Apple TV hapert bij klonen of uitbreiden bureablad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 12:44
Ik dacht gisteren een gezllig film avondje te hebben, maar dat viel bijna in het water... bij het afspelen van de film door mijn bureablad via Apple TV te klonen naar de tv was het scherm constant aan het haperen. Uiteindelijk heb ik uit pure miserie de HDMI kabel uit de Apple TV gehaald en in een Windows laptop geramd :')

Dat haperen doet zich zowel bij het klonen als bij het uitbreiden van het bureaublad voor. Opvallend is dat het zich enkel op de tv voordoet, niet op de macbook zelf. Als ik het kloon en ik beweeg bv. met de muis, zie ik ze op het scherm van de macbook vlot bewegen terwijl ze op het tv-scherm duidelijk hapert. Speel ik een film af dan speelt die vlot op het scherm van de macbook maar hapert die enorm op de tv.

Ik had hier vroeger ook al wel eens last van, maar sinds de update naar Yosemite X bétà is het nog erger geworden. Iemand die weet waar dit aan kan liggen? Hat gaat om een Macbook Pro uit 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:04

RnB

Begrijp ik uit jouw verhaal dat je voordat je Yosemite hebt geïnstalleerd er geen last van had?

Ik heb er zelf ook last van, maar evenveel op Mavericks als op Yosemite. Airplay mirroring werkt in mijn ogen gewoon niet lekker. Waar het aan ligt, durf ik niet te zeggen, aangezien ik mijn iMac en mijn aTV allebei bedraad heb aangesloten aan mijn Airport Extreme. Beide ondersteunen gigabit snelheden, maar desondanks kan ie video niet lekker verwerken.

Ik heb begrepen dat een app als Beamer wel prima kan streamen naar de aTV. Hoewel ik de app heb, heb ik het nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:06

Quakie

quakelen

Draadloos Wi-Fi 802.11a/b/g/n-netwerk (draadloze videostreaming vereist 802.11a/g/n) of 10/100BASE-T Ethernet-netwerk.... dit is gekopieerd van de Apple site. De apple TV ondersteund dus geen gigabit snelheden.....
Ik heb hem zelf ook via kabel aangesloten en krijg een orange licht wat 100mbit inhoudt ipv groen (1000mbit).

Maar goed lijkt mij sterk dat dit reden is.. Ik heb het zelf ook hoor met Mavericks.. dit was in een oude Mavericks versie niet het geval. Denk 10.9.2.. heb paar keer zo een film gekeken..denk begin van het jaar/feb. Dit liep toen feilloos want ik dacht het nog wat is dat eigenlijk briljant.. Mijn Synology weigerde dienst qua DS video en ondersteuning en keek toen zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Quakie op 02-10-2014 22:13 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

RnB schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:46:
Airplay mirroring werkt in mijn ogen gewoon niet lekker.
Eens! en waarom ze dit nu niet goed onder de knie krijgen is mij ook een raadsel. de WiFi verbinding kan het (in mijn geval) in ieder geval niet zijn. Het ligt misschien aan de kracht van Apple TV?

Ben door zulke ondingen extra benieuwd naar de Nieuwe Apple TV (4th Gen)

Vooralsnog zetten we alles maar over op de Dune :)

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 12:44
RnB schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:46:
Begrijp ik uit jouw verhaal dat je voordat je Yosemite hebt geïnstalleerd er geen last van had?
Yes, vroeger had ik er af en toe wel last van maar meestal liep het vlot. Sinds de update is het echter véél erger geworden en hapert die altijd.

Misshcien maar eens naar straming apps gaan zoeken ja, maar ik zou liever hebben dat het zonder werkt...
Quakie schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:12:
Draadloos Wi-Fi 802.11a/b/g/n-netwerk (draadloze videostreaming vereist 802.11a/g/n) of 10/100BASE-T Ethernet-netwerk.... dit is gekopieerd van de Apple site. De apple TV ondersteund dus geen gigabit snelheden.....
Ik heb hem zelf ook via kabel aangesloten en krijg een orange licht wat 100mbit inhoudt ipv groen (1000mbit).

Maar goed lijkt mij sterk dat dit reden is.. Ik heb het zelf ook hoor met Mavericks.. dit was in een oude Mavericks versie niet het geval. Denk 10.9.2.. heb paar keer zo een film gekeken..denk begin van het jaar/feb. Dit liep toen feilloos want ik dacht het nog wat is dat eigenlijk briljant.. Mijn Synology weigerde dienst qua DS video en ondersteuning en keek toen zo.
Dus bij jou loopt het sinds een update van Mavericks ook niet vlot meer? Hopelijk fixen ze het dan weer tegen dat ie uit bétà gaat...