Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sharepoint website, wachtwoord, bestand

Pagina: 1
Acties:

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
Voor school moet ik een portfolio op een website maken, (ik doe overigens een opleiding electrotechniek dus een website maken is niet iets waar ik mij veel mee bezig heb gehouden)

Het programma wat ik nu gebruik is MS SharePoint 2007.
Ik heb de site in grote lijnen al af, alleen wil ik nog één pagina met een wachtwoord beveiligen (gewoon een simpel wachtwoord) en een bestand toevoegen welke gedownload kan worden.
(waarom een wachtwoord, nou ik wil mijn persoonlijke informatie niet zomaar op het internet rond laten slinger voor iedereen die er toevallig langs komt)

Nu heb ik gelezen dat met sharepoint dit kan maar dan moet je gebruik maken van windows gebruikers, of met een ander programma. Echter de site word gehost door school dus dat lijkt mij niet een mogelijkheid om het op die manier te doen. Nu denk ik dat er wel een mogelijkheid moet zijn dit op een andere manier te doen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan/moet doen?

Wat heb ik al:
Een mapje met een aantal HTML pagina's
Een mapje met subpagina's
Een mapje met de afbeeldingen
Een CSS bestand

Hulp word gewaardeerd,
ZP

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Ik heb nog zitten zoeken hoe ik er een wachtwoord op krijg, maar heb nog niet kunnen vinden hoe.

Heeft echt niemand een ideë, het gaat gewoon om één enkel wachtwoord op een pagina.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Poeh zo out of the box is dat niet iets wat je met sharepoint handig doet. Die werkt meestal met autorisatie vanuit de Active Directory (of andere ldap). Maw. je kan specifieke bekende gebruikers (of groepen) expliciet toegang geven maar een wachtwoord ergens op zodat onbekende gebruikers kunnen inloggen niet.

Moet het perse in Sharepoint? Een eenvoudige oplossing is bijv. een tumblr blog starten en die achter een wachtwoord zetten (https://www.tumblr.com/docs/en/blog_management) en daar die informatie op zetten en naar toe linken vanuit Sharepoint. Irritant omdat je dan 2 sites moet beheren maar soi...je pagina zit wel achter een wachtwoord. Nettere oplossing is natuurlijk om zelf ergens je pagina te hosten op een webserver en daar een wachtwoord op zetten (htaccess http://www.htaccesstools.com/articles/password-protection/) maar daarvoor moet je wel toegang hebben tot een webserver.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Sharepoint is geen vereiste,
heeft evt een ander programma wel een dergelijke optie, of is dat niet mogelijk op deze manier?

Het is overigens wel min of meer de bedoeling dat je het door school laat hosten.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Over wat voor informatie gaat het. Je zou ook nog kunnen denken om die specifieke informatie aan te bieden als download (PDF/word/etc etc) en daar een wachtwoord op te zetten.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
oa informatie van (stage)projecten waarvan het niet altijd de bedoeling is dat dit rondslingerd

mijn idee was de site met een aantal pagina's met dan 1 pagina die alleen met een wachtwoord te benaderen is door oa een leraar

je bedoeld de standaard wachtwoordfunctie van oa word ed neem ik aan

edit:
ik dacht, je kan natuurlijk ook een bestand op google drive, onedrive of dropbox zetten en deze dan met een wachtwoord erop delen. Dat gaat dus niet, je moet iemand met een dergelijk account toestemming geven of upgraden naar een betaalde versie.

[ Voor 30% gewijzigd door zekerpixels op 06-10-2014 17:51 ]

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 16:44

Zeg

Indien de webserver van school Apache draait zou je, wellicht een beetje lelijk, het met .htaccess kunnen beveiligen.

Dat werkt globaal als volgt:

Maak een bestand aan in de map die je wil beveiligen, genaamd .htaccess.Zet hierin de code hieronder. Pas wel even de parth aan zodat deze overeenkomt met de map waarin het .htaccess bestand staat.
code:
1
2
3
4
AuthType Basic
AuthName "U dient een wachtwoord in te vullen om naar de pagina te gaan"
AuthUserFile /path/naar/.htpasswd
Require valid-user

Vervolgens maak je, in dezelfde map, een ander bestand aan, genaamd .htpasswd. Het wachtwoord hierin moet je met md5 hashen. Dit kan bijvoorbeeld met PHP. Hieronder een voorbeeld:
code:
1
testgebruiker:IQ88huRqmf.0g

Let op: alle bestanden met een punt ervoor worden standaard als hidden files behandeld. Dit houdt in dat deze niet zichtbaar zijn als je dit niet expliciet hebt aangegeven bij bijvoorbeeld de instellingen van je FTP-programma.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeg op 08-10-2014 03:25 ]

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 17:18
Zeg schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 03:24:
Indien de webserver van school Apache draait zou je, wellicht een beetje lelijk, het met .htaccess kunnen beveiligen.

Dat werkt globaal als volgt:

Maak een bestand aan in de map die je wil beveiligen, genaamd .htaccess.Zet hierin de code hieronder. Pas wel even de parth aan zodat deze overeenkomt met de map waarin het .htaccess bestand staat.
Dit idee had ik ook al, maar dat pannenkoek onderwijs lijkt voor ShaarPunt te gaan...
Dus als je al een web-server tegen komt wordt het waarschijnlijk IIS .

moet het ECHT secure zijn? of moet het alleen door de controle van je school komen?
( als dat laatste: javascript + html :+ )

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 22:36
SharePoint is echt zware overkill. Ik zou voor de .htaccess-oplossing in combinatie met Wordpress ofzo gaan.

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Voor school moet het gwn een simpele site zijn, om oa projecten op te zetten ed. Maar bepaalde info moet niet direct voor iedereen toegankelijk kunnen zijn, dit word verder niet gecontroleerd.

Na zoekwerk heb ik gevonden dat Apache 2.2.15 gebruikt.

Ik ga vandeweek eens kijken of ik iets met .htaccess van elkaar kan krijgen.
Pagina: 1