Onscherp beeld na installeren drivers Radeon R9 290

Pagina: 1
Acties:

• Technoane
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09-2025
Beste Tweakers,

Ik heb vanavond mijn nieuwe PC in elkaar geknutseld. Alles werkte in een keer, helemaal super! Echter na het installeren van de drivers van mijn Sapphire R9 290 kaart is mijn beeld heel erg onscherp. Ik heb uiteraard onderzoek gedaan naar dit verschijnsel en dit kunnen redenen zijn:

- Verkeerde kabel
- Teveel 'underscan' (is een instelling in Catalyst Control Center)
- Verouderde monitor

Aan de kabel ligt het niet. Heb verschillende geprobeerd. Door iets meer overscan te creëren is de zwarte rand wel weg maar heb nog steeds een erg onscherp beeld. Ik heb mijn PC aan mijn (vrij nieuwe) tv gehangen en hier had ik wel haarscherp beeld.

Het zal dus wel aan mijn monitor moeten liggen maar voorheen had ik wel altijd haarscherp beeld op dezelfde monitor en volgens mij is mijn monitor ook full hd. Weten jullie misschien hoe dit kan?

Mijn monitor: http://www.lg.com/uk/monitors/lg-W2261V-lcd-monitor

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Ik neem aan dat je die nieuwste catalyst driver hebt, 14.9 geloof ik. En anders 14.4 Zijn volgens mij wel aardig t zelfde.
Rechts onderin heb je dan een nieuw icoon van AMD, als ik via die werk kom ik NIET in het goede menu.
Ga naar het bureaublad en druk daar op de rechtermuisknop en start het control center. (wellicht heb je dit al gedaan, maar vermeld het voor de zekerheid toch even). Vervolgens ga je naar "Mijn digitale beeldschermen". Dan krijg je onder een optie met "Opties schermgrootte" waarna je dus die under en over scan krijgt...
Zorg dat deze op 0% staat, anders trekt je videokaart het beeld uit, zo werken je beeldscherm en monitor niet synchroon, waardoor het dus wazig gaat zien. Zodra deze op 0% staat kan je je monitor verhouding o.i.d. aanpassen, zodat ie zich daar automatisch aan aanpast. Dit moet dan dus op de monitor zelf.

Oja, daarnaast check voor de zekerheid even bij, rechtermuisknop: resolutie (op het bureaublad) of deze wel op 1920x1080 staat ;)

Mocht het hierna nog niet werken, download even een andere driver!

Succes!

我的名字是Mirno

• Technoane
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09-2025
Bedankt voor je reactie! Opgelost! Ik heb op mijn monitor overscan op off gezet en nu is het weer kraakhelder.

Slotje :)