Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beste gaming router op dit moment

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Zal me eerst even voorstellen: Ik ben Nick 27 jaar oud, uit Den Bosch.
Voor werk doe ik op een IT Helpdesk vragen beantwoorden en problemen oplossen.

Ik zit al sinds enkele weken met een probleem:

Op de releasedate heb ik Destiny gehaald voor de Xbox 360. Zelf vind ik het een leuk spel, wat ik graag wil spelen. Echter krijg ik elke 5 tot 10 minuten disconnects.(tenzij ik xbox cache clear, xbox uitzet, modem reboot, xbox weer aanzet, dan 1 a 2 uur speeltijd).

Nou dacht ik dat het aan het spel lag, maar dat is dus niet 100% het geval.
Want ik wordt ook van Xbox Live gegooid als ik Halo 4 spartan ops speel... (na 1 tot 2 uur).

Na uren te hebben geprutst met verschillende instellingen op de modem en op xbox, heb ik het opgegeven..

Dus vervolgens heb ik een mailtje gestuurd naar mijn ISP: Ziggo, met de vraag of ze een antwoord hebben op mijn probleem.
Vervolgens mailen ze me terug, dat de modem die ik heb: Ubee EVW321B, firmware problemen heeft, en dat ze bezig zijn met nieuwe firmware. (Release datum voor de nieuwe firmware, hebben ze niet).

Hier wil ik niet op wachten. Dus wil ik dat ding in bridge mode laten zetten als ik een fatsoenlijke router heb.
Na wat zoeken op internet en op tweakers forum. Ben ik niet verder gekomen. (Zoeken op tweakers op gaming router, kreeg ik topics die in 2012 waren aangemaakt).
Als ik op internet google op best gaming router, krijg ik best wireless routers...

Paar eisen die ik heb aan de router:
Mogelijkheid om data verbruik af te knijpen van apparaten (Deze optie zie ik niet zo terug in reviews op het forum).
Natuurlijk DMZ optie of portforwarding
Geen netgear (die dingen gaan na een jaar stuk is mijn ervaring).
De router moet goed met PnP omgaan, aangezien dat spel wat ik graag speel, op basis van PnP zijn connecties maakt.

Wireless opties maken me niet uit, ik heb alleen een smartphone en een tablet die op WiFi kunnen, de rest is wired.

Ik zit te denken aan een pricerange van 75 tot 150 euro.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2014 13:22 . Reden: Vergeten iets belangrijks erbij te zetten ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat je meer informatie vindt als je zoekt op beste router...gaming is geen specifieke eigenschap.En dan wordt zoeken een stuk makkelijker, pricewatch induiken en daar kijken welke routers goed scoren.

Mijn tip: Mikrotik RB951G-2HnD (is hooguit beperkt in zijn doorvoersnelheid tot zo'n 200Mbps), retestabiel, alles dat je kent/weet en meer instelbaar en ook draadloos ideaal. En past ook nog eens ruim in jouw budget.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

lier schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:35:
Ik denk dat je meer informatie vindt als je zoekt op beste router...gaming is geen specifieke eigenschap.En dan wordt zoeken een stuk makkelijker, pricewatch induiken en daar kijken welke routers goed scoren.

Mijn tip: Mikrotik RB951G-2HnD (is hooguit beperkt in zijn doorvoersnelheid tot zo'n 200Mbps), retestabiel, alles dat je kent/weet en meer instelbaar en ook draadloos ideaal. En past ook nog eens ruim in jouw budget.
Lier, houd je er wel rekening mee dat niet iedereen de kennis heeft om mikrotiks te beheren? TS vermeld wel dat ie IT vragen beantwoord, maar dat zegt in essentie niets over zijn netwerk kennis.

Dus hierbij de vraag aan de TS: Wat is jou niveau van netwerkkennis?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ligt eraan.
Met web interfaces kan ik wel werken.
Maar als het met commands niveau ingesteld moet worden, ben ik een leek en zal ik veel uitzoekwerk moeten doen, om de router in te stellen.

Mijn expertise gaat voornamelijk uit naar Windows.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:45:
Ligt eraan.
Met web interfaces kan ik wel werken.
Maar als het met commands niveau ingesteld moet worden, ben ik een leek en zal ik veel uitzoekwerk moeten doen, om de router in te stellen.
Dat statement is te generiek, zeker in geval van Mikrotik - de webinterface/winbox zijn nagenoeg gelijk aan de command line. Enige voordeel van eerstgenoemde is dat het stukken overzichtelijker is.

Wat je wel nodig hebt is een beetje kennis van netwerken, en/of niet beroerd zijn om de wiki te lezen wanneer je er niet uitkomt.

Dus, globaal weten hoe DHCP/ARP/NAT/stateful firewalls werken, wat het verschil is tussen routing en bridging, etc.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Dus de vraag is:

Welke eisen (naast "beste gaming router") heb je nog meer?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Mij lijk elke router wel voor jou als oplossing kan dienen. De betere routers in het consumenten segment, zijn volgens velen de asus rt reeks. Maar ik denk dat een el cheapo routertje zelfs beter zal zijn als de router die je nu hebt. Wr1043n van tp link, is ook deftig, alleen kan die niet eccht om met hoge snelheden. (110mbit of hoger). Tplink archer c7 is ook wel aardig. Zeker als je er openwrt op zet ^^

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:39:
[...]

Dat statement is te generiek, zeker in geval van Mikrotik - de webinterface/winbox zijn nagenoeg gelijk aan de command line. Enige voordeel van eerstgenoemde is dat het stukken overzichtelijker is.

