Ik heb van de zomer mezelf op een Sapphire R9 Tri-X getrakteerd en hier was ik heel blij mee, nu kon ik eindelijk mijn 3 beeldschermen aansluiten en de performance was in vergelijking met mijn GTX 560 door het plafond. Maar nu was ik laatst benchmarks aan het bekijken en valt het me op dat mijn scores een stuk lager uitvallen dan bij anderen, waaraan zou dit kunnen liggen?
Ik zie geen abnormaliteiten in MSI Afterburner of GPU-Z. Ik heb zo het vermoeden dat er ergens in mijn systeem een bottleneck zit. Dit zijn mijn specs:
Dit is bijvoorbeeld mijn Unigine Valley score:

Nu is dit niet het beste voorbeeld, maar deze score dit komt in de buurt van overgeclockte 7970's niet overgeclockte 290's. Hier is iemand die ongeveer dezelfde score haalt op een i5 2500k, dus je zou denken dat het aan mijn goed gerijpte tweede generatie i7 ligt. Ik kan de 290 eens in een andere PC proberen met een nieuwe hasswell i5 om te kijken of er een verschil in zit, tenzij iemand mij zo kan vertellen waar het aan ligt.
Wie o wie kan mij helpen?
Ik zie geen abnormaliteiten in MSI Afterburner of GPU-Z. Ik heb zo het vermoeden dat er ergens in mijn systeem een bottleneck zit. Dit zijn mijn specs:
- i7-2600
- 8gb retetraag GEIL ddr3 1333
- Een spotgoedkoop H61 Medion Aldi moederbord. (MS7728) <- De verdachte
- Fatsoenlijke Seasonic 750w voeding.
- Crucial MX100 256GB SSD op de oude en vertrouwde SATA2
- Paar oude hardeschijven.
- Bluerayplayer van de schroot.
Dit is bijvoorbeeld mijn Unigine Valley score:

Nu is dit niet het beste voorbeeld, maar deze score dit komt in de buurt van overgeclockte 7970's niet overgeclockte 290's. Hier is iemand die ongeveer dezelfde score haalt op een i5 2500k, dus je zou denken dat het aan mijn goed gerijpte tweede generatie i7 ligt. Ik kan de 290 eens in een andere PC proberen met een nieuwe hasswell i5 om te kijken of er een verschil in zit, tenzij iemand mij zo kan vertellen waar het aan ligt.
Wie o wie kan mij helpen?