nieuwe game/dev pc bouwen.

Pagina: 1
Acties:

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
zware games draaien (gta4/5, infamous, prototype 2, en nog wel een paar. En voor developen

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 2000/2500, exclusief randaparatuur zoals monitor, muis/keyboard.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee neem niks mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie wensenlijst onderin

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ben van de bekende merken zoals samsung/WD/LG/corsair/asus/nvidia/Seagate

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee niet echt.

Ga je overklokken?
voorlopig niet.

het systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 509,-€ 509,-
1Asus Republic Of Gamers Rampage IV Black Edition€ 387,50€ 387,50
1Asus GTX980-4GD5€ 589,27€ 589,27
1Asus STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master HAF X€ 140,-€ 140,-
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX3M2A2400C10€ 246,95€ 246,95
1Corsair HX750i€ 137,95€ 137,95
1Samsung 840 series Pro 512GB€ 279,-€ 279,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.289,67

twijfel nog tussen de 2 videokaarten hier aangegeven, waarvan er 1 nog geen prijsvermelding heeft.

ik sta uiteraard open voor suggesties, maar wat vindt u van dit systeem? :D

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
sow, hoop geld weggegooid als je dit gaat bestellen :p

alles overpriced.

i5 is denk ik wel meer als genoeg
moederboard is overpriced
overpriced RAM
overpowered voeding
crucial mx100 ssd is over het algemeen beter
En een cooler zou slim zijn als je gaat overclocken

(draait trouwens infamous op de pc? Dacht dit dit ps3 game was)

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Waarom wil je zo'n duur systeem?

Je zet hier wel een heel duur lijstje neer en je neemt een Moederbord + Processor om mee te overklokken. Maar dit wil je gaan doen met je stock-koeler neem ik aan, je hebt in ieder geval geen andere CPU-koeler bij je lijstje toegevoegd.?

Je budget kan wel zo groot zijn, maar dit zegt niet dat je systeem ook zo duur moet worden. Ik heb nogal sterk het idee dat je je systeem hebt samengesteld op 'Hoe kom ik zo dicht mogelijk in de buurt van mijn budget'. 8)7

Wat ik van het systeem vind is denk ik al duidelijk. Ik vind het systeem namelijk ruk. :)

Kijk hier eens naar. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door JST94 op 03-10-2014 16:36 ]

• Yustme
ben cpu cooler vergeten. zal er straks naar zoeken.

welke voeding moet ik dan wel hebben?
blijf wel bij de mobo/cpu keuze.

@redbullet, ik zal eens kijken naar crucial mx100 schijf. op het eerste oog: http://tweakers.net/price.../391576;318331/categorie/
zijn de specs minimaal en de prijs best wel groot. goed punt.

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Voor de ssd is vooral spanningsverlies bescherming belangrijk, dat heeft de crucial :)

520 w zou genoeg zijn voor voeding

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Yustme schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:53:
blijf wel bij de mobo/cpu keuze.
Leg uit?

[ Voor 11% gewijzigd door JST94 op 03-10-2014 19:03 ]

• Yustme
redbullet schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:58:
Voor de ssd is vooral spanningsverlies bescherming belangrijk, dat heeft de crucial :)

520 w zou genoeg zijn voor voeding
weet je zeker dat 520 genoeg is? die case van coolermaster heeft ook 4 fans.
en dan de cpu/video kaart die nogal stroom vreten.

• Yustme
moet soms camera bestanden converteren naar speelbare formaat voor tv's e.d. en verder blijft mobo lekker toekomst bestendig wat games betreft. en kan er later ook mee overklokken.
en verder een lekkere dev machine die snel alles bouwt, en miss in de toekomst als ik em ga afdanken als server kan dienen.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Yustme schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:39:
[...]

moet soms camera bestanden converteren naar speelbare formaat voor tv's e.d. en verder blijft mobo lekker toekomst bestendig wat games betreft. en kan er later ook mee overklokken.
en verder een lekkere dev machine die snel alles bouwt, en miss in de toekomst als ik em ga afdanken als server kan dienen.
'Mobo lekker toekomst bestendig wat games betreft?'

Sorry, maar dat snap ik niet helemaal.

Als dat developen fatsoenlijk gebruik maakt van 6 cores en hypertreading vind ik het een redelijke setup. Zo niet, matig.

Als dat developen hypertreading goed ondersteund zou ik voor een i7-4790K gaan, lekker hoog geklokt.

Dat i.c.m. een leuk H97 mobo.

1 980 (is trouwens minder interessant dan de 970 imo). Die Strix is niet eens leverbaar en de andere is een reference...

Die kast is veel te duur. De R4 geen optie bijvoorbeeld?

Voeding is belachelijk duur, voor 1 videokaart is 520 genoeg (zeker met die zuinige 900 serie).

MX100 is inderdaad het leukste op het moment.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Yustme
jorisvdelsen schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:50:
[...]

'Mobo lekker toekomst bestendig wat games betreft?'

Sorry, maar dat snap ik niet helemaal.

Als dat developen fatsoenlijk gebruik maakt van 6 cores en hypertreading vind ik het een redelijke setup. Zo niet, matig.

Als dat developen hypertreading goed ondersteund zou ik voor een i7-4790K gaan, lekker hoog geklokt.

Dat i.c.m. een leuk H97 mobo.

1 980 (is trouwens minder interessant dan de 970 imo). Die Strix is niet eens leverbaar en de andere is een reference...

Die kast is veel te duur. De R4 geen optie bijvoorbeeld?

Voeding is belachelijk duur, voor 1 videokaart is 520 genoeg (zeker met die zuinige 900 serie).

MX100 is inderdaad het leukste op het moment.
nee mobo en cpu combo toekomst proof, omdat ik vroeger meestal rond de 150 euro zat bv voor een videokaart en 200 mobo en ong die zelfde prijsklasse voor een cpu. en na een jaartje of 2 als er een gta game uitkwam, kon mijn systeem het niet eens meer aan.

wil wel een 6-core ding heben.

heb gekeke naar h97, die ondersteund geen 2011 socket.

welke kast praten we over precies? r4 zegt me niks.

• jorisvdelsen
Ok, het is jouw geld, maar ik wil alleen even melden dat je nu €900 aan je CPU-mobo uitgeeft, wat natuurlijk nergens op slaat voor een game PC.

Het mobo heeft btw geen effect op de game prestaties.

Socket 2011 is eigenlijk alleen interessant voor dure werkstations. Ik durf te zeggen dat een 4970K beter zal presteren dan een 4930K als de game niet meer dan 4 cores gebruikt (95% van de spellen).

