Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een KPN 4G abbonement, en een FRITZ!Box 6840 LTE.

het internet werkt super snel. haal hiermee makkelijk 50mbs.

Maar ik wil deze combinatie gebruiken voor VPN. maar krijg op

geen enkele wijze mijn Fritzbox benaderbaar van buitenaf. het vreemde is

dat ik een IP op mijn router krijg, zoiets al 100.74.173.252 en als ik via whatsmyip o.d.

krijg mijn buiten ip 92.69.242.8 bijv. is. (omdat het niet static is heb ik er een dyndns aangehangen)

op beide adressen krijg ik trouwens mijn Fritzbox niet benaderbaar.

ik heb hier contact over gehad met AVM (producent Fritzbox) deze geven aan dat het bij KPN ligt.

heeft KPN nog een soort van firewall o.d. zodat de VPN niet functioneert en waarom zie ik 2 verschillende

WAN ip's.

Alsvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
Ten eerste, blijf eens van die entertoets af, dan is je bericht waarschijnlijk beter leesbaar.

Je probleem is dat KPN je verbinding NAT (100.64.0.0/10 is een range voor carrier grade NAT). Dat heeft inderdaad tot gevolg dat je geen inkomende verbindingen kunt opzetten, tenzij KPN je een eigen IP geeft (maar even Googlen suggereert dat ze dat niet zonder meer doen).

Hoe wil je VPN'en? Met de router als client of server? Afhankelijk van de gebruikte VPN-oplossing moet het als client gewoon werken (bijvoorbeeld als OpenVPN client).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je hebt dus een 4G modem aan je Fritzbox hangen als Wan? In dat geval zit je waarschijnlijk achter een NAT router. De IPv4 adressen zijn (vrijwel) op, en KPN geeft dus niet alle 4G aansluitingen een eigen IP adres. In plaats daarvan zit je in een private range.

Mogelijk lukt het via IPv6, als je dat hebt. En anders zul je naar buiten moeten verbinden, via Hamachi (bestaat dat nog?) of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 4G modem zit in de FRTIZ BOX 6840 LTE. de router moet de server zijn. ik wil deze op een locatie zetten waar geen internet is en vanaf thuis een VPN opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit 4G abbo zakelijk, dus zou ik KPN kunnnen verzoeken een eigen IP toe te wijzen op dit abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
Tja, VPN 'omdraaien' (Fritzbox als client) of zoals Mijzelf suggereert, IPv6.

Aan de zijde van de Fritzbox zul je sowieso een tunnel moeten gebruiken (HE.net of SixXS). En als je thuis ook geen v6 hebt daar evenzo.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:47:
ik heb dit 4G abbo zakelijk, dus zou ik KPN kunnnen verzoeken een eigen IP toe te wijzen op dit abbo?
Ik zou het aan KPN vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle antwoorden. ik heb geen IPv6, achter de Fritz hangt ook geen pc. alleen een device met een webinterface voor uitlezen van zonnepanelen.

Fritzbox ondersteunt alleen de IPsec zoals ik kan zien in de router. dus ik zal me wel tot KPN moeten richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoe Tweaker ben je? De FRITZ!Box 6840 LTE wordt ondersteund in Freetz trunk, en daarmee moet het lukken om een VPN client voor elkaar te krijgen, of op zijn minst een ssh tunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet tweaker genoeg blijkbaar :D zal je tip eens opvolgen en met die firmware aan de gang gaan , thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 08:47

henwy

Meh

Check je APN instellingen, benaderbaar van buitenaf is 'advancedinternet' als APN. Niet getest op 4G, maar op 3G werkt het wel. (IPs zijn nog steeds dynamisch trouwens)
Pagina: 1