Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hem gebruiken voor het maken van korte animaties tussen de 2 en 4 minuten. Mijn huidige PC, een goedkope uit 2009 doet daar veel te lang over. Het gaat erom dat ik de Cycles rendering engine wil gaan gebruiken en die vraagt nogal wat rekenkracht.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb ongeveer 1000 euro (inclusief alles) te besteden aan een nieuwe computer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor, muis en toetsenbord voldoen prima nog
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is een beetje de vraag. Blender geeft aan gebruik te kunnen maken van GPU
Moet ik investeren in extra RAM of juist in extra sterke graphische kaart of juist in een snellere processor?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet ubuntu draaien en Blender. Dus er moeten wel Linux drivers beschikbaar zijn voor grapsche kaart.
Energiezuing is een pre gezien de enorm lange rendertijden
Ik kan hem eventueel zelf in elkaar (laten) zetten
Ga je overklokken?
Weet ik niet. Wat zijn de risoco's / voordelen?
alvast bedankt!
Voorstel:
1. Intel i7 8 core CPU
2. GeForce GTX 980
3. 12GB RAM
Ik wil hem gebruiken voor het maken van korte animaties tussen de 2 en 4 minuten. Mijn huidige PC, een goedkope uit 2009 doet daar veel te lang over. Het gaat erom dat ik de Cycles rendering engine wil gaan gebruiken en die vraagt nogal wat rekenkracht.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb ongeveer 1000 euro (inclusief alles) te besteden aan een nieuwe computer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor, muis en toetsenbord voldoen prima nog
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is een beetje de vraag. Blender geeft aan gebruik te kunnen maken van GPU
Moet ik investeren in extra RAM of juist in extra sterke graphische kaart of juist in een snellere processor?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet ubuntu draaien en Blender. Dus er moeten wel Linux drivers beschikbaar zijn voor grapsche kaart.
Energiezuing is een pre gezien de enorm lange rendertijden
Ik kan hem eventueel zelf in elkaar (laten) zetten
Ga je overklokken?
Weet ik niet. Wat zijn de risoco's / voordelen?
alvast bedankt!
Voorstel:
1. Intel i7 8 core CPU
2. GeForce GTX 980
3. 12GB RAM
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 12:46 . Reden: voorstel toegevoegd ]