SSD met OS uit laptop en in zelfbouw PC plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• aalfs
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-01 13:49
Hallo allen,

Ik ben van plan mn eigen pc te bouwen. op dit moment bezit ik een laptop die naast een HDD een SSD (vrij oud, 60 gb) heeft. Ik zit er over te denken om de SSD te gebruiken in mijn aanstaande PC omdat dat mij de aanschaf van een nieuwe SSD en windows bespaart.
Is dit mogelijk?

Mijn punten van twijfel zijn:
De SSD is vrij rommelig qua inhoud (verschillende drivers, geprop vanwege kleine inhoud etc), echter werkt deze stabiel en ben ik niet van plan om andere zaken als windows er van te draaien (ruimte gebrek is acceptabel). Al met al zou deze zelfstandig windows kunnen draaien, heeft degene die hem geïnstalleerd heeft, mij verteld.

Bij voorbaat dank.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Over het algemeen is het overzetten van een windows installatie van de ene naar de andere pc niet ideaal.

Als je het wel zou doen, moet je heel goed alle oude drivers verwijderen. Maar eerlijk gezegd zou ik hem gewoon overnieuw installeren. Je hebt toch gewoon de installatie key van die windows?

Als het de installatie is die origineel op je laptop stond bijvoorbeeld gaat hij het sowieso niet zomaar accepteren, een oem installatie accepteert geen grote veranderingen van hardware. Dan moet hij alsnog opnieuw geactiveerd worden

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:45

XallaX

Meow

- Schone installatie bij overstap laptop naar pc: altijd
- Een nieuwe SSD is meestal sneller.
- Is resterende te verwachten levensduur van deze ssd nog zinnig?

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Je wilt dus een actieve windows install (van een laptop) gebruiken op een geheel nieuwe desktop? Dat gaat hem denk ik niet worden, die komt niet verder dan de windows boot logo ;)

• aalfs
XallaX schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:28:
- Schone installatie bij overstap laptop naar pc: altijd
- Een nieuwe SSD is meestal sneller.
- Is resterende te verwachten levensduur van deze ssd nog zinnig?
Dit zijn inderdaad belangrijke punten. Ik wist niet dat ik mijn windows product key op kon vragen, maar als ik het goed begrijp kan ik: Windows herinstalleren op mn PC dmv de key van windows op mn laptop.

Mijn vraag daarbij is: hoe krijg ik windows op de PC zonder ervoor te betalen (in de zin dat ik geen DVD koop)?

De laptop die ik nu in gebruik heb, is 4-3 jaar oud. Kan ik in problemen komen met de geldigheidsuur oid?

• aalfs
Pc die ik van plan ben te bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 158,90€ 158,90
1ASRock B85M Pro4€ 55,-€ 55,-
1Club3D Radeon R9 280 royalKing€ 185,95€ 185,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 46,-€ 46,-
1BitFenix Prodigy M Zwart€ 61,-€ 61,-
1BenQ GW2760HE Zwart€ 174,76€ 174,76
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 68,95€ 68,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,75€ 59,75
1Crucial MX100 256GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 970,29

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-01 21:30
Als je de SSD al kunt booten dan ben je in iedergevan je activatie van Windows kwijt. Andere hardware = opnieuw activeren.
Verder kun je prina een PC/latopt klonen met acronis plus met de Universal Restore functie. Moet je wel weer voor betalen.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

aalfs schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:38:
[...]

Dit zijn inderdaad belangrijke punten. Ik wist niet dat ik mijn windows product key op kon vragen, maar als ik het goed begrijp kan ik: Windows herinstalleren op mn PC dmv de key van windows op mn laptop.

Mijn vraag daarbij is: hoe krijg ik windows op de PC zonder ervoor te betalen (in de zin dat ik geen DVD koop)?

De laptop die ik nu in gebruik heb, is 4-3 jaar oud. Kan ik in problemen komen met de geldigheidsuur oid?
Het mag gewoon niet volgens de licentievoorwaarden. Je hebt een licentie voor de laptop, niet voor een andere apparaat.
Pagina: 1