Voeding advies

Pagina: 1
Acties:

• wexel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07-2025
Beste Tweakers,

Ik ben mijn computer aan het upgraden en heb aardig wat nieuwe componenten gekocht.
Veel staan er in de BBG van september - mainstreamgamesysteem.
Ik heb het volgende hieruit gehaald:

Intel Core i5-4590 Boxed
Cooler Master Hyper 212 EVO
MSI H97M-G43
Crucial Ballistix Tactical
Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Crucial MX100 256GB

Ik heb dus een andere videokaart (deze stond ook al in de update gemeld van BBG)
Hardeschijf, voeding & behuizing houd ik hetzelfde.

In de BBG staat Cooler Master V550 Semi-Modular als voeding. Waar moet ik op letten bij mijn eigenvoeding? Welke specs moet een voeding hebben om het aan te kunnen?

Ik vraag het omdat ik mijn eerste computer wel in elkaar heb gezet maar met wat moeite :P Ik weet het een en ander er vanaf maar heb geen zin om doorgebrande videokaarten oid retour te sturen. Als iemand dus tips heeft hoor ik dat graag.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Waarom neem je gewoon niet de genoemde voeding? Deze zal gewoon prima voldoen aan je wensen. :)

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
De V550 is een goede gold voeding en 550W is met de zuinige GTX 970 ruim voldoende. Goedkopere bronze alternatieven:

pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
pricewatch: XFX TS 550W 80Plus Bronze

Verwijderd

De PC gebruikt maar zo'n 200W tijdens games, met 500W zou je gemakkelijk twee van deze videokaarten in SLI kunnen draaien en aangezien dat niet mogelijk is met jouw moederbord kun je ook wel naar wat minder overdreven voedingen kijken.

• wexel
Het gaat vooral om wattage dus?
Uit mijn hoofd heeft mijn huidige voeding 750 - 850W.
Dit is wel een overkill voeding dan. Deze kreeg ik omdat mijn eerste het niet deed en deze toevallig klaar lag.

Ik zal zo direct gelijk checken welke ik precies heb.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Het maakt in principe niet uit als je een overkill voeding hebt, je voeding trekt enkel het wattage uit de muur dat hij nodig heeft om de pc draaiende te houden. Echter zijn voedingen wel duurder naar gelang ze meer wattage kunnen leveren. Dus een Cooler Master V450 i.p.v. een V550 kan prima. Idem voor de andere merken.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepD op 03-10-2014 11:53 ]

Verwijderd

wexel schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:49:
Het gaat vooral om wattage dus?
Nee kwaliteit qua vermogen zit je met elke ATX voeding bijna wel goed omdat de PC zo zuinig is.

• wexel
Oke bedankt voor het ophelderen.
Hier is mijn huidige voeding: pricewatch: Silverstone Strider Essential 700W (ST70F-ES)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Meh, die kan je wel meenemen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Gewoon die Silverstone voeding houden. Nog maar 3 jaar oud en eigenlijk al te zwaar voor je upgrade, maar je hebt die nu eenmaal al. Het is ook niet dat die zo verouderd is dat je aansluitingen tekort komt. Een GTX 970 heeft maar twee PCIe PEG 6 connectors nodig.

Verwijderd

De Asus Strix heeft maar één PEG connector, wel een 8 pins overigens, maar een goede ~350W wat voeding met één zo'n connector is dus ook meer als genoeg.
Pagina: 1