Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi met timer- en isoleerfunctie

Pagina: 1
Acties:

• misterdaan
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-11 19:30
Hallo allemaal,

Op mijn werk willen we graag een wifi aanmaken speciaal voor onze medewerkers om buiten werktijd (na werktijd of in de pauzes) met hun smartphone op internet te kunnen. Het is echter niet echt de bedoeling dat deze wifi ook toegankelijk is tijdens werktijd. Het gaat dus om meerder intervallen.

Daarnaast willen we voorkomen dat de medewerkers (die doorgaans niet met een computer werken) bij onze servers kunnen. Een isoleerfunctie of iets dergelijks is dus gewenst.

Heeft iemand advies welk accesspoint ik hiervoor goed zou kunnen gebruiken?

Hartelijk dank!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die isoleerfunctie zul je denk ik veel kans moeten oplossen in de rest van je netwerk, niet in het AP. Dergelijke functies in AP's werken vooral als dat AP zelf de wireless router is die rechtstreeks aan het internet hangt.

Afhankelijk van de mogelijkheden van de rest van je netwerkapparatuur kan je bijvoorbeeld het AP in een apart VLAN hangen, dat verder enkel gedeeld wordt met de internetaansluiting en geen toegang geeft tot de servers.

Accespoints of wireless routers met timerfunctie zijn er in elk geval wel. Als ik me niet vergis kunnen bijvoorbeeld de N66u en AC66u van asus dat.

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 02-10-2014 14:27 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• _Drum_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik weet dat Sophos oplossingen heeft voor zaken zoals dit, gebruik namelijk zelf zoiets. De oplossing bestaat uit een UTM en een access point welke je kan afschermen van de rest van je netwerk.
Maar ik neem aan dat er nog genoeg andere fabrikanten iets gelijkaardigs aanbieden.

• misterdaan
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-11 19:30
Hmm de isoleerfunctie kan ik wellicht gewoon toepassen door het accespoint direct op het modem aan te sluiten, zodat deze niet eens op de router wordt aangesloten.

Dank voor de antwoorden tot nu toe, als er nog meer mensen zijn met ideeën hoor ik het graag!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Onderwerpen die elders op GoT besproken worden horen daar thuis. Deze vraag gaat over netwerken en hoort dus in... Netwerken.

Ben niet onder de indruk van de eigen inzet in de topicstart, maar dat mogen de modjes aldaar beoordelen...

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
De Asus N66U heeft een gastnetwerk optie (zowel 2.4 en 5GHZ band).
Een timerfunctie zit er ook in, echter is die timer voor het gehele wifi. Je kan niet apart de timer zetten op het gastnetwerk en apart op het reguliere wifi.... :|

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 10:54

stuffer

Ondertietel

misterdaan schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:22:
Op mijn werk willen we graag een wifi aanmaken speciaal voor onze medewerkers om buiten werktijd (na werktijd of in de pauzes) met hun smartphone op internet te kunnen. Het is echter niet echt de bedoeling dat deze wifi ook toegankelijk is tijdens werktijd. Het gaat dus om meerder intervallen.
LOL, ben blij dat ik daar niet werk...hebben ze daar nog niet van mobiele data abbo's gehoord?

ontopic....als ik "schedule wifi router" in google zet kom ik al een hoop tegen.
Zelf heb ik in dd-wrt een gast wifi netwerk die fysiek gescheiden is van de rest. ook kan je met cron-jobs werkenn om het wifi aan of uit te laten schakelen.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Verwijderd

Mikrotik kan dat. Hij kan bv. een (fysiek) poortje uit en aanzetten. Of hij kan de default gateway of een route tabel wijzigen op bv. 17:01 uur. dan wordt de traffic via de xDSL modem gestuurd, of een andere gateway etc....

Ze kosten geen drol (rond de 30 euro), maar je moet wel weten hoe je het moet instellen. Het is geen klik klik- next-next OK....

Het is volledig Linux, weliswaar volledig GUI, maar je moet echt weten wat je doet. Genoeg Wiki's op het net, je zal niet één weekend mee zoet zijn, maar als het werkt, en je ziet de kracht van dat ding, dan ben je verkocht....