En waarom heb je een mobo van €400 gekozen?

http://tweakers.net/zoeken?keyword=r4

Als je 'vroeger' voor €200 een cpu koos, voor nog een keer €200 het moederbord en voor €150 de videokaart, is het niet heel raar dat het systeem die nieuwe GTA niet meer aan kan, vrijwel alle spellen zijn immers GPU-limited, dus je had beter meer geld uit kunnen geven aan de GPU.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-03 21:04

Ultrapc

Anyone steak?

Ook ik doe mee, echt waar, aan een i5 heb jij al ruim voldoende. Een Haswell i7 kan ik ook nog inkomen voor toekomstbestendigheid ofzo maar de 2011-3 die jij hebt gekozen gaat in veel games langzamer zijn de de 1150 modellen; just sayin' . Videokaart is in orde, maar je hebt meer bang for buck met een GTX970. Mobo is keihard overpriced en geeft geen enkele betere prestatie tov een goedkoper plankje.

Dat R4 je niks zegt verbaast me niets, maar het gaat natuurlijk om de Fractical Design R4 (die een heus begrip is hier :) )

Verder zeg ik alleen het zelfde als de anderen hoor, maar ik probeer je net als de anderen te overtuigen dat je geld door de wc spoelt als je dit zo koopt.

Succes!

Allround.

• Twan85
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-02-2025
Hey Yustme,

Als je graag dit bedrag uitgeeft aan een pc omdat je een 'enthusiast-build' wil kan ik daar op zich nog wel in komen.Wat ik me alleen afvraag, is waarom je dan niet voor een setup als deze gaat:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5930K Boxed€ 526,89€ 526,89
1Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME€ 394,90€ 394,90
1MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G€ 599,-€ 599,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2002FAEX, 2TB€ 114,16€ 114,16
1Corsair Hydro H105€ 98,95€ 98,95
1G.Skill Ripjaws 4 F4-2400C15Q-16GRR€ 279,92€ 279,92
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,95€ 14,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,70€ 52,70
1Crucial MX100 512GB€ 174,90€ 174,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.396,37

Ongeveer 100,- duurder dan je originele setup, maar dat komt omdat er nu ook een cpu-koeler (waterkoeling) bij zit. De wijzigingen op een rijtje:

- i7 met 6 cores, maar dan van de nieuwste (pas een maand uit) Haswell-E serie;
- een ander Asus ROG moederbord, namelijk de X99 Rampage V Extreme met 2011-3 socket voor Haswell-E en ondersteuning van DDR4 geheugen;
- GTX 980 van MSI. Zelfde kaart als alle andere GTX 980 maar met een after-market koeler met rode accenten (moederbord, geheugen, gpu, alles is rood/zwart, voor een mooi geheel door je side-window);
- een WD Black 2TB hdd toegevoegd zodat je niet al je bestanden (muziek/games/films etc.) op je SSD hoeft te zetten;
- de kast die je zelf had uitgezocht, over smaak valt niet te twisten, als jij hem mooi vind, prima;
- waterkoeling voor je processor, zodat je lekker kan overklokken, en met de rode ring is hij ook aan te passen aan het kleurschema van je pc;
- 16GB DDR4 geheugen geschikt voor quad-channel;
- een simpele dvd-brander mocht je dat handig vinden om Windows en eventuele games mee te installeren;
- een zuinige 520W voeding, meer heeft je systeem echt niet nodig omdat de gpu max. 180W trekt;
- een SSD van Crucial met beveiliging voor stroomuitval, bovendien is het verschil in snelheid met de Samsung niet te merken en hij is 100,- goedkoper.

Dit systeem moet alles aan kunnen wat je er tegenaan gooit. Ook kan je het flink overklokken en zit je op het nieuwe X99 platform. Met dit systeem betaal je (zoals anderen in dit topich het omschrijven) nog steeds 'te veel', maar nu is dat het geval omdat je op de nieuwe generatie hardware zit (Haswell-E, X99, DDR4).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

• jorisvdelsen
Twan85 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 05:56:
Hey Yustme,

Als je graag dit bedrag uitgeeft aan een pc omdat je een 'enthusiast-build' wil kan ik daar op zich nog wel in komen.Wat ik me alleen afvraag, is waarom je dan niet voor een setup als deze gaat:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME€ 394,90€ 394,90
1MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G€ 599,-€ 599,-
1G.Skill Ripjaws 4 F4-2400C15Q-16GRR€ 279,92€ 279,92
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,70€ 52,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.396,37

Ongeveer 100,- duurder dan je originele setup, maar dat komt omdat er nu ook een cpu-koeler (waterkoeling) bij zit. De wijzigingen op een rijtje:

- i7 met 6 cores, maar dan van de nieuwste (pas een maand uit) Haswell-E serie;
- een ander Asus ROG moederbord, namelijk de X99 Rampage V Extreme met 2011-3 socket voor Haswell-E en ondersteuning van DDR4 geheugen;
- GTX 980 van MSI. Zelfde kaart als alle andere GTX 980 maar met een after-market koeler met rode accenten (moederbord, geheugen, gpu, alles is rood/zwart, voor een mooi geheel door je side-window);
- een WD Black 2TB hdd toegevoegd zodat je niet al je bestanden (muziek/games/films etc.) op je SSD hoeft te zetten;
- de kast die je zelf had uitgezocht, over smaak valt niet te twisten, als jij hem mooi vind, prima;
- waterkoeling voor je processor, zodat je lekker kan overklokken, en met de rode ring is hij ook aan te passen aan het kleurschema van je pc;
- 16GB DDR4 geheugen geschikt voor quad-channel;
- een simpele dvd-brander mocht je dat handig vinden om Windows en eventuele games mee te installeren;
- een zuinige 520W voeding, meer heeft je systeem echt niet nodig omdat de gpu max. 180W trekt;
- een SSD van Crucial met beveiliging voor stroomuitval, bovendien is het verschil in snelheid met de Samsung niet te merken en hij is 100,- goedkoper.

Dit systeem moet alles aan kunnen wat je er tegenaan gooit. Ook kan je het flink overklokken en zit je op het nieuwe X99 platform. Met dit systeem betaal je (zoals anderen in dit topich het omschrijven) nog steeds 'te veel', maar nu is dat het geval omdat je op de nieuwe generatie hardware zit (Haswell-E, X99, DDR4).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...
:/

Stop er dan meteen een overpriced voeding in om het helemaal te matchen 8)7

• Twan85
jorisvdelsen schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:25:
[...]

