Toon posts:

Deurintercom via Aliexpress

Pagina: 1
Acties:
  • 1.253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg via Aliexpress een video intercom aan te schaffen. Waarom via China? De designs zijn mooier en er zijn meer mogelijkheden. Ik zou echter al een eeuwigheid naar de juiste intercom en kom er zelf niet uit, vandaar dat ik graag jullie hulp inroep.

Eisen
- minimaal 2 tot maximaal 3 intercoms
- foto als er wordt aangebeld
- design moet mooi zijn (minimaal 7 inch, voorkeur gaat uit naar zwart, maar wit mag ook; de deurbel moet niet zoveel van die lelijke geluidsgaatjes hebben).

We hebben op dit moment vaste aansluitingen in ons huis voor de intercom, Wifi hoeft dus niet, maar mag wel. Waarschijnlijk gaan we niet de optie nemen om de deur automatisch te laten openen (i.v.m. veiligheid) we willen de mogelijkheid echter wel open houden dat de deur wordt ontgrendeld via een knopje.

Het is geen must, maar het zou fijn zijn om een connectie met de smartphone te kunnen hebben als iemand aanbelt.

Ik ben zo bang voor een miskoop dat ik al die tijd niet heb gedurfd om een intercom aan te schaffen. Op dit moment moeten onze bezoekers dan ook aankloppen, wat natuurlijk niet zo fijn is. Ik hoop dat jullie ons op weg kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 21:08
Wat is het budget? Hou tevens rekening met de douane kosten als je iets duurs uit china haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het budget is zo'n EUR 350. Ik houd inderdaad rekening met zo'n 30% aan extra kosten.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik kom er zelf echt niet uit en ik zou zo graag eindelijk een intercom willen hebben! Geen bezoek meer die hoeft aan te kloppen of mensen die iets willen verkopen afwijzen via de intercom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFlexie
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Zelf ben ik ook op zoek naar zo'n systeem, maar dan met 4 deurbellen. Ik heb nog geen systeem kunnen vinden die zowel via vaste (bedrade) schermpjes werkt (die kun je niet kwijtraken en hoef je niet in te stellen als er nieuwe bewoners zijn) en daarnaast ook nog met smartphones.

Volgens mij moet je als je deze eisen hebt ook meer richting een PBX systeem gaan denken (VOIP server). Maar het nadeel hiervan zijn:
-heeft eigen wifi nodig
-Wifi moet voldoende bereik hebben
-als er een schermpje stuk gaat of een smartphone moet toegevoegd worden, dan is dat lastig voor digibeten

MAW ik ga zelf denk ik voor een systeem zonder smartphone compatibiliteit geloof ik.

Als ik nog een andere oplossing vindt, zal ik het hier posten. Ben wel benieuwd welke je nou uiteindelijk gaat kopen...

BTW lijkt me ook handig als er een foto wordt gemaakt van de gemiste aanbellers.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberFlexie op 07-10-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Lijkt me niet dat je de intercoms uitelkaar gaat halen en/of gaat modden; het shopping-forum is dan ook een betere plek hiervoor dan EL. Schopje die kant op.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een sip intercom zou een optie kunnen zijn, maar ik denk niet dat jij echt uit kan bellen via een sip centrale.

Ik zou het houden bij een gewone deur intercom, overigens zou ik nooit je deur elektronisch beveiligen met een intercom. 95% van deze intercoms gebruikt een simpel relais contact wat dus te manipuleren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Ik had er nog nooit van gehoord....
Zal dit niet op gespannen voet staan met het 1 of andere privacywetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hoor, zolang je niet met die camera heel de wijk overziet. Het is toch jouw voorpad en voordeur?
zelfs een camera ter beveiliging van je huis mag je gewoon ophangen. Voor mijn werk installeer ik regelmatig intercoms.

Grandstream heeft een sip oplossing voor wat TS zoekt, kan ook via wifi gekoppeld worden aan een android telefoon. Hoe dit exact in elkaar zit weet ik niet want bedrijven gebruiken die functies niet. Maar voor 350 euro zal je het niet redden om een
-Intercom
-Vast toestel met android koppeling
-SIP server (modem kastje)

te kunnen aanschaffen van grandstream

http://en.grandstream.net...droid-video-ip-phone.html
http://en.grandstream.net...droid-ip-video-phone.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Dat het jouw voorpad en voordeur is betekent niet dat je daar ALLES zou mogen natuurlijk.
Was het maar waar :-)
Maar het is dus niet tegen de wet volgens jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Aanvankelijk had ik begrepen dat het product elders gezocht werd. Het is hier niet de bedoeling om een wensenlijstje neer te zetten en dat wij op zoek gaan naar een geschikt product voor jou. Dat mag je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Om daar nog even een verheldering aan toe te voegen: aankoopadvies kan doorgaans prima in de daarvoor bestemde fora in de tech categoriën van het forum. In dit geval betreft het een product dat daar niet past, omdat het niet echt binnen het soort producten past dat hier op Tweakers besproken wordt.

Het shopping forum is voor discussie over (online) winkelen, bijvoorbeeld garantiekwesties en dergelijke, niet voor discussies over welk product te kiezen.

Dit soort topics hoort daarom in Stuffis Generalis thuis, maar daar heeft de topicstarter nog geen toegang toe (min. 30 dagen geregistreerd en 50+ posts in de techfora).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.