Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem voornamelijk gebruiken om te gamen, Nieuwe Far Cry wil ik goed kunnen spelen bijvoorbeeld. Tevens ga ik hem gebruiken om foto's te converteren, vanaf 25GB raw.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/-1300,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, 2 schermen (23 inch). Logitech toetsenbord + muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al een lijstje samengesteld van een PC die mij goed lijkt. Ik wil sowieso een i7 processor voor het converteren van de foto's.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een merk voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
systeem moet redelijk stil zijn, maar voornamelijk snel en stabiel.
Ga je overklokken?
Niet binnen enkele maanden, maar over een langere tijd wil ik het wel gaan doen zodat ik niet over 2 / 3 jaar moet gaan upgraden.
Zoals gezegd heb ik zelf al een lijst samengesteld:
Zelf denk ik dat ik een goede processor + videokaart + kast heb uitgezocht. De voeding is misschien een overkill, maar wel een goede en energie zuinige volgens mij.
De kast staat voor mij al vast, goede kwaliteit wat ik overal lees.
Ik zit nog met een paar twijfelpunten:
Moederbord: Ik wil sowieso een z97 chipset hebben met de mogelijkheid om een m.2 ssd te kunnen gebruiken. Minimaal 6 sata porten en de mogelijkheid tot SLI en crossfire. Verder moet die beschikken over Front USB 3.0, aangezien de kast dit ook heeft. Het moederbord dat nu in de lijst staat voldoet aan deze eisen, echter weet ik niet of het verder een goed moederbord is, of dat er een betere / goedkopere optie is?
Geheugen: 16gb (2x 8gb) ben ik naar op zoek, het moederbord kan volgens mij sneller geheugen aan dan dit, maar heeft dat veel nut? En welke zou dan interessant zijn voor het geld?
SSD, er zijn zo veel SSD schijven op de markt, ik wil rond de 250GB zitten, welke SSD is dan aan te raden?
Ik ga hem voornamelijk gebruiken om te gamen, Nieuwe Far Cry wil ik goed kunnen spelen bijvoorbeeld. Tevens ga ik hem gebruiken om foto's te converteren, vanaf 25GB raw.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/-1300,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, 2 schermen (23 inch). Logitech toetsenbord + muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al een lijstje samengesteld van een PC die mij goed lijkt. Ik wil sowieso een i7 processor voor het converteren van de foto's.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een merk voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
systeem moet redelijk stil zijn, maar voornamelijk snel en stabiel.
Ga je overklokken?
Niet binnen enkele maanden, maar over een langere tijd wil ik het wel gaan doen zodat ik niet over 2 / 3 jaar moet gaan upgraden.
Zoals gezegd heb ik zelf al een lijst samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 294,90 | € 294,90 |
| 1 | MSI Z97-G45 GAMING | € 111,01 | € 111,01 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 341,99 | € 341,99 |
| 2 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,- | € 138,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Arctic White | € 90,77 | € 90,77 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 127,95 | € 127,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Corsair HX750i | € 137,95 | € 137,95 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 91,90 | € 91,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.347,47 | |
Zelf denk ik dat ik een goede processor + videokaart + kast heb uitgezocht. De voeding is misschien een overkill, maar wel een goede en energie zuinige volgens mij.
De kast staat voor mij al vast, goede kwaliteit wat ik overal lees.
Ik zit nog met een paar twijfelpunten:
Moederbord: Ik wil sowieso een z97 chipset hebben met de mogelijkheid om een m.2 ssd te kunnen gebruiken. Minimaal 6 sata porten en de mogelijkheid tot SLI en crossfire. Verder moet die beschikken over Front USB 3.0, aangezien de kast dit ook heeft. Het moederbord dat nu in de lijst staat voldoet aan deze eisen, echter weet ik niet of het verder een goed moederbord is, of dat er een betere / goedkopere optie is?
Geheugen: 16gb (2x 8gb) ben ik naar op zoek, het moederbord kan volgens mij sneller geheugen aan dan dit, maar heeft dat veel nut? En welke zou dan interessant zijn voor het geld?
SSD, er zijn zo veel SSD schijven op de markt, ik wil rond de 250GB zitten, welke SSD is dan aan te raden?
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8