Uitgebreide gebruikersstatistieken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Dag beste Tweakers, Modjes, Devjes etc.

De mensen die hier daadwerkelijk interesse in hebben behoren misschien tot een niche-groep (of niet, geen idee eigenlijk). Maar desondanks vroeg ik mij af of dit implementeerbaar is:

Uitgebreide gebruikersstatistieken.

Denk hierbij aan:
Welke forumcategorie (H/W, Tweaking, GC, etc) is een gebruiker het actiefst in
Welke nieuwscategorie (Games, Procsessors, Gadgets) is een gebruiker het actiefst in
<insert meer categorie-activiteit>

Eventueel meer data-inzicht van een gebruiker dmv grafieken (Die karmagrafiek is al zo lang eenzaam!)

Kortweg: Een mogelijkheid om een goed beeld te kunnen krijgen wat voor soort Tweaker iemand is.

Uiteraard als opt-in feature om uitgebreide statistieken aan te zetten (voor de tweakers die hun Tweaker-gebruik liever niet met de hele site willen delen).

Ow en:
De reactie-navigatie zou misschien wat specifieker kunnen?
Dat je, desnoods met een kleine extra button, via een speciale link naar jouw laatste reactie in een topic komt als je via MyReact (of Post History) naar een topic navigeert.
(Als deze functie er is heb ik die in al die jaren nog steeds niet gevonden :') )

Thanks for your time :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Darkfreak op 03-10-2014 12:33 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 17:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Er zijn al uitgebreide statistieken voor abbonee's, geen idee of dat voor iedereen beschikbaar wordt gemaakt.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42
Als je ABO was, dan zou je een overzicht als onderstaand kunnen opvragen:

UBB:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/spiderstat/posttimes/253161/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/spiderstat/postcountgraphs/253161/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/spiderstat/postcounthistories/253161/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/spiderstat/postchannel/253161/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/spiderstat/moderationhistories/253161/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
In dat geval heb ik uiteraard niets gezegd!

Misschien een idee om dat ook als feature aan te geven bij:
reviews: Tweakers FAQ ?

Dan blijf ik alleen mijn forum-link idee als feature tip aanhouden :)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 22:23
Hm, toch nog een idee dus om abonnee te worden. :P

Statistieken zijn cool. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Klopt het dat dit alleen werkt met betaalde abo en niet met crew abo? Als ik de User ID van Darkfreak in de links vervang door mijn User ID krijg ik 404 Not Found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
En jammer dat je niet dit niet in de Karma store kan kopen :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
Kid Jansen schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:19:
Klopt het dat dit alleen werkt met betaalde abo en niet met crew abo? Als ik de User ID van Darkfreak in de links vervang door mijn User ID krijg ik 404 Not Found.
Die graphics worden niet realtime aangemaakt, maar moeten door iemand van de crew gegenereerd worden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Kid Jansen schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:19:
Je crewabo is inmiddels verlopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
BM schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:28:
[...]

Die graphics worden niet realtime aangemaakt, maar moeten door iemand van de crew gegenereerd worden.
Hm, dan laat ik mijn abo ook maar zitten. Dacht dat daar nog iets aan toegevoegde waarde in zat. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
Je hebt als abo natuurlijk het privilege om te vragen om die statistieken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Begrijp ik, maar de crew zit waarschijnlijk niet op wekelijkse statistiek aanvragen van users te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je kan je stats aanvragen in een thread @ abonnee forum, en de crew reageert meestal binnen 1 dag, geen probleem voor de crew (zviw) :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Maar het blijft een request - ik zie liever dat je zelf aan de haal kan met je stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Jolke schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:38:
Maar het blijft een request - ik zie liever dat je zelf aan de haal kan met je stats.
Wij ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Arme crew :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zit het wel in de pipeline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat mij een erg leuke verbetering lijkt om te realiseren is dat we karma van een gebruiker per onderwerp kunnen opsplitsen zodat je kunt zien in welke onderwerpen een gebruiker het meeste actief is en waar hij of zij vermoedelijk de meeste kennis over heeft. Een onderwerp kan een categorie, merk, productserie of product zijn. Het gaat een grote berg data opleveren maar maakt ook interessante statistieken mogelijk. Als we dit mogelijk maken kunnen we ook deels voldoen aan de wens van Darkfreak. Waarschijnlijk ga je perfect zien in welke categorieën een gebruiker het meest actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Dat sluit inderdaad perfect aan op wat ik in gedachte had!

Ik ben zelf altijd een voorstander van meer data/gegevens en meer inzicht geweest :D!
Hoe meer en hoe gedetailleerder, hoe beter.

Maar ik vraag me dan ook, net als Jolke, af of het wel in de planning staat om deze gegevens ook als user (dus zonder een mod-request) te kunnen opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Femme schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:53:
Wat mij een erg leuke verbetering lijkt om te realiseren is dat we karma van een gebruiker per onderwerp kunnen opsplitsen zodat je kunt zien in welke onderwerpen een gebruiker het meeste actief is en waar hij of zij vermoedelijk de meeste kennis over heeft. Een onderwerp kan een categorie, merk, productserie of product zijn. Het gaat een grote berg data opleveren maar maakt ook interessante statistieken mogelijk. Als we dit mogelijk maken kunnen we ook deels voldoen aan de wens van Darkfreak. Waarschijnlijk ga je perfect zien in welke categorieën een gebruiker het meest actief is.
Als je dan toch die kant op gaat kun je zelfs gaan kijken welke mensen interessant zouden zijn om te benaderen voor een expert panel aan de hand van hun reacties, welke keywords die raken en hoeveel karma ze er mee binnenharken.

Leuk projectje voor een stagiair :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik neem dat aan dat ook het idee erachter is om überhaupt die statistieken in beeld te willen brengen. Puur om statistieken te krijgen zal het niet zijn, maar wel om gerichte en betere content te kunnen serveren.
Pagina: 1