Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 09:52
Goeiedag

Zoals de titel van de thread zegt. Ik zoek mensen die bij Karel de grote college (Antwerpen) de studie toegepast informatica volgen of hebben gevolgd.

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik studeer nu MBO systeem/netwerk beheer NIv.4. Dit is mijn laatste jaar en ben van plan om in Antwerpen te studeren 2015/2016

Ik ben naar de infodag geweest. Ik vond het erg interessant, maar jammer genoeg kon je niet zelf met studenten spreken wat hun ervaring zijn.

Hoe is de school zelf zoals de leraren, lesstof, lokalen etc.

voor nu is dit het.

Bedankt!

Moderators: sorry als de thread in de verkeerde plaats zit. Ik wist niet waar ik m moest aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Over de huidige zaken ga je ik niet veel kunnen zeggen - is al 10 jaar geleden dat ik daar zat.

Maar recent zijn er bij ons wel een paar starters aangenomen en bij die van KdG was de kennis toch al meer dan behoorlijk. (in vergelijking met sommige andere hogescholen)

Als het nog altijd doorgaat op campus groenplaats - dan zit je natuurlijk vlak bij het stadscentrum.
Lokalen waren 10 jaar geleden wel ok, maar ik dacht dat alles de laatste jaren grondig vernieuwd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
chime schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:52:
Over de huidige zaken ga je ik niet veel kunnen zeggen - is al 10 jaar geleden dat ik daar zat.

Maar recent zijn er bij ons wel een paar starters aangenomen en bij die van KdG was de kennis toch al meer dan behoorlijk. (in vergelijking met sommige andere hogescholen)

Als het nog altijd doorgaat op campus groenplaats - dan zit je natuurlijk vlak bij het stadscentrum.
Lokalen waren 10 jaar geleden wel ok, maar ik dacht dat alles de laatste jaren grondig vernieuwd was.
bedankt voor je reacte!

Zijn er toevallig andere die nog wat wil toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvansl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Toen ik er zat, 6 tot 9 jaar geleden vond ik het zeker niet alles.
Ik wilde graag applicatie ontwikkeling doen maar de school en leerkrachten waren erg beoordelend over programmeer talen.

"Java was alles en Microsoft .NET was tja, Microsoft he, net zoals Windows, vol met fouten, crashes etc."
Er werd altijd maar mee gelachen en ik weet dat van mijn oud klasgenoten dat ongever 85% nu in .NET dingen doet ipv in Java.

Naar mijn weten slaan ze de bal dus compleet mis in hun opvattingen.

(Natuurlijk lijkt Java ook wel op .NET en omgekeerd maar vooral iedere keer de bespottende opmerkingen over Microsoft en crashen etc werkte me echt tegen).

Uiteindelijk konden we in Java nauwelijks een programma maken na 3 jaar....
Misschien dat het nu beter is maar als dezelfde leerkrachten er nog zitten betwijfel ik dat.

Andere leerkracht, van Software Engineering gaf les alsof die alles wist maar zijn eigenlijke werkervaring was welgeteld 20 dagen in een groot bedrijf.
Hij zei daarover: "Heb 20 dagen gewerkt in een bedrijf als software engineer, het waren 20 dagen niets doen en vergaderen over onzin. Toen heb ik ontslag genomen en later dan gaan lesgeven in Software Engineering"

Nou, lekker dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigurius
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 15:43
Mijn mening over KdG is verdeeld. Dit is afhankelijk van de richting die je zal doen.
Binnen Toegepaste Informatica heb je 3 afstudeerrichtingen namelijk Netwerk- en Systeembeheer, Applicatieontwikkeling en Softwaremanagement.

Als je wilt gaan studeren voor Applicatieontwikkeling of Softwaremanagement dan biedt KdG je een goede opleiding aan.

Maar indien je voor Netwerk- & Systeembeheer kiest dan raad ik KdG ten zeerste af. (Mijn eigen ervaring)

Ik heb zelf op KdG netwerk- & systeembeheer gevolgd voor een 3-tal jaar. Ik ben uiteindelijk gestopt met de simpele reden dat het niveau van Programmeren veel te hoog lag. De eerste twee jaren in de opleiding zijn voor 50% programmeren. Het eerste jaar valt op zich nog mee omdat je een basis programmeren meekrijgt. Vanaf het 2e jaar geven ze jou een gevorderde cursis dat voor de meeste mensen te hoog gegrepen is. Zeker voor diegene die geen ambtitie hebben om te programmeren (waaronder mijzelf).

De netwerk en systeembeheer vakken zijn wel degelijk. Met uitzondering van de cursus Linux. Dit was eerder DIY cursus waar weinig of geen uitleg instond.

Zelf ben ik nooit naar het derde jaar gegaan omdat mijn programmeren niet in orde was. Maar de reacties over het derde jaar waren wel positief.

Als je geen probleem hebt met het programmeren in een Netwerk- & Systeembeheer richting dan kun je KdG overwegen.

Mocht je nog vragen hebben dan stel je ze maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Programmeren wordt voor systeembeheer ook belangrijker met de jaren.

Zie puppet/chef waar je door middel van ruby je hele config in scripts/recepten gaat gieten.
Apache Mesos is een systeem dat helpt met het beheer van resources in je cluster
...

Ikzelf doe nu java, maar 10 jaar terug was dat nog niet zo goed @KdG, maar toen had je natuurlijk ook minder frameworks om je vooruit te helpen.
Voor MS was het zelfs nog Visual Basic 6.0 :X

Maar goed - om te gaan stellen dat 85% van de ontwikkelaars na hun opleiding .Net doen is nogal kort door de bocht.
Bij ons op het werk zijn de 2 units (java en ms) ongeveer even groot ;)

En ach ... dat blijven lachen met .NET blijft hoor >:)

Maar om nu te zeggen dat het slechter is - daar heb ik eigenlijk geen idee van.
Iets meer vendor -lock-in, minder keuze rond frameworks (wat soms ook goed kan zijn), C# evolueert ook iets sneller dan java - maar bij java heb je het voordeel van al die andere talen die ook op de JVM werken (scala, groovy, ... ).

Eigenlijk is het gewoon een programmeertaal gelijk een ander en tegenwoordig moet je als developer in staat zijn om je snel een andere taal eigen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigurius
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 15:43
chime schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:55:
Programmeren wordt voor systeembeheer ook belangrijker met de jaren.

Zie puppet/chef waar je door middel van ruby je hele config in scripts/recepten gaat gieten.
Apache Mesos is een systeem dat helpt met het beheer van resources in je cluster
...
Akkoord, basis programmeren is mooi meegenomen voor een syteembeheerder. Maar ik vind dat een gevorderde cursus programmeren teveel van het goeie is. We moeten toch niet opgeleid worden tot developers ;)

On a side note, ik heb wel gezien dat ze hun lessenrooster al iets hebben veranderd t.o.v. vroeger. Geen gevorderde cursus Java meer in het 2e jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
hallo,

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik lees zelf op forums dat KDG erg veranderd als je het vergelijkt met bijv 6 jaar geleden.

Ik ben zelf van plan om de richting Applicatie ontwikkeling te volgen.

De andere 2 richtingen vind ik wel mooi meegenomen. Ik kan altijd van gedachte veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
Zijn er toevallig mensen die dit jaar of voig jaar zijn begonnen met TI bij Karel de grote College?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 17-09-2017 20:05 ]

Pagina: 1