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Elke router die DD-WRT kan draaien kan wifi scheduling doen... makkelijk via een web interface in te stellen, kost geen drol. Zelfs een router van 30 euro gaat voldoen.

Verder zal je een gescheiden netwerk moeten hebben of een goede firewall om te zorgen dat je wireless clients niet op je interne netwerk kunnen komen. Een VLAN is daar nooit een oplossing voor (hoewel die op tweakers.net ALTIJD weer aangedragen wordt –– het is slechts een trunking technologie, leer dat nou eens!), een los subnet wel. Dat je dan daarna moet kijken of je daar een dedicated lijntje voor gaat trekken of een trunk gebruikt met managed switches moet je zelf weten.

Verder is alles wat nu aangedragen wordt wel leuk, maar zonder informatie over je bestaande netwerk is het allemaal een beetje loze informatie en gokkerij, niet iets wat je met een bedrijfsnetwerk zou moeten willen.

Het kan bijvoorbeeld een simpel MKB netwerkje zijn met een of andere OEM server met Microsoft's idiote windows-als-een-NAT-router-en-firewall-systeem, waardoor je helemaal geen extra dingen hoeft te doen maar slechts 'voor' je server een AP aan hoeft te sluiten. Kan ook zijn dat je een custom setup hebt waar iemand die weet hoe het moet de boel goed opgezet heeft, dan zal je dus eerst moeten posten hoe het nu geconfigureerd is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dit een nieuw AP moet worden, zou ik simpelweg een standaard AP pakken, en een tijdklok op het modem of de switch die de connectie met internet verzorgt.
Tijdklok niet direct op het AP, want het is wel erg prettig als je een WLAN verbinding gewoon kunt houden ipv steeds te moeten zoeken. Dat er dan geen internet is is dan on purpose.

Een router of ander device met deze mogelijkheden beiden in de software ingebouwd zijn zal vermoedelijk een heel stuk duurder zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 03-10-2014 23:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• johnkeates
The Eagle schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:20:
Als dit een nieuw AP moet worden, zou ik simpelweg een standaard AP pakken, en een tijdklok op het modem of de switch die de connectie met internet verzorgt.
Erg slecht plan. Hele bedrijfsnetwerk plat....
The Eagle schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:20:
Tijdklok niet direct op het AP, want het is wel erg prettig als je een WLAN verbinding gewoon kunt houden ipv steeds te moeten zoeken. Dat er dan geen internet is is dan on purpose.
Het is een luxe service, geen 'oh jee nu moeten we naar wifi zoeken' geval. Daarnaast is WiFi met een software scheduler prima te gebruiken, je verbinding doet het dan wel, maar je komt simpelweg niet meer naar je WAN toe.
The Eagle schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:20:Een router of ander device met deze mogelijkheden beiden in de software ingebouwd zijn zal vermoedelijk een heel stuk duurder zijn.
Nope. Zoals eerder gepost is elke router die DD-WRT kan draaien geschikt. Je kan zelfs een oude WRT54G nemen en daar DD-WRT op zetten. Die 802.11G routertjes worden bijna gratis weggegeven op internet. Natuurlijk is dat niet heel handig, want dan heb je een slechte draadloze verbinding, dus kan je beter iets courants nemen zoals in de PW: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND die heeft goede DD-WRT ondersteuning. En je kan dus prima WAN scheduling instellen: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Access_Restrictions

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-11 16:34
Frizbox kan dat prima i.i.g. mijn 7490 wel.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• johnkeates
mash_man02 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 09:16:
Frizbox kan dat prima i.i.g. mijn 7490 wel.
Maar die kost dan weer 100+ euro als je hem niet gratis krijgt van je provider ;) Plus, het gaat hier niet om een modem maar een AP.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Misschien geen Tweakers oplossing maar wel simpel en in te stellen tot 19 intervallen, kan ook uit blijven in het weekend:
http://www.conrad.nl/nl/s...oevalsfunctie-046480.html

[ Voor 71% gewijzigd door andy88 op 04-10-2014 13:43 ]

Pagina: 1