Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Open NAT ps4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over de NAT instellingen van mijn Router. Recentelijk ben ik overgestapt naar Telfort Glasvezel, ik ben erg tevreden over de snelheid maar ik heb wat problemen met online gamen.

Als ik online game via mijn router (Ps4 bedraad op de Sitecom WLR-4004, die bedraad naar het modem van Telfort) heb ik erg veel connectiviteitsproblemen. Constant verliest hij verbinding en wordt ik uit het spel gegooid.

Als ik mijn internetkabel direct op het glasvezelmodem aansluit en dan online game heb ik geen problemen.

Ik heb geprobeerd mijn NAT open te krijgen, maar ik krijg dit niet voor elkaar.

Dit zijn mijn instellingen:
- Ps4 heeft statisch IP;
- Firewall van router staat gewoon aan (standaard instelling);
- NAT staat enabled (Standaard instelling);
- UPnP staat ook aan;
- Ik heb de volgende poorten open gezet via de Virtual server tab:

Afbeeldingslocatie: https://telfort-nl.s3.amazonaws.com/default/user/attachments/7f7634cf-9042-4413-885f-e9e866dd9c0a.jpg

Zie ik iets over het hoofd, of doe ik het niet goed? Kan iemand mij aub helpen!?!?!

Alle ideeën zijn welkom.

Gr.

Marcel

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Krijgt de router een publiek IP adres toegekend (of is het Telfort modem ook router)?
Waarom heb je UPnP aan (dat adviseer ik iedereen om uit te zetten) en doe je port forwards?

Ik vermoed dat er nu sprake is van dubbele NAT.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-11 13:48
Het valt me op in die screenshot dat je wel de Ports het ingevuld maar niet hebt aangevikt/geactiveerd. Misschien dat het daaraan ligt ;)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
En de port mappings lijken me ook niet helemaal sane. Ziet eruit alsof TS in de veronderstelling was dat hij een from/to range opgaf, terwijl dit dus de private en public ports zijn.

Zou dat dus even corrigeren.

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10 14:48
Misschien heb je hier iets aan. Kan je router\modem uitzoeken en daar staat precies hoe je de poorten open zet voor de PS4.

http://portforward.com/en...ions/port_forwarding/PS4/

Dan kan je waarschijnlijk al die andere instelling achter je laten.

[ Voor 15% gewijzigd door buymeball op 03-10-2014 10:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Lier, Bedankt ik zal hier vanavond naar kijken of dat werkt! De Modem is van Telfort en krijgt een publiek IP adres (77. nog wat).

@DW2005, ik kan ze selecteren om te verwijderen, dus heb ze allemaal wel geactiveerd.

@Thralas, Sorry maar ik snap niet zo goed wat je hier mee bedoelt, ben niet zo ervaren als ik eerlijk ben. wat bedoel je met TS? En private en public ports?

@Buymeball: Dat is inderdaad waar ik de informatie vandaan had gehaald om dit in te stellen :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

foutieve poortjes

Je geeft hier niet hetzelfde poortnummer op.

Je PS4 'luistert' op een poort. JIj moet die middels poortmapping ook aan de buitenkant van je router openzetten, niet een andere poort :)

Er zijn ook mogelijkheden dat je een reeks met poorten openzet, maar dat lijkt nu niet het geval :)

Check ook: http://portforward.com/en.../Sitecom/WLR-4001/PS4.htm
Die lijkt het meeste op jouw router zo te zien.

Je moet dus inderdaad een reeks opgeven, dat zit blijkbaar op een andere pagina in de SItecom.
This router has two different sections that allow you to forward ports. One section allows you to forward a range of ports, and the other allows you to forward a single port. To forward a range of ports, click Port Forwarding. To forward a single port, click Virtual Server.

[ Voor 41% gewijzigd door Equator op 03-10-2014 10:46 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Topic starter. Jij dus. De rest heeft Equator hierboven behandeld.

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Allemaal,

Allereerst onwijs bedankt voor jullie informatie!
Ik heb (volgens mij) alles doorgevoerd, maar helaas gisteravond werd ik toch weer meerder malen uit de mulitplayer van Destiny gegooid.

De ps4 maakt verbinding en heeft NAT Type2 verbinding (maar dat is normaal als je via de router verbindt volgens mij).

Ik heb:
- UPnP uitgezet;
- Statisch IP gegeven aan de Ps4;
- Poorten open gezet in de Virtual server tab;
- Poorten open gezet in de Port Forwarding tab.

Zie hier screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2novv8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2hibij4.jpg

Heeft iemand nog andere ideeën om dit op te lossen?
Zoals ik al heb aangegeven heb ik geen problemen als ik hem rechtstreeks op het glasvezelmodem aansluit.
De PS4 geeft dan ook aan dat ik een Type1 NAT heb als ik dat doen, dus direct op de internetbron.

Alle tips zijn welkom!

Als er een workaround is zonder de router te gebruiken, vind ik dat ook prima, maar zou graag willen dat mijn huisnetwerk internet blijft hebben ook als ik wil gamen.
Nu plug ik de router uit het glasvezelmodem en doe ik mijn ps4 direct in het glasvezelmodem als ik wil gamen. Dit zorgt ervoor dat er helemaal geen internet meer is in de rest van het huis :)

Alvast bedankt weer!

Gr.

Marcel

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:27

SkyStreaker

Move on up!

Probeer eens een DMZ voor je PS4 in te stellen?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46
Nat 2 is de correcte Nat voor je PS4. Dit zou dus geen probleem moeten vormen.

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen heren,

Ik heb de DMZ ingesteld, zal vanmiddag even kijken of dat het oplost.
Heb ik het zo goed gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2kjwqo.jpg

Ik heb bij Public heb ik mijn ip adres opgezocht via Whatsmyip.com en bij public ip adres heb ik het interne ip adres van de ps4 ingevuld.
Het public ip adres heb ik via mijn laptop gedaan, niet via de ps4, maakt dat uit?

@FrankoNL; Dat is ook mijn gedachte, maar hij staat al vanaf dag 1 op Nat2 en toch heb ik connectiviteitsproblemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2014 10:06 ]

Pagina: 1