Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[bug] right-click context menu gaat soms kapot

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik gebruik Chrome 37.0.2062.124m.

Ik heb een tab met de webpagina van tweakers.net meestal lang open staan (lees: weken). Maar met enige regelmaat houdt het context-menu op met werken. Dit geldt voor zowel de rechtermuisklik als de context-menu toets op het toetsenbord (jeweetwel, die tussen de windows toets en de rechter ctrl).

Het refreshen van de pagina wil niet helpen, ik moet echt fysiek de tab sluiten. Echter, als ik met diezelfde tab naar een andere webpagina ga dan werkt het weer. Surf ik daarna terug naar tweakers.net dan is het weer stuk.

Ik heb momenteel nog een tab open waarin dit het geval is, laat maar weten als ik iets moet doen met de dev tools oid. Ik heb al geprobeerd al m'n extensions te disablen, dit had geen effect.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 03-10-2014 10:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:40

RayNbow

Kirika <3

Volgens mij ben ik dit ook een keer tegengekomen, maar volgens mij was dit voor een andere pagina/tab en was die tab minder dan een dag lang open.

* RayNbow zit ondertussen al op versie 39.0.2171.2 dev-m btw... :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
"toch echt". Alsof dat al eerder was gemeld en werd ontkend ;).

De dingen waar jij mee komt beschrijven niet de symtpomen die ik zie. Het is niet dat het menu (half) onzichtbaar is, hij komt gewoon totaal niet. En dat probleem treedt louter op bij tweakers.net/gathering.tweakers.net. Niet bij tweakblogs.net btw :). Misschien is het een browser bug dat alleen geexposed wordt door iets wat tweakers.net doet en andere websites die ik bezoek niet, maar bovenstaande bugs lijken mij unrelated.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 03-10-2014 12:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, mijn glazen bol is toevallig ook net stukgevallen :+

Ik heb serieus geen flauw idee wat het zou kunnen veroorzaken. Je zegt ook dat het probleem pas na weken openstaan optreedt, en dat is ook niet echt een usecase die wij 'even' kunnen gaan uitproberen (ik sluit regelmatig mijn tabs of zelfs mijn hele browser), en dan ook kijken of dit alleen bij Chrome speelt of niet.

Wellicht speelt geheugengebruik mee? Tnet doet natuurlijk periodiek wel dingen met Ajax op de achtergrond in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Tweakblogs.

In ieder geval is het context-menu iets dat door de browser zelf geregeld wordt. Wij halen voor zover ik weet geen truukjes uit om die actief te onderdrukken oid. Vandaar dat mijn eerste gedacht toch uitgaat naar een bug in Chrome zelf, maar gezien het feit dat je dit probleem hier meldt en niet op https://code.google.com/p/chromium/issues/ doet mij denken dat jij vermoed dat het toch aan ons ligt...

Intentionally left blank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:35:
Je zegt ook dat het probleem pas na weken openstaan optreedt
Oh, nee, misschien drukte ik me wat ongelukkig uit. Ik zei dat ik de tabs meestal weken open heb. Maar de bug treedt zeer regelmatig op, ik heb er bijna iedere dag last van.

Fun fact: de laatste tijd zijn de tabs iedere keer gecrashed als ik 's ochtends op kantoor kom. En dan alleen de tabs van tweakers.net
Wellicht speelt geheugengebruik mee? Tnet doet natuurlijk periodiek wel dingen met Ajax op de achtergrond in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Tweakblogs.
500MB momenteel... Ik heb tabs van meer dan 1GB, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Mijn PC heeft 16GB in totaal.
maar gezien het feit dat je dit probleem hier meldt en niet op https://code.google.com/p/chromium/issues/ doet mij denken dat jij vermoed dat het toch aan ons ligt...
Nou ja, ik sluit een bug in Chrome niet uit, maar zoals gezegd, het treedt alleen op bij jullie :)

Ik dacht laat ik er iig melding van maken. Misschien ben ik de enige, misschien niet. Misschien dat jij zoiets had "oh dat komt wellicht omdat we X en Y doen", maar helaas ;)

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 03-10-2014 12:49 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

.oisyn schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:48:
[...]
Nou ja, ik sluit een bug in Chrome niet uit, maar zoals gezegd, het treedt alleen op bij jullie :)
Wij zijn als site wel redelijk uniek ja, maar zelfs dat wil nog niet zeggen dat het door ons komt en geen browserbug is. In Firefox heb ik een dergelijk probleem iig nog nooit ondervonden.

Ik wacht even af of dit probleem bij meerdere mensen speelt, en zo ja in welke browsers/versies. Misschien kunnen we er dan meer over zeggen :)

Intentionally left blank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
The plot thickens. De console werkt ook niet. Als ik een regel tik en op enter ram dan verdwijnt mijn regel en gebeurt er niets 8)7.

Het lijkt me op dit punt geen bug van tweakers ;)

Pagina: 1