Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Beamer gezocht , advies nodig..!

Pagina: 1
Acties:

• s92982
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-11-2024
Wie ervaring met beamers heeft graag advies geven.

Welke eigenschappen zijn minimaal geschikt voor mijn ruimte:
Het is een 4m x 4m woonkamer. Het muur (Helder wit geverfd) waar ik de beamer op wil laten schijnen is ongeveer 2 meter breed. Waar de zijkanten deuren aanwezig zijn. Hiertegenover bevindt zich een raam die van muur tot muur breed is, dus 4meter breed. In andere woorden, ik zal denk ik wel last hebben van licht. Uiteraard wil ik het in het midden van het plafond hangen (dus ongeveer 2 meter afstand). En graag:
- Full HD
- 3D
- Betaalbaar

Welke beamer eigenschappen heb ik hierbij nodig? :/

EDIT:

Ik zoek een?
Goeie film/game beamer.

Wat is je budget?
Rond de 600 tot 800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als dagelijks TV vervanger dus films en games

Wat heb je zelf al gevonden?
Optoma HD26 of BenQ w1070

Welke vragen heb je hier nog over?
Op de plafond word het gehangen op een 2m muur. waar tegenover een raam aanwezig is. Betekent dat ik voor Lummen moet gaan en hoog contrast? Zoals de Optoma aangeeft of is dat te veel van het goeie en ga ik voor beter kleur beheer en lens shifting van de BenQ??

[ Voor 32% gewijzigd door s92982 op 03-10-2014 13:33 ]

• Blazing-Studios
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Betaalbaar is wat precies?

Ik vind rond de €1000,- betaalbaar voor een knappe (LCD) beamer en in dat geval kan ik ook ten zeerste deze
pricewatch: Epson EH-TW3200 LW of deze
pricewatch: Epson EH-TW5200 aanraden.
Weliswaar geen 3D, daarvoor zal je naar deze uit moeten wijken pricewatch: Epson EH-TW6100W
Of zijn broertje de 5900/5900w

Houd er wel rekening mee dat op een beamer actief 3D zit (passief wil je niet) en dan zijn de brillen tussen de €50-€100.

EDIT: En goede 3D implementatie zit ook voornamelijk op films als Transformers en Avengers, weinig inhoud maar oh oh oh wat is het gaaf :D
De Imax 3D under the sea is pas echt een pareltje (de zeeslangen komen echt je huiskamer in) maar nog steeds zal je maar een film of 10/20 in 3D WILLEN zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Blazing-Studios op 02-10-2014 12:42 . Reden: toevoeging ]

• s92982
Betaalbaar is voor mij rond de 700 euro .. Zo als wat jij aangeraden hebt de TW5200..
Alleen is die kwa contrast niet zwak? (niet dat ik ervaring mee heb)

En waarom raad je de LCD aan?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• s92982
CEA?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Consumentenelektronica Aankoopadvies, speciaal voor... aankoopadvies. ;)
Pagina: 1