Toon posts:

Welke pomp (en hoeveer liter/u) voor 24/7 systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dus binnenkort beginnen aan waterkoeling maar nu wil ik weten welke pomp ik nodig heb. Eheim is goed, maar best wel duur, en geen dompelpomp (wil ik wel, vanwege minder geluid), en OC-shop heeft ze in de smaken 600l/u en 1200l/u. De 600l/u is wel beetje duur, 1200l/u staat er niet bij.Deze zijn, wat ik gehoord heb, wel goed voor 24/7.
De Sicce pompjes zijn ook wel goed, maar ik had gehoord dat ze niet goed waren voor 24/7... Wat ik dus wel wil. OC-shop heeft ze in de smaken 800l/u en 1300l/u. En ze zijn dompelpompjes (dus minder geluid).
Nu had ik ook nog gehoord dat de pomp 800l/u of meer moest zijn, voor zo'n dergelijk systeem als ik heb (TB1200).

Ik dank U voor Uw help :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Mijn Sicce pompje draait 24/7 en heeft meer dan een jaar gedraaid. Draaide nog perfect, ware het niet dat een onvrijwillige val het ding als inline pomp ongeschikt maakte. (lekkage). Verder geen klagen.

Zou het gewoon met een Sicce pomp proberen, scheelt je veel geld.

Verwijderd

Zelf draai ik niet 24/7, maar bij de aquariumzaak waar ik die Sicce gekocht heb, draaien die pompen wel 24/7, jaar in jaar uit, zonder problemen.

Met een sicce zit je veilig, en echt duur zijn ze niet.

aantal liter/uur? In mijn opinie is alles boven de 150L/uur meer dan voldoende. Maarja, daar zijn velen het niet mee eens, dus neem 600-1200L/uur.

• TheRedGuy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 20:18
wat kosten die dingen dan ongeveer?

Verwijderd

Ik kocht de Sicce Nova (800:/uur) voor Fl 29,- bij de aquariumzaak.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:13

RvV

Ik heb een v-tech 800l/h. Hij draait al een paar maanden prima in een gesloten systeem. En er zat nog een aardige tijd garantie op ook. Hij kostte 55 gulden bij ned-cool dacht ik, weet niet zeker. Ik ben er wel tevrede over. Ik kon ff snel geen eheim vinden, daarom deze.

edit:

Die 800 liter per uur heb ik alleen maar genomen omdat die niet in een reservoir moet. Ik had in een test opstelling al meer dan genoeg aan 200 liter per uur met 60watt belasting.

Y'24

• TheRedGuy
  • Laatst online: 08-08 20:18
thx! Hoef ik niet zoveel moeite te doen met brandstofpompjes van auto's :)

Verwijderd

Brandstofpompjes zijn ook niet zo blij met water....

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is dan duidelijk. Ik ga voor de Sicce NOVA 800l/u. Bij OC-Shop kost die 46 piek, + verzendkosten. Dus voor 29 piek bij de dierenspeciaalzaak zou me héél goed uitkomen :)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb op de rommelmarkt een 400 liter Eheim pompje+reservoir gekocht voor 10 gulden :) ( in de winkel kost het setje meer dan 100 piek geloof ik)
Bleek dat ie stuk was, dus ik hem uit elkaar geschroefd, bleek dat een asje over was. Ik naar de dierenwinkel... Oh dat kunnen we zo bestellen meneer. kost u misschien een gulden ofzo :)

Ik denk dat een eheim400 liter wel genoeg moet zijn omdat in eerste instantie toch zonder peltier ga werken.

Geen inspiratie

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 16:09 schreef Herman het volgende:
Mijn Sicce pompje draait 24/7 en heeft meer dan een jaar gedraaid. Draaide nog perfect, ware het niet dat een onvrijwillige val het ding als inline pomp ongeschikt maakte. (lekkage). Verder geen klagen.

Zou het gewoon met een Sicce pomp proberen, scheelt je veel geld.
Zo'm pompje heb ik ook, alleen mijn Aquaboer zei dat hij er niet geschikt voor was.

Maar wie is hij, he :)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb een Ubbink (variable) 800/1200 l/u
het ding heeft 2 jaar in de vijver gedraaid ,nu dus in me "bassinetje"

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
sicce nova 800ltr uur, heb het ding nu 1,5 maand 24/7 en alles is nog goed..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Het enige bewegende deel van een pomp is de impeller met magneet eraan. Zoveel slijtage ondervind dat niet, en die dingen zijn los te koop (op bestelling). Lijkt me dat veel merken pompen dus wel 24/7 kunnen lopen. Het zijn immers aquariumpompen. Een aquarium zet je toch ook niet 's-avonds uit? :P

• Rickysaint
  • Laatst online: 17-08 07:02
Bij de dierenspeciaalzaak heb je toch genoeg pompjes die een behoorlijke opbrengst hebben.
En als je een eigen elektromotor hebt dan staat er op de site van Conrad een los pomphuis te koop met 3/4duims aansluiting.
Pompje kan 3bar leveren.

every man is wise, until he speaks

Pagina: 1