Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe block ik domeinnamen in email in windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

• Zatthäus
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-05 11:29
Hallo allemaal,
Ik heb mijn pc even aangesloten bij familie en ik krijg gelijk heel veel spam-mail van dezelfde domeinnaam.
Ik kan wel op ongewenste mail drukken maar daarmee blokkeer ik niet het domeinnaam. Dat kon in 'normale' versies van windows wel maar in 8.1 lukt dat mij niet.

Via google krijg ik zo goed als geen antwoord omdat alle beschrijvingen gaan over eerdere versies van windows dan windows 8.

Is het wel mogelijk om emails te blokkeren op domeinnamen in windows 8.1?

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Misschien is het handig je mailcliënt te vermelden

Try SCE to Aux

• Zatthäus
Sorry, Ik doe mijn mail in de standaard outook van windws 8.1 dat dan naar zo een tablet-achtige versie gaat.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:42
Een simpele zoekopdracht leverde mij deze hit op. Misschien kun je daar wat mee? ;)

Edit: Sorry, had niet gezien dat het om de Metro-versie ging.

[ Voor 10% gewijzigd door Exception op 04-10-2014 11:28 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat niet over het besturingssysteem maar een bepaald programma (de standaard mail client van Win8), ik verplaats het topic dus van Windows Clients naar Client Software Algemeen
Ik zou zeggen: neem een goed spamfilter. Liefst op de server (of haal alle mail binnen via bijv Gmail / Outlook.com, die hebben goede spamfilters)..

Ik snap alleen
Ik heb mijn pc even aangesloten bij familie en ik krijg gelijk heel veel spam-mail van dezelfde domeinnaam.
niet. De locatie van de laptop/PC mag niet uitmaken voor welke mail je ontvangt. Als je serieus denkt dat de locatie er wat mee heeft te maken, dan wil je op zoek gaan naar malware (virussen etc.) op client en/of netwerk. Zie wat topics in Beveiliging & Virussen voor tips.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 04-10-2014 12:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
msFiorentina schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:18:
Hallo allemaal,
Ik kan wel op ongewenste mail drukken maar daarmee blokkeer ik niet het domeinnaam. Dat kon in 'normale' versies van windows wel maar in 8.1 lukt dat mij niet.

Via google krijg ik zo goed als geen antwoord omdat alle beschrijvingen gaan over eerdere versies van windows dan windows 8.

Is het wel mogelijk om emails te blokkeren op domeinnamen in windows 8.1?
Gezien de werking van mail is het grote onzin dat dit komt door het aansluiten van je pc bij familie.

• Zatthäus
Dank jullie wel, het probleem is nog niet opgelost en ik kom niet bij een oplossing. Ik heb inmiddels begrepen dat je geen domeinnamen kan blokkeren in windows 8.1, tenminste, niet net als in windows vista en de versies daarvoor. Op Microsoft.com heb ik er ook niets over kunnen vinden helaas.
Ook als ik op jullie antwoorden af moet gaan dan is er dus geen mogelijkheid om in dat metro-gedoe een domeinnaam te blokkeren en dat was de kern van mijn vraag.
Beetje jammer dat zoiets simpels er niet meer op zit, nu moet ik los een programma erop zetten (spamfilter) die een ander programma(mailprogramma) controleert... 1st world problems ;)

Het is misschien vreemd maar echt na 2 dagen bij familie op het netwerk en het feest van spammail is begonnen. Omdat de domeinnaam hetzelfde was als hun achternaam had ik dat vermoeden. Kan mij verder niets schelen behalve dat ik gewoon die junk wil filteren.

Naast mijn outlook account met mn eigen mailadres van mijn site heb ik ook hotmail via windows 8.1 en daar krijg ik geen spammail op. Het zou natuurlijk kunnen dat het spammen toevallig rond dezelfde tijd als mijn weekendje weg is begonnen maar nogmaals, dat kan mij geen reet schelen ik wil het gewoon blokkeren.
Pagina: 1