:/

Stop er dan meteen een overpriced voeding in om het helemaal te matchen 8)7
Je voelt je waarschijnlijk heel goed omdat je nu iets in het belachelijke trekt, maar als iemand een Audi of een Mercedes koopt ga je dan ook lopen zeiken dat het eigenlijk een overpriced Opel is? Als iemand een iPhone 6 koopt zeik je dan ook dat het een overpriced Google Nexus uit 2012 is? Als iemand een bungalow of een villa koopt zeik je dan ook dat het een overpriced rijtjeshuis is?

Als deze persoon het geld heeft om de Mercedes onder de pc's te kopen en dat ook graag wil, wie ben jij dan om hem een Opel aan te raden? Je kan wel zeiken dat hij een Mercedes wil, je kan hem ook helpen om de beste Mercedes voor hem uit te zoeken... Aangezien er hier al genoeg reacties zijn geweest om hem er op te wijzen dat een Opel hem ook van A naar B krijgt, heb ik besloten een Mercedes uit te zoeken voor hem ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Twan85 op 04-10-2014 15:44 ]

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-03 21:04

Ultrapc

Anyone steak?

Twan85 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:31:
[...]

Je voelt je waarschijnlijk heel goed omdat je nu iets in het belachelijke trekt, maar als iemand een Audi of een Mercedes koopt ga je dan ook lopen zeiken dat het eigenlijk een overpriced Opel is? Als iemand een iPhone 6 koopt zeik je dan ook dat het een overpriced Google Nexus uit 2012 is? Als iemand een bungalow of een villa koopt zeik je dan ook dat het een overpriced rijtjeshuis is?

Als deze persoon het geld heeft om de Mercedes onder de pc's te kopen en dat ook graag wil, wie ben jij dan om hem een Opel aan te raden? Je kan wel zeiken dat hij een Mercedes wil, je kan hem ook helpen om de beste Mercedes voor hem uit te zoeken... Aangezien er hier al genoeg reacties zijn geweest om hem er op te wijzen dat een Opel hem ook van A naar B krijgt, heb ik besloten een Mercedes uit te zoeken voor hem ;)
Overpriced wil niet zeggen dat het een super-duper krachtige pc is, maar dat de onderdelen die erin zitten evenveel/minder kunnen dan alternatieven voor minder geld en de zelfde prestatie. Oftewel je kiest producten uit die sneller zijn om alsnog aan je budget te komen, of je houd wat geld in je portemonnee en upgrade later nog wat. Wat ik niet denk is dat er mensen zijn die met opzet duurdere producten gaan nemen zonder dat die meerwaarde geven, jij wel?

Allround.

• Twan85
Ultrapc schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:00:
[...]

Overpriced wil niet zeggen dat het een super-duper krachtige pc is, maar dat de onderdelen die erin zitten evenveel/minder kunnen dan alternatieven voor minder geld en de zelfde prestatie. Oftewel je kiest producten uit die sneller zijn om alsnog aan je budget te komen, of je houd wat geld in je portemonnee en upgrade later nog wat. Wat ik niet denk is dat er mensen zijn die met opzet duurdere producten gaan nemen zonder dat die meerwaarde geven, jij wel?
Dat denk ik dus wel. Er zijn meer dan genoeg mensen voor wie dure spullen een statussymbool zijn. Bovendien heb ik zelf een half jaar geleden een game-pc gebouwd voor 1900,- en er is geen dag geweest dat ik dacht 'had ik maar 400,- bespaard'. Ik denk hooguit 'had ik maar 50,- meer uitgegeven voor waterkoeling'.

Ik ben het er ook zeker mee eens dat een pc van 1600,- ook goed genoeg zou zijn. Maar zoals de TS aangeeft zit hij vast aan een aantal 'overpriced' artikelen zoals de cpu en het mobo. Het enige wat ik dan wil doen is een alternatief bieden op het nieuwste platform voor de zelfde prijs met de zelfde prestaties (en waarschijnlijk beter door het DDR4 geheugen).

Als jij denkt dat er geen mensen zijn die graag wat meer uit geven voor een wat luxer product dat uiteindelijk de zelfde prestaties levert, hoe verklaar je dan dat er zoveel BMW's en Mercedessen rond rijden? Een Opel of een Fiat brengt je ook van A naar B, en haalt ook de maximaal toegestane snelheid op de snelweg, dus de prestaties die de BMW en Mercedes extra hebben mag je toch niet gebruiken op de openbare weg ;)

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Twan85 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:12:
[...]

Dat denk ik dus wel. Er zijn meer dan genoeg mensen voor wie dure spullen een statussymbool zijn. Bovendien heb ik zelf een half jaar geleden een game-pc gebouwd voor 1900,- en er is geen dag geweest dat ik dacht 'had ik maar 400,- bespaard'. Ik denk hooguit 'had ik maar 50,- meer uitgegeven voor waterkoeling'.

Ik ben het er ook zeker mee eens dat een pc van 1600,- ook goed genoeg zou zijn. Maar zoals de TS aangeeft zit hij vast aan een aantal 'overpriced' artikelen zoals de cpu en het mobo. Het enige wat ik dan wil doen is een alternatief bieden op het nieuwste platform voor de zelfde prijs met de zelfde prestaties (en waarschijnlijk beter door het DDR4 geheugen).

Als jij denkt dat er geen mensen zijn die graag wat meer uit geven voor een wat luxer product dat uiteindelijk de zelfde prestaties levert, hoe verklaar je dan dat er zoveel BMW's en Mercedessen rond rijden? Een Opel of een Fiat brengt je ook van A naar B, en haalt ook de maximaal toegestane snelheid op de snelweg, dus de prestaties die de BMW en Mercedes extra hebben mag je toch niet gebruiken op de openbare weg ;)
Het is wel een beetje gemeen voor alle Tweakers die langs dit soort topics komen en zich dan enorm rot gaan voelen omdat ze zich zelf zoiets niet kunnen veroorloven :|
Ik zelf denk dat ik me dit over een jaar of 3, 4, 5 kan veroorloven als ik alle tijd die ik heb in werken steek. En dan ga ik er vanuit dat Tweakers altijd klusjes voor me heeft zodat ik wel kán werken. :O

¯\_(ツ)_/¯

• Twan85
MasterPrutser schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:22:
[...]

