Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Shadeblast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-11 14:11
Ik zoek een?
Ik ben voor een nieuw appartement opzoek naar een TV. Het huidige apparaat is een Pioneer PDP-R05 en die voldoet simpelweg niet. De TV zal gebruikt worden in combinatie met een Denon AVR-1612 voor de home cinema. Alle audio wordt via de Denon afgehandeld. Ik heb het liefste dat dit via HDMI gaat. Zo kan ik switchen tussen TV en laptop zonder gedoe met de audio.

Het liefste rond de 48/50inch, 122/127cm.

Wat is je budget?
Het budget bedraagt €650,-, minder bij minimale voordelen is natuurlijk nooit erg.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV zal gebruikt worden voor:
• TV-kijken. (Waarschijnlijk KPN, Ziggo of XS4-ALL.)
• Films kijken, ofwel via de TV of via een laptop/NAS.
• Zo af en toe een spelletje via een aangesloten desktop in combinatie met ge-ouwehoer een een biertje. Input-lag zal dus niet enorm belangrijk zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
http://tweakers.net/price...ng-ue48h6200aw-zwart.html

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb zelf niet zo veel ervaring met Smart TV's, dus ik weet niet precies wat voor een toegevoegde waarde het heeft. Ik zie een soort gat tussen de €550 en €650 waar ik geen verschil zie tussen alle beschikbare tv's.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De prijsverschillen zul je naar mijn mening vooral moeten zoeken in het gebruikte paneel in de televisie. De door jou voorgestelde H6200 van Samsung heeft bijvoorbeeld een 50 Hz paneel wat met een tv van 48" geen geweldige keuze is.

Een stapje hoger heb je de H6400 van Samsung welke een 100 Hz paneel heeft en dus een betere beeldkwaliteit zal hebben. Een AS640 of AS650 van Panasonic zijn ook prima alternatieven. Of de 50 inch modellen uit de W8-serie van Sony.

Op zich zijn je eisen niet bijzonder hoog maar gezien het grotere schermformaat dat je voorkeur heeft, zou ik wel investeren in een fatsoenlijk 100 Hz paneel. Laat je hierbij niet van de wijs brengen door de honderden geoptimaliseerde Hz waardes waar de fabrikanten mee gooien.

• Shadeblast
De prijzen schieten dan wel gelijk naar €750. Het budget is redelijk strikt aangezien er nog meer meubilair aangeschaft moet worden. Is het eventueel verstandiger een kleiner 100hz scherm te halen? Heeft u hierbij dan enige suggesties?

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:22
Ik denk dat het ook belangrijk is om te kijken hoe lang je het product wil gaan gebruiken. Als je deze een paar jaar wilt gebruiken dan is het investeren van 100E meer zodat je een smoother beeld krijgt of iets dergelijks natuurlijk geen slecht idee. Vooral als je beeldmateriaal kijkt waar snelle bewegingen in zitten (actiefilms, voetbalwedstrijden) is een paneel dat dat beetje netjes weergeeft erg fijn.

Prima.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
S1NN3D schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:25:
De prijsverschillen zul je naar mijn mening vooral moeten zoeken in het gebruikte paneel in de televisie. De door jou voorgestelde H6200 van Samsung heeft bijvoorbeeld een 50 Hz paneel wat met een tv van 48" geen geweldige keuze is.

Een stapje hoger heb je de H6400 van Samsung welke een 100 Hz paneel heeft en dus een betere beeldkwaliteit zal hebben. Een AS640 of AS650 van Panasonic zijn ook prima alternatieven. Of de 50 inch modellen uit de W8-serie van Sony.

Op zich zijn je eisen niet bijzonder hoog maar gezien het grotere schermformaat dat je voorkeur heeft, zou ik wel investeren in een fatsoenlijk 100 Hz paneel. Laat je hierbij niet van de wijs brengen door de honderden geoptimaliseerde Hz waardes waar de fabrikanten mee gooien.
De pricewatch zit hier waarschijnlijk ook fout gezien de paneelcodes; voorbeeld:
UE55H6400 panel type:55A1AF0V , M-Star X14.
UE50H6400 panel type:50D1AF0V , M-Star X14, (panel :Innolux,100Hz)
UE48H6200 panel type:48A1AF0V , M-Star X14.

Waar de "1" duidt op 100/120Hz paneel ... (krijgt alleen geen brillen en smart remote, mindere CMR en misschien weer minder uitgebreide smart tv)

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 02-10-2014 13:48 ]

• Shadeblast
Ik neem aan dat zodra ik de Smart-TV eis laat vallen ik een stuk meer ruimte binnen het budget laat vallen? Ik zie mezelf het niet echt gebruiken.

