Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Traag Internet Powerline Adapter TP-Link WPA4226KIT (AV 500)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

sinds 5 weken heb ik een setje powerline adapters aangeschaft. De reden hiervoor was dat ik voorheen een range extender had, maar zeer veel last had van ip conflicten. Op het gebied van computers/netwerk weet ik niet heel veel, dus kon dit niet verhelpen. Misschien lag het aan mijn modem (upc modem cisco epc3925) of ik had een monteur moeten laten komen die de adressen aan kon passen.
Echter, ik koos voor een setje powerline adapters. Ik wilde deze testen, en mochten ze niet werken, dan zou ik ze binnen de twee weken garantie terug brengen. Eén van de adapters sloot ik aan op mijn modem in een vrij stopcontact; de ander ging twee verdiepingen hoger, in een stopcontact waar ook mijn tv in zat.

De eerste twee weken was mijn internet uitstekend: ik kon weer gamen, downloaden ging snel en ook het browsen op het internet leek zelfs sneller dan voorheen. Ik besloot dus het setje te houden. En ja hoor, precies een dag nadat ik hem uiterlijk terug kon brengen werd hij in ene zeer traag. Ik dacht dat het vanuit UPC was, dus nog geen zorgen. Echter, in de daaropvolgende twee weken is mijn internet compleet willekeurig zeer traag. Browsen en gamen zijn zo vrijwel onmogelijk geworden. Ik heb de setjes op andere stopcontacten aangesloten, ze ge-reset, mijn modem ge-reset, maar niks helpt. Ik weet totaal niet hoe het in ene kan, want ik heb niks anders gedaan dan de eerste twee weken.

Andere artikelen hebben het over afstand: er zitten maar twee verdiepingen tussen, oude bekabeling: huis is 15 jaar oud en in het begin had ik er geen last. Zouden jullie misschien iets weten? Ik ben echt bang dat ik wéér geld heb uitgegeven, net als met de range extender, aan iets dat geeneens goed werkt. Ik heb nu al zo een 2 jaar last van instabiel internet.

Groetjes.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Die powerline adapters zijn erg gevoelig voor storing wanneer apparatuur op hetzelfde stopcontact is aangesloten . Het beste is om in een 2-voudig stopcontact 1 powerline adapter te hebben en verder niks erbij (of als ie een doorlusfunctie heeft, daar de andere stekker insteken).
Ik heb hetzelfde gehad met een setje powerline, en het hielp in mijn situatie wel.
Maar uiteindelijk heb ik alles weggehaald en een UTP kabel aangelegd. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door EverLast2002 op 03-10-2014 15:37 ]

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
oude bekabeling: huis is 15 jaar oud
Dat speekt elkaar nogal tegen. Bij oude bekabeling (zal neem ik aan eerder bedrading zijn, installaties in woonhuizen zijn doorgaans uitgevoerd met draden in buizen) denk ik meer aan stokoude bedrading van ruim vóór 1960, d.w.z. vóór de toepassing van PVC-isolatie waar door de ouderdom meer kans is op sterke achteruitgang van de isolatie. Maar 15 jaar is helemaal niet oud.
Maar goed, je zegt dat het aanvankelijk goed was. De aspecten die heel vaak een rol spelen waardoor het slecht of helemaal niet werkt zullen tenzij je van plaats bent veranderd geen rol spelen. Wat wel vaak van storende invloed kan zijn is het inschakelen van elektrische apparaten die aanvankelijk niet aan stonden.

Ik noem toch even een aspect dat ook kan meespelen, hoewel (nogmaals) dit aanvankelijk geen rol speelde. Namelijk in een installatie die nog maar 15 jaar oud is verwacht ik geen klassieke smeltpatronen maar installatieautomaten. Modern dus, maar juist heel vaak funest voor een datasignaal. Dit vanwege de hoge frequentie die een hoge impedantie van het stroomspoeltje in die automaten tot gevolg hebben. Dus als je op verschillende groepen zit dan kun je het gevolg wel raden. Daarom schreef ik in de eerste alinea van dit bericht "tenzij je van plaats bent veranderd" dus op een andere groep zit dan eerst.

Verwijderd

Topicstarter
@Everlast: Ja, dat heb ik bij beide geprobeerd, maar dat helpt helaas ook niet.

@Techneut: Ik bedoelde dat men oude bekabeling als argument geeft voor het trage internet, en dus dat het dat bij mij niet kan zijn vanwege de 15 jaar. Ook gebeurd het trage internet compleet willekeurig, of er nou andere apparaten aanstaan of alleen mijn laptop met het internet. Misschien is het wel hetgeen wat jij aangeeft, met de installatie-automaten. Maar ik zou niet weten hoe ik hem op dezelfde groep aan kan sluiten. Ten eerste weet ik niet welke groep waar zit. Ten tweede lijkt het mij dat groepen zich meestal dicht bij elkaar bevinden. Het hele concept van een netwerkadapter lijkt me dan nutteloos, want je gebruikt het voor grote afstanden te overbruggen, maar die afstanden zorgen er misschien veelal voor dat de stroomgroep bij het modem (adapter A) en de zolder (adapter B ) anders is.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Zoeken waar de stoorzender zit, dus een voor een groepen en apparaten uit zetten in huis totdat je hebt gevonden welk apparaat stoort.
Ik denk aan koelkast, pomp van CV ketel, wasmachine, stofzuiger of verlichting met elektronische dimmer.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Ploink schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:05:
Zoeken waar de stoorzender zit, dus een voor een groepen en apparaten uit zetten in huis totdat je hebt gevonden welk apparaat stoort.
Ik denk aan koelkast, pomp van CV ketel, wasmachine, stofzuiger of verlichting met elektronische dimmer.
En wat als je de boosdoener gevonden hebt? Het betreffende apparaat niet meer gebruiken?
Ik zou gewoon een kabeltje trekken of leggen, is altijd wel een mogelijkheid te vinden.
Pagina: 1