Battlelog veranderd GPU clock.

Pagina: 1
Acties:

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:41
Hallo medetweakers,

Na het installeren van de nieuwe Catalyst 14.9 drivers merkte ik dat mijn Battlefield 4 fps veel lager was dan normaal.

Daarom keek ik naar de clockspeeds in MSI afterburner.

Het viel me op dat mijn kaart niet meer op 1100 mhz werkte (overklok) maar op de standaard 900 mhz.
Ik merkte dus dat mijn fps lager was, omdat de overclock vrij veel verschil maakt. (AMD HD7850 2gig.)

Vroeger had ik hier ook last van als ik bijvoorbeeld een online radio luisterde tijdens het gamen.
Dat heb ik toen opgelost door hardware acceleration in flash player uit te zetten.

Het vreemde zijn de volgende waarden van de kloksnelheden van gpu en grafisch geheugen:

Met battlelog opgestart en geminimaliseerd in de taakbalk: gpu 450 mhz mem 1200 mhz.
Met battelog opgestart en in beeld: gpu 900 mhz (Dit is de standaard waarde voor belasting op de gpu) mem 1200 mhz.

Zonder battlelog: gpu 300 mhz mem 150 mhz.

Met battlelog opgestart, geminimaliseerd en tijdens het spelen van Battlefield 4: gpu 900 mhz mem 1200 mhz.

In het kort: ik kan nu geen gebruik meer maken van mijn overklok tijdens het spelen van Battelfield 4.
De kloksnelheden doen niet wat ze horen te doen, in andere spellen werkt het wel.

Heeft iemand van jullie enig idee hoe dit op te lossen is?

• ddGee
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09-2019
Misschien een hotkey instellen voor je overclock, en vanaf je game start deze opzetten. Anders zou ik toch een andere driver installeren. 14.7 doet het bij mij nog steeds prima. Hopelijk kan je het vlug oplossen. :)

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Iemand anders had exact dit zelfde probleem.
Deze persoon. Misschien dat je zijn topic kan volgen voor een oplossing.

EDIT: hmm Dat is een nvidia en dit een amd. Wel erg toevallig hoor. Toevallig net een update geweest van Battlefield / Battlelog browser plugin oid??

[ Voor 29% gewijzigd door Haribo112 op 02-10-2014 14:09 ]

• HugoBoss1985
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

@ ddGee: eens kijken wat er gebeurd als ik Afterburner start terwijl ik al ingame ben.
Waarschijnlijk heb je gelijk en is het met de vorige driver weer OK. (If it ain't broke, don't try to fix it...)

@ Haribo112: ik denk dat wij verschillende problemen hebben.

-Hij heeft een kloksnelheid die ver onder de standaard kloks van de kaart liggen. (mijne draait wél op standaard, maar niet op overklok snelheid.)

-Hij heeft het ook in andere spellen, ik heb het alleen met Battlefield 4.

Het heeft vrijwel zeker iets met battelog of catalyst 14.9 te maken in dit geval.

Net even getest, eerst Battlefield 4 gestart, alt+tab eruit en Afterburner opgestart... precies hetzelfde verhaal, geen overklok.

Met battlelog geminimaliseerd een ander spel gestart, ook hetzelfde verhaal: geen overklok.

Misschien zijn er inmiddels al meer mensen die Battlefield 3 of 4 spelen en ook Catalyst 14.9 en MSI afterburner gebruiken?
Ik ben benieuwd naar hun ervaringen.

[ Voor 33% gewijzigd door HugoBoss1985 op 02-10-2014 14:27 ]

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Ook niet als je een 2d en 3d profile maakt?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kun je Battlelog niet sluiten zodra BF4 is opgestart? En heb je eventueel al een andere browser geprobeerd? Probeer IE eens o.i.d. (ik ga er vanuit dat je die nu niet gebruikt :P).

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01 15:59

garriej

Ik las ondertieten.

Razr schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:15:
Kun je Battlelog niet sluiten zodra BF4 is opgestart? En heb je eventueel al een andere browser geprobeerd? Probeer IE eens o.i.d. (ik ga er vanuit dat je die nu niet gebruikt :P).
Statistisch gezien is de kans juist het grootst dat hij wel IE gebruikt :+

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 15:24
Geen update voor afterburner? Kan zijn dat deze nog niet werkt met de nieuwste drivers. Heb het namelijk al eens gehad dat afterburner nog niet werkte met de nieuwste driver.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• HugoBoss1985
Bedankt voor de reacties.

:D Ik gebruik internet explorer!

Battlelog afsluiten ingame heb ik nog niet geprobeerd, op zich geen verkeerd idee.
Maar het heeft altijd goed gewerkt dus dat voelt niet als een echte oplossing. :P

Omdat het probleem zich voordeed had ik al de nieuwste Afterburner geïnstalleerd, maar dat hielp ook niet.

Edit: battlelog afsluiten verhelpt het probleem daadwerkelijk.

Offtopic: sinds een paar maanden het spel weer op gestart en de prestaties lijken een stuk minder.
Komt dat door een recente update van het spel?

In ieder geval maar weer terug naar Catalyst 14.7

[ Voor 28% gewijzigd door HugoBoss1985 op 02-10-2014 21:51 ]

Pagina: 1