Het is wel een beetje gemeen voor alle Tweakers die langs dit soort topics komen en zich dan enorm rot gaan voelen omdat ze zich zelf zoiets niet kunnen veroorloven :|
Ik zelf denk dat ik me dit over een jaar of 3, 4, 5 kan veroorloven als ik alle tijd die ik heb in werken steek. En dan ga ik er vanuit dat Tweakers altijd klusjes voor me heeft zodat ik wel kán werken. :O
Omdat ik het gevoel heb dat je mijn punt begrijpt, ben jij de persoon die ik zal benaderen als ik klusjes heb ;) Wie weet kom je er dan wat eerder :P

• jorisvdelsen
Daar is dus een verschil.

Een duurdere auto heeft voordelen boven een goedkoper model. Jazeker.

Maar een 5930K + X99 heeft geen voordeel boven een 4790K + H97.

Oftewel als je de show wilt stelen, moet je het ook goed doen. Nu lacht degene met de 4790K je keihard uit.

Hoe vaak is het wel niet voorgekomen dat iemand 16GB RAM wilde voor zijn game PC, maar nadat wij hem hierop hadden gewezen inzag dat hij dat geld beter aan iets nuttigs zou kunnen uitgeven.

[ Voor 0% gewijzigd door jorisvdelsen op 04-10-2014 17:04 . Reden: typo ]

• Pwuts

Pwuts

Twan85 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:26:
[...]

Omdat ik het gevoel heb dat je mijn punt begrijpt, ben jij de persoon die ik zal benaderen als ik klusjes heb ;) Wie weet kom je er dan wat eerder :P
Ja, ik begrijp je punt zeker! Als ik er geld voor had gehad dan had deze computer nu te staan ronken in mijn kamer, maar nee, zoveel €€€tjes had ik nou ook weer niet, en nu staat deze er. Niet dat ik ontevreden ben ofzo, maar elke keer dat ik langs dit soort topics kom doet het wel pijn ;(

¯\_(ツ)_/¯

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-03 17:18
Ik zie wel vaker dat op tweakers de wensen van de TS niet altijd gerespecteerd worden, en dat mensen die suggesties doen iets te graag willen dat hun advies opgevolgt wordt.

Persoonlijk vind ik het geen probleem om de TS te helpen als hij graag een enorm sterke (en dus dure) pc wilt bouwen. Uiteraard is het prima om hem te wijzen op het feit dat het prijs/performance wijs absoluut geen goede koop is, maar als de TS hierin niet volgt moeten we hem daar bij laten.

On topic:

Het lijstje van Twan 85 ziet er gezien het budget best netjes uit. Ik weet niet wat voor development er wordt gedaan, maar persoonlijk zou ik eerder de helft van het budget pakken, en wat je bespaard mooi steken in een upgrade/vervanging wanneer er weer een significante boost in performance is. Sinds de 2xxx serie is er pure per core niet veel performance bijgekomen, en de hexacores van intel zijn ERG aan de prijs.

• Twan85
Ardjee schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:44:
Ik zie wel vaker dat op tweakers de wensen van de TS niet altijd gerespecteerd worden, en dat mensen die suggesties doen iets te graag willen dat hun advies opgevolgt wordt.

Persoonlijk vind ik het geen probleem om de TS te helpen als hij graag een enorm sterke (en dus dure) pc wilt bouwen. Uiteraard is het prima om hem te wijzen op het feit dat het prijs/performance wijs absoluut geen goede koop is, maar als de TS hierin niet volgt moeten we hem daar bij laten.

On topic:

Het lijstje van Twan 85 ziet er gezien het budget best netjes uit. Ik weet niet wat voor development er wordt gedaan, maar persoonlijk zou ik eerder de helft van het budget pakken, en wat je bespaard mooi steken in een upgrade/vervanging wanneer er weer een significante boost in performance is. Sinds de 2xxx serie is er pure per core niet veel performance bijgekomen, en de hexacores van intel zijn ERG aan de prijs.
Dank! Dank! Duizend maal dank! Gelukkig zijn er mensen die inzien dat ik niet helemaal gek ben ;)

Natuurlijk ben ik niet tegen een 1500,- systeem (ik raad ze zelf ook vaak zat aan, heb een paar maanden geleden een systeem voor een maatje van me gebouwd voor 1100,-)! En natuurlijk is het belangrijk om de TS er op te wijzen dat dit een (zeer goede) mogelijkheid is, en dat de prestaties niet veel of niets onder zullen doen voor een 2500,- systeem. Maar als de TS per se een duur systeem wil met een ROG moederbord en een 500,- processor, waarom hem dan niet helpen om in die prijs categorie het optimale te vinden?
jorisvdelsen schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:34:
Maar een 4930K + X99 heeft geen voordeel boven een 4790K + H97.

Oftewel als je de show wilt stelen, moet je het ook goed doen. Nu lacht degene met de 4790K je keihard uit.

Hoe vaak is het wel niet voorgekomen dat iemand 16GB RAM wilde voor zijn game PC, maar nadat wij hem hierop hadden gewezen inzag dat hij dat geld beter aan iets nuttigs zou kunnen uitgeven.
Als je een 4930K + X99 haalt lach ik je ook uit, want dit is een andere socket! Bovendien ondersteund X99 alleen DDR4 en de 4930K alleen DDR3 ;)

Bovendien heb ik zelf in mijn pc 16GB ram zitten (DDR3) en ik zou ECHT niet terug willen naar 8! Mijn windows draait met alleen uTorrent en Google Chrome open op 5,5GB ram in gebruik, met bepaalde games en andere werkzaamheden loopt dit op tot 8,5/9GB. Dat betekent dat 8GB een bottleneck kan vormen, waarom dit voor een paar tientjes meer niet voorkomen?

• Pwuts

Pwuts

Twan85 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:57:
[...]

Dank! Dank! Duizend maal dank! Gelukkig zijn er mensen die inzien dat ik niet helemaal gek ben ;)

[...]

Als je een 4930K + X99 haalt lach ik je ook uit, want dit is een andere socket! Bovendien ondersteund X99 alleen DDR4 en de 4930K alleen DDR3 ;)
Nee, gek ben je inderdaad niet, ik begrijp helemaal hoe jij hier in staat. Dat had ik toch gezegd! Bovendien heb ik altijd gelijk. Maar dat wist je al ;)

Dat tweede was mij ook al opgevallen. De enige die dat zou doen behalve deze knurft hier is TERW_DAN; ik citeer: "Met een hamer past alles." }:O

¯\_(ツ)_/¯

• Twan85
MasterPrutser schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 17:03:
[...]

