Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjib
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 15:10
Ik heb voor het eerst zelf een computer in elkaar gezet.

Nu zaten er twee ventilatoren in de kast gemonteerd. Deze maakte veel herrie dus hiervan heb ik de stekkertjes er weer uit gehaald.

Heb je deze ventilatoren in je kast echt nodig? Bij onderstaand systeem? Of is alleen een ventilator op je CPU voldoende? Die kast zit namelijk vol roosters.

- Kast ATX Tower (coolermaster N300)
- Moederbord mATX (MSI H97M-35)
- CPU 3,2 Ghz (intel i5 4570)
- CPU koeler (Mugen 4 PCGH)
- 8GB Ram (Crucial, Ballistix Tactical)
- SSD 256GB (Crucial MX 100)
- Voeding 300Watt (be quiet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 22:26
Videokaart? Ook een notoire hittebron.. of gebruik je de CPU interne GPU?
Maar verder zie ik zonder overklokken niet al te veel problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Kun je de fans niet instellen via het moederbord dan? Dan zou je ze op bijvoorbeeld 600-800rpm kunnen zetten zodat ze een stuk stiller zijn.
Hoewel ik niet denk dat het nodig is met dat systeem en zeker niet met die koeler erop.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met zo'n dikke CPU koeler zal het zonder airflow in de kast ook wel goed gaan. Het zal allemaal wel wat warmer worden maar ik verwacht er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjib
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 15:10
Bedankt voor de reacties. Zou te lezen kan het geen kwaad dan kan ik beter de hele ventilator eruit halen dan is er een nog betere airflow.

Ik gebruik inderdaad de grafische kaart die op de CPU zit. Mischien dat ik nog een goedkope Quadro/Firepro instap kaart neem.

Ook ben ik niet van plan te overklokken. Als ik nu 10 minuten test op 100% CPU load wordt de CPU 53,2 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroensluis
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-06 12:36
Dan zou ik het lekker zo laten. Mocht je toch meer koeling willen op het moment dat je bijvoorbeeld een grafische kaart erbij stopt kan je altijd 2 fans erbij kopen. Op het moment dat je een laag decibel pakt zorgt het toch altijd wel voor koeling.

Let wel op dat als je de fan van de voorkant eraf haalt je harde schijf waarschijnlijk niet gekoeld wordt. Zou dus ook nog even kijken welke temperatuur de harde schijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Zelf doe ik het juist andersom, ik haal de ventilator van de koeler af of zet deze met een fan controller in de laagste stand en monteer een hele stille casefan die warme lucht van de koeler naar buiten blaast. Het resultaat is dat ik echt mijn oor op de kast moet leggen om nog iets te horen. Hier heb je wel een hele grote koeler zoals een scythe mugen voor nodig.

De fan die ik gebruik is pricewatch: Scythe Gentle Typhoon D1225C12B2AP-12 (800 rpm), 120mm Deze is ultra stil, draait relatief langzaam maar heeft nog een redelijke luchtverplaatsing. Zet de fan-control uit, dus gewoon op 12V max rpm en dan is hij vrijwel onhoorbaar. Het is sowieso wel aan te raden om casefans met van die rubber fan mounts te monteren om laagfrequente trillingen te dempen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ploink op 03-10-2014 10:01 ]

Pagina: 1