HTPC + extras op Intel NUC

Pagina: 1
Acties:

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-03 22:34
Ik wil graag een HTPC aanschaffen, ik heb m'n oog laten vallen op een Intel NUC, voor die prijs en form factor, wil ik gerust iets meer betalen dan zelf de onderdelen samen zoeken ... :)

Bij deze wou ik even peilen of deze collectie voldoende is om ubuntu, XBMC en een svn servertje te draaien. (en of deze combinatie ook compatibel is...)

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DN2820FYKH€ 117,80€ 117,80
1Crucial CT51264BF160BJ€ 34,-€ 34,-
1Crucial MX100 256GB€ 91,96€ 91,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 243,76

// edit
Even een nagedacht ....
Ik heb momenteel al mijn video bestanden op een 2tb externe schijf... deze zal nog zeker enkele jaren kwa grootte voldoen... (uitbreiding is niet aan de orde) zou deze ¨vast¨ aan de nuc kunnen hangen, zonder dat deze constant loopt te draaien ? (of gaat hij iedere 2 minuten de schijf spinnen)

[ Voor 8% gewijzigd door svennd op 02-10-2014 20:21 . Reden: toevoeging ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-03 20:43

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als NUC + Openelec gebruiker juich ik je keuze toe. :) dubbelcheck de RAM even op compatibiliteit (de NUC is nogal picky) en overweeg een Harmony remote.

Heb je geen wireless nodig?

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Het geheugen is goed. http://www.intel.com/supp...n2820fyk/sb/CS-034588.htm

Dus goede combinatie van onderdelen, dit zou gewoon moeten werken :-)!

https://ko-fi.com/apart

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-03 22:34
Edmin schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:58:
Als NUC + Openelec gebruiker juich ik je keuze toe. :) dubbelcheck de RAM even op compatibiliteit (de NUC is nogal picky) en overweeg een Harmony remote.

Heb je geen wireless nodig?
Bedankt voor je reactie; Ik vermoed dat wifi ingebouwd zit ? Voor het svn server gedeelte is data snelheid vrij beperkt en anders kan hij aan de kabel hangen. Dus een extra Wifi kaart (of upgraden) lijkt me niet direct van doen, heb hier trouwens ook ergens een usb wifi liggen...

Die Harmony remote lees ik wel vaker, maar eerst even de 100 lokale remotes voor de IR sensor testen ... ;)

@Apart

Ik dacht het ook, bedankt om even te checken!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
svennd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:04:
[...]
Ik vermoed dat wifi ingebouwd zit ?
Ja, die zit ingebouwd. Van de specificaties pagina van Intel:

"Intel® Wireless-N 7260BN pre-installed, including wireless antennas
(IEEE 802.11bgn, Bluetooth* 4.0, Intel® Wireless Display built-in)
"

https://ko-fi.com/apart

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:52
XBMC is heel goed met een app te sturen, ik gebruik Yatse op Android, vind het persoonlijk handiger dan IR omdat je niet moet richten (er durft al eens iets voor staan bij mij en als je de NUC achter je tv zet kun je dat al helemaal niet gebruiken).

Wat externe harde schijf betreft, ik heb op mijn desktop een externe schijf, een grote met losse voeding, en die spint alleen op als ik die raadpleeg.

Voor de rest heb je goed gekozen denk ik, die NUC ondersteunt een 2,5" SSD dus geen mSATA vereist.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-03 20:43

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Door die 2,5 inch ondersteuning is de behuizing natuurlijk wel iets hoger. De huidige msata ssd's zijn zo goed en betaalbaar, dat ik liever een non-H variant zou kiezen.

Vwb de afstandsbediening: ik zou niet voor de app gaan. Een dedicated a/b kan worden geprogrammeerd om keypresses te simuleren waarmee je xbmc kan launchen. Het is een persoonlijke keuze, natuurlijk. :)
Pagina: 1