Wat je wel nodig hebt is een beetje kennis van netwerken, en/of niet beroerd zijn om de wiki te lezen wanneer je er niet uitkomt.

Dus, globaal weten hoe DHCP/ARP/NAT/stateful firewalls werken, wat het verschil is tussen routing en bridging, etc.
Globaal heb ik wel verstand van netwerken, en ik ben niet te beroerd om een Wiki te lezen om meer informatie te verkrijgen.
azz_kikr schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:06:
Mij lijk elke router wel voor jou als oplossing kan dienen. De betere routers in het consumenten segment, zijn volgens velen de asus rt reeks. Maar ik denk dat een el cheapo routertje zelfs beter zal zijn als de router die je nu hebt. Wr1043n van tp link, is ook deftig, alleen kan die niet eccht om met hoge snelheden. (110mbit of hoger). Tplink archer c7 is ook wel aardig. Zeker als je er openwrt op zet ^^
Ja dat op dit moment elke router beter is dan de Ubee modem/router, dat geloof ik graag :P

Echter Destiny vraagt enorm veel van een internet verbinding, ze hebben het op basis van P2P geschreven. De verbinding moet stabiel zijn, latency mag niet te hoog zijn en de router moet enorm veel connecties kunnen behouden.
Ivm deze eisen, loopt de huidige modem over en gooit hij op een gegeven ogenblik een gedeelte van de verbindingen eruit (daar lijkt het op, kan niet bij de connectivity logging komen van de modem).

Het is niet alleen voor dat spel dat ik het haal, als ik andere spellen speel valt de verbinding ook weg.

Ow was dit nog vergeten, graag wil ik ook dat mijn pc het een en ander kan downloaden, terwijl ik aan het gamen ben. Ook op basis van P2P.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 07:31 ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Kijk en vergelijk eens op smallnetbuilder

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 07:20:
Globaal heb ik wel verstand van netwerken, en ik ben niet te beroerd om een Wiki te lezen om meer informatie te verkrijgen.
Right. Hier is een demo:

http://demo2.mt.lv/

Hoezeer ik ook fan ben van Mikrotik, of het werkelijk een goede keus is durf ik niet te zeggen (qua functionaliteit ben ik zeker overtuigd).
Ow was dit nog vergeten, graag wil ik ook dat mijn pc het een en ander kan downloaden, terwijl ik aan het gamen ben. Ook op basis van P2P.
Dat lijkt me primair een kwestie van juiste configuratie aan de clientzijde. Pas als dat niet lukt zou ik het proberen af te dwingen op de router dmv. QoS.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Thralas schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:14:
[...]

Right. Hier is een demo:

Hoezeer ik ook fan ben van Mikrotik, of het werkelijk een goede keus is durf ik niet te zeggen (qua functionaliteit ben ik zeker overtuigd).

[...]

Dat lijkt me primair een kwestie van juiste configuratie aan de clientzijde. Pas als dat niet lukt zou ik het proberen af te dwingen op de router dmv. QoS.
Als kleine toevoeging op bovenstaande reacties, de mikrotik's zijn geweldige routers echter niet voor de gewone consument, ze eisen namelijk best een goed inzicht van netwerk kennis, en een aantal uur finetuning.

De boven aangegeven RB951-5HnD gebruik ik zelf ook snelheid is echt wel boven de 200Mbps te krijgen aangezien hardware technisch deze variant gelijk is een de RB2011 en deze tot 400MBit al goed mee kan komen, let wel op dat hoe meer firewall rules je maakt hoe langzamer ze worden.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

ShadowAS1 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:04:
[...]

Lier, houd je er wel rekening mee dat niet iedereen de kennis heeft om mikrotiks te beheren? TS vermeld wel dat ie IT vragen beantwoord, maar dat zegt in essentie niets over zijn netwerk kennis.

Dus hierbij de vraag aan de TS: Wat is jou niveau van netwerkkennis?
Een basisinstallatie van Mikrotik is echt supersimpel, hoef je vrijwel geen netwerkkennis voor te hebben. Is een kwestie van een paar keer klikken en even ervoor te zorgen dat je WAN adres goed ingesteld staat.

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:14:
[...]

Right. Hier is een demo:

[...]

Ik heb de demo doorgeklikt en het een en ander geprobeerd.

Moet wel zeggen dat het er wel interessant eruit ziet.
Maar ik ben bang dat ik er niet goed mee overweg kan, omdat er teveel opties inzitten.

De reden dat ik bandbreedte limieten wil instellen, is voornamelijk voor mijn xbox.
Zo kan ik voorkomen dat de xbox 3Mb upload gaat vragen. (Dat is de max upload snelheid van m'n internet verbinding).
Als er dan een drop komt, dan wilt Destiny wel eens me uit het spel gooien.

Helaas kan ik niet monitoren wat mijn xbox precies aan bandbreedte vraagt, als ik dat spel speel.
Echter heb ik wel gezien met een snelheidstest van Ziggo, dat als de upload dropt, dat het spel een foutmelding geeft.

Misschien dat er nog wat alternatieven zijn, voor routers die goed overweg kunnen met P2P en gaming?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link. Die was erg nuttig :)

Vervolgens heb ik een beetje vergeleken en heb ik voor de pricewatch: Asus RT-N66U# gekozen.

Reden voor deze keuze:
Veel goede ervaringen met Asus
Binnen mijn prijsrange
34,925 connecties tegelijkertijd
Kan verbinding knijpen
Ziet er leuk uit

Morgen ga ik hem ophalen.

Bedankt allemaal voor de hulp.

Update: Connectivity issues zijn opgelost. Er mag een slotje op deze thread :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 10:39 ]

Pagina: 1