het OS zijn gaan gebruiken, zoals MS dit had bedoeld enz. Daarnaast is de appstore op deze manier ook flink gegroeid.

Voor de reputatie had deze versie absoluut beter geweest, en al hoopte MS dat het beter had uitgepakt, feit is dat MS bezig is met de toekomst, dus niet alleen een versie nu uitbrengen die mensen waarderen, maar ook kijken wat nu nodig is, om te zorgen dat ze over 20 jaar nog op de lijn zitten die ze hebben uitgezet.

Vind het dan ook jammer dat Tweakers de weg volgt van de gemiddelde negatieve gebruiker op dit gebied, en niet kan zien wat MS voor ogen had met W8.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Sjoester
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 23:51
Windows 8.1 en 8.1 Update 1 waren bescheiden bijwerkingen van Windows 8; de komende versie moet weer een echte grote upgrade worden. Blijkbaar om dat te markeren heeft Microsoft het besturingssysteem geen Windows 9 genoemd, maar is het meteen naar Windows 10 gestapt. Er was in de geschiedenis van Windows toch al niet veel logica aan te treffen in de naamgeving.
Beetje kort door de bocht :/ , er is wel degelijk een reden waarom Windows 9 is overgeslagen.
Korte versie: http://imgur.com/gallery/p7eQQK3
Bron: http://www.reddit.com/r/g...g_why_its_windows_10_and/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Die reden was toch nog niet bevestigd?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Die reden is natuurlijk onzin. Je bent wel een domme IT-er als je daar in stinkt.

Je hebt zeker nooit gehoord van de compatibility-mode in Windows Vista (misschien zelfs XP/2000 al). Er is geen enkele reden waarom dat hiervoor ook niet zou kunnen ("Checkbox: run this app as W95/W98"). Dus onzin.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2014 12:29 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:32
Tja, mij lijkt het ook onzin. Vroegah, voor het .NET-framework in de tijd van COM-componenten, moest je gewoon de GetVersionEx functie gebruiken van de windows api, en daar kon je dan de major ophalen (4) en de minor (0 bij windows 95 plain vanilla).

Sowieso een vergezochte theorie dat men op die manier kijkt of het windows 9x is, en ik kan me al helemaal niet voorstellen dat veel programmatuur daar zo naar kijkt...

edit:
Op deze manier dus

[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 05-10-2014 08:59 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

De reden is misschien niet officieel bevestigd, maar via deze reddit post vind je een boel repositories die vergelijkbare code gebruiken.
sewer schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:58:
Tja, mij lijkt het ook onzin. Vroegah, voor het .NET-framework in de tijd van COM-componenten, moest je gewoon de GetVersionEx functie gebruiken van de windows api, en daar kon je dan de major ophalen (4) en de minor (0 bij windows 95 plain vanilla).
In de bovenstaande reddit thread zijn er voorbeelden te vinden dat zelfs met zo'n API call mensen bugs introduceren (en dat dus MS maar functies als IsWindowsXPOrGreater(), IsWindowsVistaOrGreater(), etc. geintroduceerd heeft).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
@Raven: ik pas de afbeeldingen aan.

@Benjamin-: De discussie over wat allemaal als een pc gezien kan worden is al vaak gevoerd. Ik denk dat de meeste mensen door de context wel doorhebben dat het om de gebruikers van pc met muis en toetsebord gaat. De discussie over de startknop vond bij Windows 8.1 al plaats, of het nu terecht is of niet, maar er was een duidelijke roep om een duidelijk zichtbare startknop a la die van Windows 7.

@Luit: Microsoft heeft gigantisch veel gebruikerstesten gedaan dus ze zagen best aankomen dat het tot kritiek zou leiden en ja, dit hadden ze kunnen voorkomen. Bij de conclusie van onze Windows 8-review schreven we al
Microsoft heeft een gewaagde keuze gemaakt door een overduidelijk voor touchscreens geoptimaliseerde interface voor alle systemen tot standaard te bombarderen.
.

Ik denk dat Benjamin- deels gelijk heeft met zijn opmerking dat Microsoft hier met opzet voor gekozen heeft om iedereen te laten wennen, maar ik denk ook dat het concern de kritiek heeft onderschat (en bovendien viel deze samen met een enorme terugval in de verkoop, waardoor de roep van de computerfabrikanten om aanpassingen er ook nog eens bij kwam)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:26:
Die reden is natuurlijk onzin. Je bent wel een domme IT-er als je daar in stinkt.

Je hebt zeker nooit gehoord van de compatibility-mode in Windows Vista (misschien zelfs XP/2000 al). Er is geen enkele reden waarom dat hiervoor ook niet zou kunnen ("Checkbox: run this app as W95/W98"). Dus onzin.
De kwestie is NIET of je ook op een correcte manier de versie kan opvragen, maar of er (belangrijke) applicaties zijn, die het op de verkeerde manier doen!

NB: Als door dit soort slordige code, een stuk software op Vista, Win7 en Win8 werkt, en het plotseling niet meer werkt op Windows 9, dan krijgt Microsoft van iedereen de schuld, en niet de slordige applicatie software.

En de search in de repositories schijnt inderdaad te laten zien dat dit een serieus probleem is!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Olaf schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:18:
@Benjamin-: De discussie over wat allemaal als een pc gezien kan worden is al vaak gevoerd. Ik denk dat de meeste mensen door de context wel doorhebben dat het om de gebruikers van pc met muis en toetsebord gaat. De discussie over de startknop vond bij Windows 8.1 al plaats, of het nu terecht is of niet, maar er was een duidelijke roep om een duidelijk zichtbare startknop a la die van Windows 7.

Ik denk dat Benjamin- deels gelijk heeft met zijn opmerking dat Microsoft hier met opzet voor gekozen heeft om iedereen te laten wennen, maar ik denk ook dat het concern de kritiek heeft onderschat (en bovendien viel deze samen met een enorme terugval in de verkoop, waardoor de roep van de computerfabrikanten om aanpassingen er ook nog eens bij kwam)
Hij is vaak gevoerd omdat het feitelijk onjuist is. Het woord desktop zorgt ervoor dat iedereen op 1 lijn zit, zou niet weten waarom er dan nog steeds over PC wordt gesproken, gezien de PC extreem breed is, vind juist van een site als deze dat dit onderscheid moet worden gemaakt.

Verder zeg je nu zelf dat het om een zichtbare startknop gaat, daar ben ik het met je eens, echter is dat iets anders dan wanneer je zegt dat die is toegevoegd. de knop zat er al, je zag hem alleen niet en was maar een paar pixels groot.

Over dat laatste ben ik het absoluut eens, je kan zeker wel stellen dat MS de situatie heeft onderschat, echter hadden ze met een simpele update het start menu terug kunnen brengen (in de vroege alpha's en beta's zat de code van de startknop er nog in en kon ook vrij eenvoudig weer terug worden gehaald), het is dan ook een bewuste keuze om het niet te doen, net zo goed dat het een bewuste keuze is om een nieuwe versie uit te brengen, ipv een 8.2 of 8.5.

Pagina: 1