Raspberry pi B+ of Raspberry pi B en usb powered hub

Pagina: 1
Acties:

• gjanus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09-2025
Hallo.

Mijn vraag is eigenlijk simpel:

Wat werkt beter voor afspelen van bestanden over een externe harde schijf (die voeding van usb aftapt)?

Ik weet dat bij de B+ de usb poorten betere voeding hebben maar twijfel of het voldoende is.

(nou overigens al in bezit van een oude B variant anders had ik sowieso eerst de + geprobeerd en later eventueel een hub erbij).

Alvast bedankt.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Alle2 is eigenlijk wel af te raden, en alle2 is afhankelijk van de voeding waarop je de Pi aansluit. Die moet in ieder geval genoeg kunnen leveren. Volgens de specs zou je met grofweg 800mA het af moeten kunnen, maar in de praktijk blijkt dat voor stabiel functioneren 1.5A aan te raden is, maar bij voorkeur 2,5A (dit kan o.a. de iPad lader leveren).
Je kan dan beter een powered USB-hub er tussen plaatsen imho

iRacing Profiel

• gjanus
Powered usb gaat het dus worden. thx

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
gjanus schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:32:
Powered usb gaat het dus worden. thx
Misschien een stomme vraag, maar waarom geen externe HDD met voeding ervoor nemen? Lijkt me een stuk handiger (scheelt nogal in kabeltjes e.d.)

iRacing Profiel

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:13
Ik heb zelf een set-up met powered hub waarbij de hub ook de Pi voedt, draait prima en je hebt dan maar 1 stekker (en als je korte kabels gebruikt blijft het ook nog een compact geheel).

• gjanus
kroegtijger schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:42:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar waarom geen externe HDD met voeding ervoor nemen? Lijkt me een stuk handiger (scheelt nogal in kabeltjes e.d.)
Ik vind het zelf juist handig de externe harde schijf alleen af te kunnen koppelen en hem weer aan de laptop oid te hangen zonder ook nog een losse voeding te moeten afkoppelen.

Daarnaast heb ik bijvoorbeeld boven nog een mede8er staan (geen internet). Als ik dan een spannende (natuur }:O ) film met mijn vrouw in bed wil kijken, slinger ik de externe hdd aan mn nas en zet hem daarop.

Gebruik de externe hdd ook slechts sporadisch op mijn rasp. Plug hem nu in mn nas maar dat werkt dus niet lekker om via de rasp>nas>usb iets terug te kijken.
Pagina: 1