Airport Express vervangen door Time Capsule

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Beste Tweakers. Mijn netwerkje ziet er als volgt uit.
1 Zyxel modem/router. Daarop middels ethernetkabel aangesloten een airport express (AE nr. 1) die staat dus in de bridge modus, de Zyxel fungeert als router.

Met die airport express heb ik mijn draadloze netwerk geconfigureerd. Dit staat op de begane grond.

Middels airport express nr. 2 (AE nr. 2, op de eerste etage) heb ik dat draadloze netwerk uitgebreid zodat het de zolder haalt.

Nu heb ik een Time Capsule (TC) gekocht. Meest voor de hand liggende lijkt mij dat ik AE nr. 1 vervang door de TC.

De instellingen van AE 1 kan ik middels het Airport programma opslaan. Heb ik het goed dat als ik die instellingen inlaadt in mijn TC, het netwerk gewoon blijft bestaan zoals het was? Of geeft dat problemen (zelfde netwerknaam in nieuw apparaat gaat misschien niet werken?).

Of zal ik als ik de AE 1 vervang door de TC het netwerk opnieuw moeten instellen? Ik vond mezelf een hele pief toen ik dat op de AE 1 gedaan had (met gastnetwerk en de hele shit) dus heb eigenlijk niet zo veel zin dat allemaal weer helemaal opnieuw te gaan uitzoeken.

Tegelijkertijd kan ik ook niet meer helemaal terughalen waarom ik het oude modem/router van Zyxel nog gebruik voor de router functie: is AE of de TC niet een betere router of maakt dat eigenlijk geen bal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 13:57
Waarschijnlijk heb je de Zyxel modem/router nodig om met je IPS te kunnen "verbinden". Laat het ding lekker staan en sluit je AE of TC erop aan en laat die alle netwerk-zaken afhandelen zou ik zeggen.

Of je instellingen kunt exporteren en daarna weer importeren in een AE of een TC durf ik niet zeker te zeggen, wat je ook kunt doen is print-screens maken van alle instellingen of het even op een papiertje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:06

Quakie

quakelen

Je praat helaas niet over generaties maar ik neem aan dat je time capsule laatste nieuwe is?

Helaas wordt airport niet meer onder windows geüpdatet (en helaas onder mac os x kan je steeds minder instellen maar dat terzijde). Hierdoor kan je geloof ik een AC variant niet optimaal instellen..

Andere iDevices in je bezit?
De reden hiervan is dat airport je netwerk leest.. hij zou je andere 2 moeten vinden en dus moeten voorstellen dat je hetzelfde wilt hebben als die andere 2... Ik heb voor een paar dagen ook 3 stuks gehad en bij 3 generaties werkte het (2009, 2011 en 2013 varianten) maar dit was onder mac os x. Het is dan 2min werken..
Misschien een iPad lenen van iemand?

Enige waar ik beetje mee zit is dat alle Apple apparaten in bridge modus werken en dus het feitelijk netwerk niet afhandelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Quakie op 02-10-2014 22:52 ]

Ik teken nergens meer voor