Beste Tweakers,
Wie weet de oplossing? Ik zoek een query (MSSQL) waarmee ik van onderstaande tabel:

de volgende output krijg:
Dus per unieke "AC_NR" komt er één (alleen de MAX) waarde uit, de bijbehorende datum en de waarde zelf.
Dacht dat het zo te doen was, maar ben er inmiddels al veel te lang mee bezig, dus vandaar mijn hulpkreet hier.
Ik weet dat het iets met zijn met MAX (GREATEST is er helaas niet bij bij MSSQL) en dan allemaal die "V" kolommen achter elkaar, maar hoe zorg je dan dat je de bijbehorende datum krijgt? En hoe zit die query sowieso in elkaar?
Heeft het nut om alles hier neer te zetten wat ik al geprobeerd heb? (Notepad vol, enkele pagina's diep
) en ik durf het ook niet te posten eerlijk gezegd, want er zit echt "sjrot" bij
Thanks voor 't meedenken
[edit]
Naar aanleiding van de post van RobIII:
De beste "kanshebber" c.q. een béétje werkende query is:
Maar dat specificeer ik zelf een "AC_NR" die ik wil hebben, en ik krijg het echt niet voor elkaar om de juiste datum erbij te halen.
Wie weet de oplossing? Ik zoek een query (MSSQL) waarmee ik van onderstaande tabel:

de volgende output krijg:
code:
1
2
3
| rec123a | 4-1-2013 | 3 bel11 | 8-5-2014 | 4 acc99 | 2-2-2014 | 2 (mag ook andere datum aangezien er meerdere kolommen met "2" zijn) |
Dus per unieke "AC_NR" komt er één (alleen de MAX) waarde uit, de bijbehorende datum en de waarde zelf.
Dacht dat het zo te doen was, maar ben er inmiddels al veel te lang mee bezig, dus vandaar mijn hulpkreet hier.
Ik weet dat het iets met zijn met MAX (GREATEST is er helaas niet bij bij MSSQL) en dan allemaal die "V" kolommen achter elkaar, maar hoe zorg je dan dat je de bijbehorende datum krijgt? En hoe zit die query sowieso in elkaar?
Heeft het nut om alles hier neer te zetten wat ik al geprobeerd heb? (Notepad vol, enkele pagina's diep
Thanks voor 't meedenken
[edit]
Naar aanleiding van de post van RobIII:
De beste "kanshebber" c.q. een béétje werkende query is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Select Hoogste = MAX(Hoogste) from (
Select MAX(V00) As Hoogste from TBL where AC_NR = 'bel11' UNION ALL
Select MAX(V01) from TBL where AC_NR = 'bel11'
UNION ALL
Select MAX(V02) from TBL where AC_NR = 'bel11'
UNION ALL
Select MAX(V03) from TBL where AC_NR = 'bel11' )x
/*GROUP BY Hoogste*/ |
Maar dat specificeer ik zelf een "AC_NR" die ik wil hebben, en ik krijg het echt niet voor elkaar om de juiste datum erbij te halen.
[ Voor 23% gewijzigd door Atmoz op 02-10-2014 17:07 ]