Nee, gek ben je inderdaad niet, ik begrijp helemaal hoe jij hier in staat. Dat had ik toch gezegd! Bovendien heb ik altijd gelijk. Maar dat wist je al ;)

Dat tweede was mij ook al opgevallen. De enige die dat zou doen behalve deze knurft hier is TERW_DAN; ik citeer: "Met een hamer past alles." }:O
Ze moeten hier echt even een 'like-functie' invoeren op het forum! Ik wil je reactie liken! :P

• jorisvdelsen
Opzich heb ik er geen probleem als TS 2x zoveel geld uit wil geven aan een CPU+mobo als ik aan mijn pc (ja, skeer :/). Maar als hij niet onderbouwd roept: 'die CPU+mobo combinatie blijft!', kan ik ook niet veel meer.

@TS wilt u alstublieft uitleggen waarom u denkt dat een 2011-3 setup geoorloofd is voor uw eisen?

• Twan85
jorisvdelsen schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 17:09:
Opzich heb ik er geen probleem als TS 2x zoveel geld uit wil geven aan een CPU+mobo als ik aan mijn pc (ja, skeer :/). Maar als hij niet onderbouwd roept: 'die CPU+mobo combinatie blijft!', kan ik ook niet veel meer.

@TS wilt u alstublieft uitleggen waarom u denkt dat een 2011-3 setup geoorloofd is voor uw eisen?
Je moet even kijken waar je op reageert. Ik wil niet lomp uit de hoek komen natuurlijk, maar het systeem dat de TS heeft gelinkt is een 2011 setup, en GEEN 2011-3 setup. Dit zijn 2 totaal verschillende sockets met totaal verschillende mobo's, ram en processoren. De enige persoon die het in dit topic over een 2011-3 (X99) setup heeft gehad ben ik geweest...

• Pwuts

Pwuts

Twan85 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 17:12:
[...]

het systeem dat de TS heeft gelinkt is een 2011 setup, en GEEN 2011-3 setup.
Hee, een 2011, daar weet ik nog wel een leuk mamabordje voor! Als je computer dan toch exclusief moet worden, waarom dan niet gewoon deze: pricewatch: EVGA Classified SR-X 2x zoveel plezier :)

¯\_(ツ)_/¯

• Twan85
Omdat er voor dat 'mamabordje' geen actuele prijzen beschikbaar zijn en hij niet leverbaar is? Dat vind ik zelf altijd een goede reden 'waarom niet' :P

• Pwuts

Pwuts

Twan85 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 17:22:
[...]

Omdat er voor dat 'mamabordje' geen actuele prijzen beschikbaar zijn en hij niet leverbaar is? Dat vind ik zelf altijd een goede reden 'waarom niet' :P
Hij is vast nog wel ergens te krijgen. Er verschijnen regelmatig advertenties van hier in de V&A. Beetje in de gaten houden en het nodige geduld, en wie weet heb je 'm binnen niet al te lange tijd <+:)

¯\_(ツ)_/¯

• jorisvdelsen
Beide 2011 en 2011-3 lijken mij niet interessant, dus wil ik weten waarom TS voor een 2011 wilt gaan en Twan85 voor een 2011-3 systeem.

• Pwuts

Pwuts

jorisvdelsen schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 17:38:
Beide 2011 en 2011-3 lijken mij niet interessant, dus wil ik weten waarom TS voor een 2011 wilt gaan en Twan85 voor een 2011-3 systeem.
2011-3 pro's:
- Het is de socket van de vernieuwde Haswell-E generatie cpu's, dus eentje nieuwer dan de 1150.
- Haswell-E-processors zijn compatible met DDR4 geheugen, wat natuurlijk wel beter is dan DDR3.
- De X99-chipset is compatible met de 2011-3 socket, en die chipset is zoals gewoonlijk ook weer een stapje beter dan de vorige generatie.

¯\_(ツ)_/¯

• Twan85
Ik kan niet voor de TS spreken, dus dat zal hij zelf moeten beantwoorden. Ik kan wel toelichten waarom ik voor 2011-3 ben gegaan in mijn advies.

Er zijn meerdere reacties geweest die de 'wensen' van de TS niet respecteren en er alleen maar op hameren dat alles te duur is en zijn budget weggegooid geld is. Omdat ik denk dat dat punt wel duidelijk is ondertussen, heb ik er voor gekozen om de wensen van de TS wel te respecteren, en een systeem voor te stellen wat bij zijn wensen en budget past. Ik heb zelf in mijn reacties ook meerdere keren aangegeven dat een 1150 systeem ook goed genoeg is (ik draai zelf een 1150 systeem en 2 vrienden waarvoor ik een systeem heb gebouwd/geupgrade ook). Echter als de TS geen 1150 systeem wil, dan denk ik dat 2011-3 beter voor hem is dan 2011, omdat dit het HUIDIGE 'enthusiast' platform is. Je kan nu wel een 2011 'enthusiast-build' maken, maar de grote technologische vooruitgang zal de komende tijd plaatsvinden op het 2011-3 platform. Wil je dus (in deze prijscategorie) een systeem bouwen denk ik dat je beter af bent met het 2011-3 platform, omdat je hiermee meer gericht bent op wat er nog gaat komen dan wat er al is geweest.

Er zijn namelijk 2 mogelijkheden op dit moment:
1: de TS ziet in dat 2500,- overkill is, en gaat voor een 1500,- systeem zoals allen voor mij aangaven;
2: de TS denkt bij z'n eigen 'ik wil een overkill systeem maar niemand wil mij helpen het beste hierin samen te stellen, dus ik bestel mijn eigen originele setup maar'.

Als hij het 1e kiest, even goede vrienden, ik heb met plezier dat systeem samengesteld en vind het leuk om hier mee bezig te zijn, dus het is voor mij ook een 'hobby' en ontspanning.

Als hij het 2e kiest, dan heb ik liever dat er een 'beter' en meer 'toekomstproof' systeem voor hem is voorgesteld, waarmee hij alles kan/heeft wat hij graag wil, maar waarbij alles op elkaar afgestemd is en hij op het nieuwste platform zit waar de komende tijd nog veel meer interessante dingen voor gaan gebeuren.

Als hij namelijk voor 2011 gaat dan zit hij aan de top. Eventueel upgraden is dan alleen nog mogelijk door er een 2e gpu bij te plaatsen of wat dan ook. Voor 2011-3 zullen nog meer processors uitkomen en de 5960X met 8 fysieke cores zal alleen maar in prijs dalen. Bovendien zijn de grenzen van DDR4 nog lang niet in zicht (ontwikkelaars zeggen nu al dat de 4000MHz gehaald gaat worden met DDR4, en dat dat niet een kwestie is van 'of', maar van 'wanneer').

