Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RJV1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08-2021
Een vraagje over de Tomtom app op de S4 mini. Wil graag de Tomtom app kopen alleen wil ik van te voren wel zeker weten dat het geluid niet te zacht is zodat ik hem nauwlijks kan horen. En ja ik heb mn radio ook aan en nee die staat niet te hard. Persoonlijk vind ik Waze te zacht (op de snelweg kan ik de navigatie nauwlijks verstaan)

Voorheen had ik een losse navigatie en dat werkte perfect. Alleen die is nu overleden en omdat ik nu een goeie telefoon heb waar dit makkelijk bij moet kunnen wil ik de kosten voor een nieuwe navigatie (+/- 150euro) besparen op de app (45euro). Houder en alles heb ik al behalve de app alleen weet ik niet of het geluid hard genoeg kan.

Misschien een andere app? Mijn eisen qua navigatie zijn:
- Kaarten kunnen downloaden en op externe mini sd card zodat ik in het buitenland geen internet nodig heb.
- Rekening houden met files tijden rijden.
- Waarschuwingen tijdens het rijden dat er flitsers staan
- Lifetime update van kaarten mogelijk.
- Moet de gesproken aanwijzingen kunnen verstaan!

Wie helpt mij?

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 19:12
Be-On-Road werkt anders prima en het is indien je kiest voor Openmaps gratis

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• RJV1983
dank je alleen jammer dat mn vraag daar niet beantwoord wordt.

@pasarica, Die ga ik volgende week eens uitproberen. Geeft ie ook aan waar files staan?

[ Voor 15% gewijzigd door RJV1983 op 02-10-2014 21:16 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11 11:10
RJV1983 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:13:
[...]

dank je alleen jammer dat mn vraag daar niet beantwoord wordt.

@pasarica, Die ga ik volgende week eens uitproberen. Geeft ie ook aan waar files staan?
Het was dan denk ik ook meer om je daarnaartoe te verwijzen om daar je vraag te stellen, waarschijnlijk krijg je daar wel meer reacties dan hier.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, "wat is te luid"? De definitie is vaag, en de ene auto is ook luider dan de andere. Ik houd me aan de snelheidslimieten, en met Nokia Here Drive op een Lumia 820 kan ik het horen. Dat is dus met 130km/u, pioneer radio van een VW Golf Variant op 10, die muziek van een andere telefoon over bluetooth afspeelt. Dit werkt opzich goed. Maar de stem wordt doorgaans niet door de app bepaald, maar door de telefoon, en hoe goed hij wel/niet op kan tegen ander geluid.

Ik neem aan dat je in een VW Panda 180km/u rijdt (vanwege de flitser opmerking), en dan zul je misschien toch maar eens een bluetooth oortje moeten overwegen, of het geluid van de telefoon én navigatie over bluetooth naar je radio laten gaan, kun je er ook gelijk muziek vanaf halen... of radio...

In andere woorden, je vraag kun je alleen zelf beantwoorden. App bepaald niet hoe goed een stem te verstaan is, namelijk. Heel ander soort speaker ook dan in de losse kastjes. Wat je wilt qua al die gratis diensten is natuurlijk ook niet altijd vanzelfsprekend. Denk dat een lumia + bluetooth carkit + lading apps misschien in de buurt komt van al je eisen. Met tomtom app + andere apps + bluetooth carkit + willekeurige krachtige (vooral RAM) android-phone kom je ook wel in de buurt denk ik.

• RJV1983
Nee geen 180 maar niet overal mag je 130...

Ging ook over combinatie met samsung Galaxcy s4 mini en tomtom. Als ik een filmpje van youtube bekijk kan ie hard zat in de auto (nee ik bestuur mn tel niet tijdens het rijden). Maar als ik Waze of de google navigatie aanzet gaat ie een stuk zachter waardoor ik hem op de snelweg moeilijk versta. Via de bluetooth op de autoradio zoals je dat met bellen ook doet lukt niet want dan krijg ik alleen de laatste 3 woorden te horen. Hij pakt hem dus te laat op waardoor ik gedwongen ben mn tel in de gate te houden ipv op geluid te navigeren.

Jammer dat er niet een demo versie van tomtom is zodat je die kan testen.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:12
meest logisch is dat tomtom niet veel harder gaat dan andere applicaties, dus als je bij google nav of waze de boel niet kan verstaan, dan zal het bij tomtom niet veel beter zijn. (ze kunnen hun audio fragmenten wel opkrikken, maar dan gaan de meeste speakers kraken, dus dat is geen oplossing).

kortom, je telefoon kan een bepaald volume weergeven of niet, dat kan je alleen zelf beoordelen in je eigen auto, met je eigen oren.

en wat betreft de demo versie, beetje creatief denken mag wel hoor, met de intentie uiteindelijk te kopen is er niemand die je straf gaat geven als je ergens een "demo" versie vandaan haalt.

Strava

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, het enige wat ik je kan zeggen is dat een Lumia 820 in een VW Golf Variant met 130 km/u en de standaard autoradio (die een externe geluidsbron afspeelt van een Galaxy S3 full function) verstaanbaar is.

Ik ga op die S3 geen nav draaien omdat hij geen verbinding heeft, dat is puur mijn muziekbeestje. Je bent nogmaals dus erg vaag over wat kan/wat niet kan, en wat je factoren zijn. Ik ken de S4 mini niet; de S3 is wat aan de stille kant, maar als de S4 mini vergelijkbaar is met de Lumia, dan zit dat wel snor dus in een Golf Variant op 130km/u met de standaard autoradio op 10.
Pagina: 1