• tikkietrugjaap
Helaas is het moeilijker om een TV te vinden zonder Smart zaken dan met. Het eventueel laten vallen van die eis doet dus weinig met de prijs. Prijs komt vooral uit:

- Formaat (inches)
- Paneelkwaliteit (refresh rate, kijkhoek, kleurechtheid,etc)
- Resolutie (HD of UHD)
- Leeftijd (oudere modellen zijn 'minder aantrekkelijk' en kosten minder)

Prima.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Shadeblast schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:14:
Ik neem aan dat zodra ik de Smart-TV eis laat vallen ik een stuk meer ruimte binnen het budget laat vallen? Ik zie mezelf het niet echt gebruiken.
Dat zal tegenvallen. Tegenwoordig heeft zo'n beetje elke tv smart-functies aan boord. De fabrikanten zullen waarschijnlijk meer geld kwijt zijn om lijnen met en zonder te laten draaien dan om het gewoon overal in te verwerken.

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
S1NN3D schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:25:

Een stapje hoger heb je de H6400 van Samsung welke een 100 Hz paneel heeft en dus een betere beeldkwaliteit zal hebben.
Volgens mij heeft 100 Hz panel niet direct een betere beeldkwaliteit. Ik vraag me af wat je bron hiervoor is.

Voor de zin of onzin van hogere refresh rates:

http://www.rtings.com/info/what-is-the-refresh-rate

Uiteindelijk is het beeld toch opgenomen met 24 fps. Ik wil hiermee niet zeggen dat er geen voordelen zijn van 100Hz tegen 50Hz

Verder zou ik zeggen kijk naar de review van tweakers zelf, daaruit blijkt dat de beeldkwaliteit van deze tv gewoon goed is.

Ik hoop dat je een keuze kunt maken.

Je hebt ook nog als optie om te kiezen voor de sony 48w605b. Dit zou ook een heel goed paneel zijn. Maar ik denk dat je met de H6200 geen verkeerde keuze maakt;). Uiteindelijk is het verschil minimaal zolang je maar geen last hebt van backlight bleeding en vlekken.

• apis29
  • Niet online
Nog even ter daadwerkelijke bevestiging dat de 6200 hetzelfde 100hz paneel als de 6400 heeft:
(Option: 48A1AF0V,_,_,NONE)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2uonz3p.jpg

• Shadeblast
Dus mijn keuze was eigenlijk direct vrijwel de beste? Als die TV namelijk wel 100hz heeft is die verder compleet aan mijn eisen.

• tikkietrugjaap
venom1 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:55:
Volgens mij heeft 100 Hz panel niet direct een betere beeldkwaliteit. Ik vraag me af wat je bron hiervoor is.

Voor de zin of onzin van hogere refresh rates:

http://www.rtings.com/info/what-is-the-refresh-rate

Uiteindelijk is het beeld toch opgenomen met 24 fps. Ik wil hiermee niet zeggen dat er geen voordelen zijn van 100Hz tegen 50Hz

Verder zou ik zeggen kijk naar de review van tweakers zelf, daaruit blijkt dat de beeldkwaliteit van deze tv gewoon goed is.
In jouw eigen link wordt een pagina verder ook uitgelegd dat een scherm met meer native Hz fijner kan zijn voor snelle beelden: "...Most people will appreciate the increased fluidity of the video..."

Daarom werd er door ons gezegd dat het voor bepaalde zaken fijn is om te hebben. Er is uiteraard een max en dat is voor elk persoon anders.

Maar als nu blijkt dat het door OP aangedragen scherm 100hz is, dan is de hele discussie niet meer nodig. :)

Prima.

• apis29
  • Niet online
Shadeblast schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:44:
Dus mijn keuze was eigenlijk direct vrijwel de beste? Als die TV namelijk wel 100hz heeft is die verder compleet aan mijn eisen.
Jep :) (verder bevestigd in de review op die poolse site in vergelijking met een eerdere van de 55H6400)

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

Ik twijfel zelf nog tussen de 40" h6400 en de 48" h6200. Qua prijs ontlopen deze modellen elkaar nauwelijks.Ik heb het beeld van de h6200 bij de mediamarkt gezien, volgende week ga ik er op uit om te kijken waar ik de h6400 kan zien. Het design is ook vrijwel hetzelfde.
Wat mij bij beide modellen nog tegenhoud is de input lag (ivm gaming met de ps4).

[ Voor 12% gewijzigd door shameblaster op 03-10-2014 21:03 ]

Cons:::BB4E

• Shadeblast
Top, dan is voor mij de keuze duidelijk. Heel erg bedankt heren (Of dames?)!
Pagina: 1