Netflix geeft vertraagt beeld vanaf AppleTV en XBOX

Pagina: 1
Acties:

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 10:43
Ik heb wat moeite met het vinden van een oorzaak van mijn probleem; ik probeer een video van Netflix te kijken op mijn TV via mijn AppleTV 3. Op het moment dat de beelden elkaar wat sneller gaan opvolgen lijkt het beeld te vertragen. Aangezien ik wel prima HD-televisie kan kijken heb ik de schuld een beetje bij de AppleTV gelegd. Nu je geen live-membership meer nodig hebt om Netflex te kijken heb ik de XBOX nog maar een keer aangeslingerd, denkende dat deze meer grafische kracht had. Het bood geen soelaas, want weer wat vertaagd beeld. Heel irritant.

De setup:
* Een Samsung TV (uit 2008)
* AppleTV 3
* XBOX 360

De beide machines zijn via een draad verbonden met internet (20mbit van KPN) en zoals gezegd HD-televisie (iTV van KPN) gaat zonder probleem.

Ik heb geprobeerd een andere HDMI-kabel te gebruiken; probleem bleef
Ik heb de uitvoer van de AppleTV verlaagt naar 720p; probleem bleef

Zover ik weet zet Netflix de bitrate terug als je de snelheid niet haalt, maar de internetverbinding zou dit makkelijk moeten kunnen trekken lijkt mij; als ik op mijn 2013 Macbook Pro kijk heb ik nergens last van. Ik heb ook geen artifecten oid, maar echt een vertraging alsof de tv / appletv / xbox de mpeg-codering niet aankan.

Iemand enig idee?

Read the code, write the code, be the code!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:33
Hmmm.... Heb problemen met geluid en vertraging in het beeld via Samsung smarttv (zie ook audio/video topic bij televisies) en haperende pan shots via mijn Denon bluray speler. Ik begin langzamerhand de Netflix servers te verdenken van ondercapaciteit...