Kortom: aangezien zijn 2011 en mijn 2011-3 systeem aan de zelfde prijs zitten (mijn systeem is 100,- duurder, maar heeft een cpu-koeler, dvd-brander en hdd die er in zijn systeem niet bij zitten (die laatste 2 kan hij eventueel weg laten als hij daar geen interesse in heeft en dan is mijn 2011-3 systeem zelfs GOEDKOPER dan zijn 2011 systeem)) denk ik dat mijn 2011-3 systeem een veel betere optie is dan zijn 2011...

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als het budget op moet dan lijkt 2011-3 me een nobrainer? X99 = Nieuwere chipset, betere en zuiniger processoren, meer USB, meer SATA, 40 PCI lanes, mogelijkheid tot 4xSLI, DDR4 geheugen. Moet ik nog even doorgaan? Het kost alleen wat :P

• jorisvdelsen
Ik ben het volledig met jullie eens dat 2011-3 beter is dan 2011. Het lijstje van Twan85 is dan ook beter dan dat van de TS.

• Yustme
woow.. wat een reacties allemaal :p

las hier en daar waarom gekozen cpu en waarom deze mobo. ik wil een ROG bord, en een krachtige cpu. als deze combi samen 1000 is, prima. heb het geld er wel voor. werk als freelance .net ontwikkelaar.

heb nu ook gwn 8 gig, maar kom er vaak genoeg overheen, en dan gaat ie swappen met mn ssd.

zal morgen wel verder reageren op andere reacties. kom net thuis, ga ff mn nestje opzoeken :D

thanks allemaaaaaaaaaal!

• Twan85
Ben ik de enige die al de hele dag op een reactie zit te wachten? :P (vast wel :()

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Twan85 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 23:07:
Ben ik de enige die al de hele dag op een reactie zit te wachten? :P (vast wel :()
Waarschijnlijk ben je de enige :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• jorisvdelsen
Ik ook wel. Hele discussie voor niks gevoerd... :(

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Dit topic is het PERFECTE bewijs van dat marketing werkt!

Zo'n Asus Republic of Gamers High Grade Overclock Black Edition bla bla board gaat werkelijk 0,0 fps extra opleveren in games. Sterker nog, door al die bloatware die je verplicht moet installeren om de ruk features actief te maken zullen je fps misschien wel doen dalen.

Wordt langzaam aan een beetje gek van consumer grade products.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik noem het tegenwoordig al Republic of Gays samen met een paar vrienden, als je ziet wat voor een prijzen ze vragen en dan vooral dat basis bord (de ranger) dan denk je echt van, die moeten zich kapot lachen daar 150 euro voor een bordje met onderdelen die je ook op een H81 plankje vind bij wijze van.

Een van mijn collega's heeft ook een i7 2600k met een RoG bord van 350 euro, maar dat bord doet niets meer of minder dan mijn MSI P67A-GD65 van ~200 euro minder. Het heeft alleen niet zo'n lame ass logotje dat natuurlijk 200 euro waard is :')

Maar als TS graag wil patsen met zijn geld moet hij dat gewoon zeggen, ik bedoel dan was deze discussie een stuk korter geweest maar goed. O en de meeste BMWs zijn waardeloos daar kan je niet eens normaal in zitten net als een benz cls bijvoorbeeld ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DarkBlaze op 06-10-2014 02:05 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Twan85
Barry|IA schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:10:
Dit topic is het PERFECTE bewijs van dat marketing werkt!

Zo'n Asus Republic of Gamers High Grade Overclock Black Edition bla bla board gaat werkelijk 0,0 fps extra opleveren in games. Sterker nog, door al die bloatware die je verplicht moet installeren om de ruk features actief te maken zullen je fps misschien wel doen dalen.

Wordt langzaam aan een beetje gek van consumer grade products.
DarkBlaze schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 01:50:
Ik noem het tegenwoordig al Republic of Gays samen met een paar vrienden, als je ziet wat voor een prijzen ze vragen en dan vooral dat basis bord (de ranger) dan denk je echt van, die moeten zich kapot lachen daar 150 euro voor een bordje met onderdelen die je ook op een H81 plankje vind bij wijze van.

Een van mijn collega's heeft ook een i7 2600k met een RoG bord van 350 euro, maar dat bord doet niets meer of minder dan mijn MSI P67A-GD65 van ~200 euro minder. Het heeft alleen niet zo'n lame ass logotje dat natuurlijk 200 euro waard is :')
Daar ben ik het niet helemaal mee eens heren, en dat wil ik graag toelichten.

Ja het is zo dat je voor een ROG bord 'te veel betaald'. Ik heb laatst een filmpje zitten kijken op youtube waar een medewerker van Asus dit vertelde. Dat komt omdat een deel van het geld (meer als bij een 'budget-bord') naar R&D gaat. In ruil daar voor krijg je wel wat 'extra's'. De onderdelen zijn NIET het zelfde. Ze hebben wel de zelfde specificaties voor het grootste deel, maar de onderdelen die voor ROG en WS borden worden gebruikt zijn van hogere kwaliteit.

Natuurlijk kan je zeggen 'ja maar dat is marketing, de onderdelen zijn gewoon de zelfde kwaliteit maar ze laten je te veel betalen'. Dat zullen we nooit zeker weten helaas, dus het zou kunnen dat je daar gelijk in hebt. Aan de andere kant zijn er heel veel mensen die op hoog niveau met dit spul bezig zijn (overklokkers die voor wereldrecords gaan, IT'ers die youtube-reviews doen etc.) die toch verbazingwekkend vaak voor ROG borden kiezen voor hun setup. Toeval? Ik persoonlijk denk van niet...

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Die worden gesponsord door Asus, MSI, Gigabyte, ASrock en noem ze maar op.

Het feit is dat de RoG serie niets anders is dan de gaming series van MSI of Gigabyte er zit echt geen magische feeën stof in of weet ik het. Ze kopen hun onderdelen gewoon in bij andere bedrijven iets dat de andere mobo bouwers ook doen. Dat niet elk bord het zelfde is dat snap ik natuurlijk ook wel maar over het algemeen zal een top model van GB of MSI echt niet onder doen voor een top model van Asus. En ook daar van zeg ik trouwens dat het onzin is om die te kopen tenzij je all out met LN2 bezig gaat voor records misschien.

Die video is echt zo, wij van wc eend adviseren wc eend.

