pda-wereld weigert garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:56
Beste mede tweakers,

Op 11 april 2014 om 13:10 bestelde ik bij PDA-Wereld een zwarte nexus 5 16gb.
Na meer dan 2 weken wachten kreeg ik uiteindelijk mijn Nexus 5 aan op 28 april 2014. Bij aanschaf merkte ik op dat op het toestel een paar kleine vuiltjes zaten en de seal verboken was. Ik had hierover een mail gestuurd, hierop werd dan ook vriendelijk gereageert. Ik heb toen de gsm uiteindelijk niet teruggestuurt omdat het na kuisen in nieuwstaat was en volledig functioneerde.

Spijtig genoeg is mijn toestel op 25 september defect geraakt na een update. Recovery werkte niet. Ik wou dit toestel dan ook direct RMA sturen naar PDA-Wereld. Tijdens het invullen bemerkte ik dat ik geen factuurnummer heb ontvangen. Ik stuurde dan ook direct deze mail.
Beste,

Ik heb op 11 april bij jullie met ordernummer XXXXX een Nexus 5 16gb bestelt, Bij aankoop was ik al direct verrast dat er vuil op het toestel zat. Hier heb ik jullie toen ook voor gecontacteerd. Ik heb dit niet geretourneerd omdat het toestel volgens verwachting functioneerde. Spijtig genoeg kwam ik deze week tot de conlusie dat mijn toestel heel traag werd en ik niets meer kon opslaan op mijn intern geheugen. Ik heb toen een factory reset gedaan ( Zoals op jullie site vermeld). Spijtig genoeg bracht dit geen soelaas. Hierna heb ik zoals beschreven op de google site een recovery gedaan via de herstelmodus (https://support.google.com/nexus/answer/4596836?hl=nl). Dit bracht spijtig genoeg ook geen soelaas. Ik zou mijn Nexus 5 graag retour bij jullie doen ik verwacht alle gemaakte verzendkosten vergoed te krijgen en binnen een redelijke termijn na retour een nieuw toestel/gerepareerd toestel ontvangen of een volledige terugbetaling.

Met vriendelijke groet

XXXXXXXXXXXXX
Hierop kreeg ik op 30 september dit antwoord :
Geachte Heer XXXXXXXX

U kunt voor garantie uw telefoon samen met de onderstaande formulier terugsturen.

http://www.pda-wereld.nl/klantenservice/RMA-direct.php

Met vriendelijke groet,

PDA-Wereld.nl
Beste,

Ik heb bij bestelling geen factuur van jullie ontvangen. Hierdoor heb ik geen factuurnummer en klantnummer ontvangen. Gelieve mij spoedig de factuur van mijn bestelling te sturen zodat ik het RMA formulier kan vervolledigen.

Met vriendelijk groet

XXXXXXXXXXX
Hierop ontving ik vandaag 2 october 2014 deze mail :(
Geachte relatie,

PDA-wereld.nl is sinds kort overgegaan naar een nieuwe eigenaar. Voorheen viel dit onder D&R BV.

Wij hebben geen enkele relatie tot D&R BV en kunnen derhalve geen inhoudelijke informatie verstrekken, zoals bijvoorbeeld een kopie factuur.

Hiervoor kunt contact opnemen met D&R BV via de bij de Kamer van Koophandel bekende gegevens.

Voor garanties kunt u terecht op onze website mit u een kopie factuur heeft.

Wij danken u voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

PDA-Wereld.nl
Wat kan ik hier tegen doen ?

Alvast bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan met D&R B.V. contact opnemen voor je factuur lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:17
Hoe heb je destijds betaald? Als je dit via iDeal of een bankoverschrijving hebt gedaan, kan je eens kijken of hier een factuurnummer genoemd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32
Je hebt met iDeal of een overboeking betaald? Laat even de betaling zien, dat moet genoeg zijn om de garantie te laten doorlopen IMO.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Ik heb net geprobeerd contact op te nemen konden me niet verder helpen. Ik zal eens een mailtje sturen met betalingsbewijs. Hopelijk dat ze zo garantie aannemen zijn zij daar toe verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

