Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delfy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door delfy op 08-10-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 21:33

Nemesizz

Untouchable

Ik merk ook dat wanneer een game openstaat dat mijn browser (chrome) ook langzaam begint te reageren met het openen van nieuwe tabbladen over een surfen naar een website.
Denk ook dat daar je probleem zit.
Moderne internetbrowsers (en bepaalde plugins, zoals Flash) maken gebruik van hardwareversnelling van je videokaart. Het probleem is dan (soms) dat je kaart 'vast' blijft zitten op medium-snelheden die gebruikelijk zijn tijdens het browsen op internet, ipv high-speed die je wilt tijdens gamen.

Ik zie wel leuk dat Afterburner aangeeft wat je clocks (horen?) te zijn, maar de vraag is, draait ie ook daadwerkelijk op die snelheid. Kun je dat ook loggen met Afterburner? (zelf keek ik dat soort dingen altijd na met GPU-z, en kwam in het geval van mijn Radeon een paar jaar terug achter dat dat ding altijd op te lage clockspeeds bleef hangen ipv voluit te gaan tijdens gamen).

ALS het dus het geval is van de internetbrowser kun je een paar dingen doen:
- geen browser open tijdens gamen
- hardwareversnelling uitschakelen in je internetbrowser en/of plugins
- clockspeeds van je kaart 'vast' zetten op voluit, zodat idle en medium clockspeeds hetzelfde zijn als voluit (kun je na het gamen eventueel weer een normaal profiel waar je kaart wel gewoon terug klokt). Deze laatste optie gebruikte ik altijd voor m'n Radeon, anders bleef ie nog op willekeurige momenten van clockspeeds wisselen en kreeg ik frame-drops (m'n Radeon was overigens een 'maandag morgen' model :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delfy
-

[ Voor 100% gewijzigd door delfy op 08-10-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delfy
Aanvulling: http://i.imgur.com/AilKIoV.png

nu zit die wel constant op de hoogste clock rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

delfy schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:06:
Aanvulling: http://i.imgur.com/AilKIoV.png

nu zit die wel constant op de hoogste clock rate.
En nog steeds die frame-drops of nu wel minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delfy
-

[ Voor 100% gewijzigd door delfy op 08-10-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Doet ie dat bij alle games (ook wat recentere)? of alleen GTA SA?
Want wat ik me herinner heeft GTA (alles na deel 2) volgens mij toch aardig last van bugs zodat zelfs een high-end PC soms nog gaat stotteren.

Wat je ook nog kan proberen is je videokaart heel iets underclocken.
Je hebt een factory-OC model, maar zover ik kon vinden scheelt het niet zoveel tov de orginele Radeon 7870 qua snelheid. Maar puur om even te testen of dat iets meer stabiliteit opleverd (haal er eens 50 of 100Mhz van zowel core als geheugen af).
De videokaart heeft namelijk GDDR5 geheugen met ECC, als er dus iets fout word berekend doet de error correction het nog een keer over, gevolg is dan wel dat er prestatieverlies oplevert. Daarom zijn sommige overgklokte kaarten zelfs trager dan 'standaard' kaarten.

Stervende kaarten geven vaak artefacts, freezes en crashes, meestal geen goed beeld met alleen lage FPS.
Helemaal onmogelijk is het niet, maar zoals gezegd hebben stervende kaarten vaak andere symptomen.
Pagina: 1