[ Voor 49% gewijzigd door DarkBlaze op 06-10-2014 09:21 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Yustme
Was gister avond erg laat thuis en moest vandaag werken, ben toen maar mn nest in gaan duiken. Ik kom er vanavond op terug (promised) :D

• Twan85
*deze post is naar aanleiding van een PB van de TS. Hierin vroeg hij wat voor systeem ik samen zou stellen als zijn enige harde eis was dat het een Asus ROG mobo was. Naar aanleiding hiervan heb ik 3 build voorbeelden gegeven voor de 1150, 2011 en 2011-3 sockets. Om het vergelijken makkelijker te maken heb ik zo veel mogelijk onderdelen het zelfde gehouden over alle 3 de builds, behalve de cpu, het geheugen en het moeberbord. Ook de wens voor 16GB ram heb ik in stand gehouden (omdat ik denk dat dit geen overbodige luxe is aangezien ik zelf ook vaak over de 8GB belasting zit van mijn 16GB ram i.v.m. multi-tasken) en waar mogelijk heb ik ook zijn verzoek voor 6 cores in stand gehouden (de 1150 socket heeft geen 6-core cpu, dus hier ben ik voor een quadcore gegaan).

Hey Yustme,

Ik wil je er graag even op wijzen dat er voor de 2011-3 socket ondertussen wel een ROG bord van Asus is. Deze zit dan ook in de samenstelling die ik voor je heb gemaakt. Het is inderdaad allemaal vrij nieuw, maar alle youtube-reviews die ik er over gekeken heb geven ook aan dat het vele malen beter is. Je gaf aan in je topic dat je graag 'future-proof' wilde zijn met je ROG bord. Future-proof ben je allen met de 2011-3 socket, omdat dit de 'toekomst' is. Als je nu een oudere socket koopt loop je achter in prestaties op de nieuwe socket, en ook upgraden zal in de toekomst niet mogelijk zijn (omdat er geen betere processors meer uitkomen voor de oude sockets). Het geheugen voor de 2011-3 is inderdaad duur, maar dit komt omdat het DDR4 geheugen is. Daar moet dan wel even bij gezegd worden dat het geheugen sneller en beter is, en in de toekomst hogere capaciteit en snelheid aan kan dan DDR3. Overigens is het DDR4 geheugen in mijn samenstelling maar 40,- duurder dan het DDR3 dat je in jou lijstje hebt zitten.

Wat reviews van de ROG Rampage V Extreme (X99, 2011-3):

Als je echter per se niet voor de X99 (2011-3) wil gaan (wat ik persoonlijk wel zou doen, juist omdat het heel nieuw is, en dus voorlopig nog niet achterhaald zal zijn zoals oudere sockets) dan heb je 2 opties. De 1150 (maximaal 4 cores maar de één naar laatste socket) of de 2011 (maximaal 6 cores, maar een stuk ouder al). Ik las in je topic dat je minimaal 6 cores wil, maar voor de volledigheid wil ik toch ook even een 1150 systeem (4 cores) voorstellen, zodat je een volledig beeld hebt voor je een keuze maakt.

1150 build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 304,90€ 304,90
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 170,95€ 170,95
1MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G€ 583,-€ 583,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 138,95€ 138,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,03€ 52,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.792,79

Deze build heeft 4 cores, maar waar je 2011 cpu die je zelf uitgekozen had (met 6 cores) standaard op 3,4Ghz en boost 3,9Ghz draait, draait de 1150 met 4 cores standaard op 4Ghz en een boost naar 4,4Ghz.

2011 build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 509,-€ 509,-
1Asus Republic Of Gamers Rampage IV Black Edition€ 387,50€ 387,50
1Crucial Ballistix Sport BLS4C4G3D18ADS3BEU€ 148,50€ 148,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.222,99

6 cores 2011 build, met het moederbord en de processor die je zelf uitgezocht had. Heb het geheugen aangepast, de rest is het zelfde als uit mijn oorspronkelijke X99 build (omdat alles behalve het geheugen, mobo en processor gewoon compatibel zijn, is dit makkelijker vergelijken).

2011-3 (X99) build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME€ 387,95€ 387,95
1G.Skill Ripjaws 4 F4-2400C15Q-16GRR€ 284,-€ 284,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.376,83

Voor de volledigheid ook mijn originele voorstel er nog even bij gezet, omdat het dan makkelijker te vergelijken is. Ook dit is een build met 6 cores en een Asus ROG moederbord, maar voor 150,- meer dan de 2011 build is deze setup niet alleen sneller, maar ook meer future proof zoals je graag wil. Als je geen probleem hebt met die 150,- extra uitgeven is dit ZEKER het systeem dat ik aan zou raden! Dit systeem heeft namelijk niet alleen een M.2 aansluiting (dat de andere builds ook hebben) maar ook 2 Sata-Express aansluitingen dat de andere builds niet hebben. Door het DDR4 geheugen zal deze setup zeker sneller zijn met o.a. rendering/development, en omdat het de nieuwste socket (Haswell-E) en de nieuwste chipset (X99) heeft, zal je dit systeem in de toekomst ook makkelijker kunnen upgraden. Voor de 2011 en 1150 komen zeer waarschijnlijk geen nieuwe processoren meer uit, en van het DDR3 geheugen is de max. snelheid en capaciteit al bereikt. Voor de 2011-3 socket zullen nog wel nieuwe processoren uitkomen (mocht je in de toekomst je systeem willen upgraden met een snellere processor of meer cores, 2011-3 heeft ook al een cpu met 8 cores, maar deze is nog over de €900, al zal deze prijs wel dalen waarschijnlijk) en het DDR4 geheugen kan nog sneller en een grotere capaciteit aan dan DDR3.

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Twan85 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:15:
Boel geneuzel

Dit systeem heeft namelijk niet alleen een M.2 aansluiting (dat de andere builds ook hebben) maar ook 2 Sata-Express aansluitingen dat de andere builds niet hebben. Door het DDR4 geheugen zal deze setup zeker sneller zijn met o.a. rendering/development, en omdat het de nieuwste socket (Haswell-E) en de nieuwste chipset (X99) heeft, zal je dit systeem in de toekomst ook makkelijker kunnen upgraden. Voor de 2011 en 1150 komen zeer waarschijnlijk geen nieuwe processoren meer uit
Over het ondestreepte stuk, als je een ander moederbord dan een RoG bord zou nemen heb je zeker keuze uit borden met een sata-express aansluiting, maar dat is dan aan TS.