In Nederland is dat voldoende bewijs afaik

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nieuwe eigenaar betekend overigens niet dat ze ineens de administratie niet meer hoeven te bewaren... Die factuur hebben ze vast nog wel ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Net mailtje gestuurd met betalingbewijs. ik laat nog wel weten wat hun reactie er op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13

Vidra

Vragen?

johnkeates schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:22:
Je kan met D&R B.V. contact opnemen voor je factuur lijkt me.
Daat gaat helaas niet lukken, want D&R B.V. is verhuisd per 10 juni 2014 naar de UK (dit is een bekende manier om faillissement te voorkomen in NL). Op 21 mei 2014 is Kassra Faraji uitgetreden als directeur van de hiervoor genoemde vennootschap. Op 15 juli 2014 heeft de vorige eigenaar/directeur een nieuwe BV opgericht, welke inmiddels eigenaar is van www.pda-wereld.nl. Uiteraard heeft deze nieuwe BV, dezelfde directeur en eigenaar als D&R B.V.

Er is bij mij weten geen sprake van faillisement (echter PDA-wereld is in 2007 wel failliet verklaard).

Adres:

Johannes Buijslaan 34
5652 NL EINDHOVEN
Nederland
Geachte relatie,

PDA-wereld.nl is sinds kort overgegaan naar een nieuwe eigenaar. Voorheen viel dit onder D&R BV.

Wij hebben geen enkele relatie tot D&R BV en kunnen derhalve geen inhoudelijke informatie verstrekken, zoals bijvoorbeeld een kopie factuur.

Hiervoor kunt contact opnemen met D&R BV via de bij de Kamer van Koophandel bekende gegevens.

Voor garanties kunt u terecht op onze website mit u een kopie factuur heeft.

Wij danken u voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

PDA-Wereld.nl
Dit is natuurlijk BS, want beide vennootschappen hebben dezelfde directeur/eigenaar, dus het melden van "geen enkele relatie met" is makkelijk weerlegbaar.

Uiteraard heeft niet iedereen toegang tot bepaalde informatie 8) - dus het is een makkelijk verweer om van 'oude' klanten van te komen. :o

Succes >:)

(bronvermelding: gegevens D&R BV via de KvK, nieuwe eigenaar van de website via www.sidn.nl en vervolgens de gegevens van de nieuwe BV achterhaald via de KvK :*) )

[ Voor 42% gewijzigd door Vidra op 02-10-2014 20:55 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Al bijna 2 weken geen antwoord meer van hun, wat zou ik het best doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:58

BCC

Ik zou proberen zelf via de fabrikant garantie te regelen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook sowieso even melden bij consuwijzer.nl en rechtsbijstand inschakelen, als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32
Ze zijn aangesloten bij https://www.qshops.org/

Ik zou daar nu een klacht indienen en duidelijk je verhaal uiteenzetten. Vermoedelijk dat er dan wel wat gaat gebeuren aangezien jij met een betaalbewijs van de bank hard kunt maken dat hij daar gekocht is.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Eh, het kan aan mij liggen maar als ik een mailtje zou krijgen die afsluit met:
Ik zou mijn Nexus 5 graag retour bij jullie doen ik verwacht alle gemaakte verzendkosten vergoed te krijgen en binnen een redelijke termijn na retour een nieuw toestel/gerepareerd toestel ontvangen of een volledige terugbetaling.
dan zou ik ook 0 moeite doen voor die klant, misschien voortaan wat meer open zo'n contact ingaan, dan willen mensen nog wel eens moeite voor je doen; wat ze nu overduidelijk niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
coyote1980 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:07:
Ze zijn aangesloten bij https://www.qshops.org/

Ik zou daar nu een klacht indienen en duidelijk je verhaal uiteenzetten. Vermoedelijk dat er dan wel wat gaat gebeuren aangezien jij met een betaalbewijs van de bank hard kunt maken dat hij daar gekocht is.
Ik zal dit alvast proberen bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mental,

en toch staat die juridisch gezien daar volledig in zijn recht. misschien niet slim om zo te reageren naar een bedrijf maar zie het als een algemene voorwaarden bijsluiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
BCC schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:25:
Ik zou proberen zelf via de fabrikant garantie te regelen.
Net naar LG gebeld, willen me geen garantie geven PDA-shop moet het opsturen.
Pagina: 1