Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start niet op met netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Dennis!90
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:03
Nieuwe netwerkkaart vandaag binnengekomen.

TP Link WDN 4800

Ik heb eigenlijk diverse problemen, die waarschijnlijk tot één iets zijn terug te leiden.

- Na het insteken van de netwerkkaart gaat de pc niet aan
- Gaat ie wel aan dan valt ie bij het minste of geringste tikje uit
- Hij start op, passeert net de bios en valt dan uit.

Het eerste komt het meest voor.

Zonder de netwerkkaart werkt de PC perfect, ook onder heavy load, dus ik kan in principe de voeding wel uitsluiten. Bovendien, als ik de videokaart loskoppel en dan met netwerkkaart opstart, dan gaat ie nog steeds niet aan.

Heb uiteraard alle PCI en PCI-E sloten al geprobeerd, ook die waar mijn videokaart zit. Steeds hetzelfde probleem.

Systeem:
- Asrock FX990 Extreme3
- AMD Fx8120
- MSI GTX 970
- XFX PRO 550W
- 8 GB DDR3 RAM
- 2 HDD
- 1 SSD
- 1 DVD speler
- Gelid Tranquillo Rev 2 CPU koeler.
- 1 extra fan aan de achterkant.

Wellicht is de oplossing heel eenvoudig, maar op het moment heb ik even geen idee wat het kan zijn. Iemand?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

DOA?
Heb je al contact gehad met de leverancier?

[ Voor 84% gewijzigd door lier op 03-10-2014 14:58 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dennis!90
lier schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:57:
DOA?
Heb je al contact gehad met de leverancier?
Niet compleet DOA. Ik kan hem 1 op de 10 keer (evt na wederom wisselen van slot of eruit en opnieuw erin steken) wel opstarten en dan kan ik ook gewoon wifi ontvangen. Dus hij functioneert wel als ik opgestart ben.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Een SOA dus; schijndood on arrival

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je zou hem voor de zekerheid even in een ander systeem kunnen testen. Als het probleem daar ook voorkomt lijkt het mij helemaal duidelijk.

Desktop | Server | Laptop

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Voeding te zwak?
Probeer eens mét netwerkkaart maar zonder de extra HDD's / DVD speler.

Ooit een vergelijkbaar probleem gehad. PC startte niet op als er mijn externe USB HDD eraan hing. Die USB HDD was een oudje en had twee USB poorten nodig om te draaien. Aangesloten dus met USB Y-kabeltje.
Ik heb me destijds suf gezocht maar uiteindelijk bleek dat de voeding nét dat kleine beetje extra belasting niet trok bij het opstarten.

• Dennis!90
Masimo schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:52:
Voeding te zwak?
Probeer eens mét netwerkkaart maar zonder de extra HDD's / DVD speler.

Ooit een vergelijkbaar probleem gehad. PC startte niet op als er mijn externe USB HDD eraan hing. Die USB HDD was een oudje en had twee USB poorten nodig om te draaien. Aangesloten dus met USB Y-kabeltje.
Ik heb me destijds suf gezocht maar uiteindelijk bleek dat de voeding nét dat kleine beetje extra belasting niet trok bij het opstarten.
Ik had al geprobeerd zonder videokaart te starten, maar dat werkte niet. Net nog even extra getest zonder DVD-speler en de HDD's. Zelfde resultaat. Onder heavy load heb ik ook helemaal geen problemen, dus de voeding lijkt wel uit te sluiten als probleem.

ander systeem testen.. zou het kunnen proberen. Moet ik alleen iemand vinden eventjes.
Pagina: 1