En het vet gedrukte is sowieso al onzin en niet waar, intel heeft al bekend gemaakt dat broadwell sowieso op 1150 uit komt, X99/2011 is geen 'nieuwer socket' of 'nieuwe generatie' het is gewoon het professioneele platform van intel voor workstations en dergelijke en deze loopt zelfs achter op het consumenten platform (daar is haswell al even beschikbaar).

• jorisvdelsen
DarkBlaze schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:02:
[...]

Over het ondestreepte stuk, als je een ander moederbord dan een RoG bord zou nemen heb je zeker keuze uit borden met een sata-express aansluiting, maar dat is dan aan TS.

En het vet gedrukte is sowieso al onzin en niet waar, intel heeft al bekend gemaakt dat broadwell sowieso op 1150 uit komt, X99/2011 is geen 'nieuwer socket' of 'nieuwe generatie' het is gewoon het professioneele platform van intel voor workstations en dergelijke en deze loopt zelfs achter op het consumenten platform (daar is haswell al even beschikbaar).
Juist, de 5e generatie Intel processors zal op de H- en Z97 bordjes passen, dus op socket 1150.

• Yustme
heb besloten het met iemand privé 'af te handelen' maar zal deze topic wel in de gaten houden. dus ga niet meer in op alle berichten die gepost zijn.

toch dank ik jullie allen die me wilde helpen! :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Yustme schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:32:
heb besloten het met iemand privé 'af te handelen' maar zal deze topic wel in de gaten houden. dus ga niet meer in op alle berichten die gepost zijn.

Post wel even het resulataat wat eruit is gekomen, pas hadden we ook een systeem dat "privé" was gemaakt en die was euh... niet zo goed.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Mensen die zeggen verstand van computers te hebben, hebben geen verstand van computers :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Yustme
MK1998NL schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:35:
[...]

Post wel even het resulataat wat eruit is gekomen, pas hadden we ook een systeem dat "privé" was gemaakt en die was euh... niet zo goed.
2011-3 (X99) build ziet er veel belovend uit. maar moet er bij zeggen dat ik nu alleen nog aan het orienteren ben. volgend jaar januari zal ik beginnen met de bestelling.

hoop dat er in de tussentijd dan meer geheugen modules uitkomen met betere timings (en iets in prijzen dalen), en wat meer processoren komen.

wist in eerste instantie niet dat er ook een RoG was voor de x99 chipset.
dat heeft me over de brug doen komen :p

• MK_
  • Niet online

MK_

Yustme schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:57:
[...]

2011-3 (X99) build ziet er veel belovend uit. maar moet er bij zeggen dat ik nu alleen nog aan het orienteren ben. volgend jaar januari zal ik beginnen met de bestelling.

hoop dat er in de tussentijd dan meer geheugen modules uitkomen met betere timings (en iets in prijzen dalen), en wat meer processoren komen.

wist in eerste instantie niet dat er ook een RoG was voor de x99 chipset.
dat heeft me over de brug doen komen :p
In die tussentijd kan er vanalles veranderen, kan je beter tegen die tijd terug komen :+

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Mijn mening:

Voor de zaken die met deze PC gedaan gaan worden is een 2011(-3) setup gewoon kapitaal vernietiging en zakelijk gezien onverstandig. (heeft een minderwaarde en geen meerwaarde)
Je koopt een Ferrari en je kan alleen maar in een 30KM zone rijden met veel drempels. (more is less!)

De 1150 setup die Twan85 als alternatief aanbied is veel verstandiger en al helemaal als je het ROG bord vervangt voor een Gigabyte bord o.i.d.
Dan koop je een mooie BMW M5 waarmee je lekker op de "autobahn" kan blazen.

Maar als je persé een te dure 2011 setup wil hebben dan moet je dit gewoon doen, heeft intel ook weer meer geld om mij een keertje extra in te huren :P

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Yustme schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:32:

Je bedoelt: ik had iets in mijn hoofd, zocht bevestiging maar advies strookte daar niet mee, maar ben eigenwijs en ga toch doen wat ik in eerste instantie besloten had?

:P

• Yustme
fast-server schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:01:
Mijn mening:

Voor de zaken die met deze PC gedaan gaan worden is een 2011(-3) setup gewoon kapitaal vernietiging en zakelijk gezien onverstandig. (heeft een minderwaarde en geen meerwaarde)
Je koopt een Ferrari en je kan alleen maar in een 30KM zone rijden met veel drempels. (more is less!)

De 1150 setup die Twan85 als alternatief aanbied is veel verstandiger en al helemaal als je het ROG bord vervangt voor een Gigabyte bord o.i.d.
Dan koop je een mooie BMW M5 waarmee je lekker op de "autobahn" kan blazen.

Maar als je persé een te dure 2011 setup wil hebben dan moet je dit gewoon doen, heeft intel ook weer meer geld om mij een keertje extra in te huren :P
het is dan wel een namaak bmw m5 :p
joepP schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:52:
[...]

Je bedoelt: ik had iets in mijn hoofd, zocht bevestiging maar advies strookte daar niet mee, maar ben eigenwijs en ga toch doen wat ik in eerste instantie besloten had?

:P
welnee joh, wat ik zei is precies wat ik bedoelde :p

hoewel ik niet verwachtte zo erg afgezeken te worden, blijf ik toch bij mijn standpunt dat ik een systeem wil bouwen met de laatste technologie :D
MK1998NL schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:00:
[...]

In die tussentijd kan er vanalles veranderen, kan je beter tegen die tijd terug komen :+
zal het systeem wat ik nu bouw meer als richtlijn gebruiken. als er tegen die tijd dingen veranderen, neem ik dat uiteraard mee. wie weet dalen de meeste onderdelen ook wel weer in prijs :p

[ Voor 36% gewijzigd door Yustme op 07-10-2014 16:44 ]

• Yustme
.

[ Voor 99% gewijzigd door Yustme op 07-10-2014 16:45 ]

• Yustme
.

[ Voor 99% gewijzigd door Yustme op 07-10-2014 16:46 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Psst, je kan je vorige post wijzigen door op "Wijzig" te klikken (wie heeft dat bedacht :*)) en je kan meerdere quotes in één post kwijt. Houd het overzichtelijk :)

• Yustme
MK1998NL schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:31:
Psst, je kan je vorige post wijzigen door op "Wijzig" te klikken (wie heeft dat bedacht :*)) en je kan meerdere quotes in één post kwijt. Houd het overzichtelijk :)
done, kan alleen de laatste 2 reacties niet meer verwijderen :D

Pagina: 1