Toon posts:

Probleem HDD 2009 macbook pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben een Mac noob, dus sorry als de info niet volledig/onduidelijk is, maar stel gerust vragen.

Mijn vriendin heeft een Macbook Pro Unibody uit 2009. Ze draait Snow Leopard, maar de laatste tijd was de laptop wat traag, dus besloot ze de OS te herinstalleren.

DVD's erin, HDD geformatteerd en gekozen om de OS opnieuw in te installeren. Bij ongeveer 5% kwam de melding ''Fatal Error; Hard Disk Smart Status Failed''. Via Hard Disk Utility kunnen we weinig, unmounten e.d lijkt niet te kunnen. Aangezien we eerst willen proberen om te kijken of we de boel kunnen redden, willen we eerst kijken of dit mogelijk is voor we de HDD eventueel gaan vervangen.

Heeft iemand tips wat we kunnen proberen om de boel weer op orde te krijgen, of is het echt einde verhaal voor de HDD?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Heb je een back-up gemaakt van de gehele schijf (op bv externe harddisk) alvorens te beginnen met dit proces?

2. Klinkt mij als een kapot schijfje. Indien je een back-up hebt, zou ik er niet om treuren en kijken of je er een nieuw schijfje in kan zetten. Dat vindt een laptop van deze leeftijd sowieso prettig. Een normale Hdd of juist SD is aan jou uiteraard en afhankelijk van budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 15:37

zwik

randomized

Klinkt als een kapotte HDD, backup is geen probleem zo te lezen omdat je 'm toch al geformateerd had, dus gewoon een andere scoren ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 16:45
2009 modellen hebben heel veel last van defecte SATA kabels. Het kan dus dat die stuk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Zelfde probleem gehad een nieuwe HDD gekocht en nu draait het als een zonnetje, toen was een SSD nog te duur.

Maar met het vervangen van mijn oude HDD voor een nieuwe waren de problemen voor mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top, dank voor de reacties :)
We hebben voor het formatteren het schoolspul op USB kunnen zetten, en de rest was onzin wat weg kon, dus muv de USB geen back-ups :)

Stomme vraag wellicht, maar zit er verschil tussen een Mac (unibody) HDD en een willekeurige laptop HDD? Of moet het echt een Mac HDD zijn?

En bedankt voor de SATA-tip, daar gaan we dit weekend eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 16:45
Als je een nieuwe HDD er in gooit, lekker een SSD nemen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meh, vriendin gebruikt het alleen voor school e.d. Dus Word, en uiteraard Facebook, dus ik denk dat een SSD (ook qua prijs), niet veel nut zal hebben. Ook omdat ze (volgens mij) nog steeds een stuk duurder zijn, en ze wel 500 gig wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mocht ik een HDD kunnen vinden, is er dan iemand die hem er met mij in wil zetten? Want alleen durf ik het niet aan vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Is enorm simpel: accu eruit en je kan de HDD met het lipje eruit trekken. Nieuwe erin schuiven en klaar.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh, is het echt zo simpel? Dan moet het wel lukken lijkt mij :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
En een SSD 2e hands koop je voor 75 euro met 128GB.

Zou ik zeker doen, gelijk Mavericks erop ( Leopard is echt te oud ) en je kan weer jaren vooruit !
Pagina: 1