Beste mede tweakers 
Excuses als dit niet het goede topic is, ik heb geen idee waar ik deze anders moet plaatsen..
Situatie
Een klant van ons heeft een lange tijd geleden een lichtkrant gekocht met de opening van zijn bedrijf.
Deze lichtkrant werd geprogrammeerd met een oude laptop (W98) van 13 jaar oud (zo oud is de lichtkrant ook).
Nu is de laptop kapot (hdd rammelt en kwam rook uit) en ze hadden van deze laptop nooit een backup o.i.d. gemaakt
Alle gegevens zijn nu weg en documentatie van de lichtkrant is ook niet meer aanwezig.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Nieuwere laptop ingericht met het programma (WinSpec).
- USB -> RS232 verloop geinstalleerd (lichtkrant ondersteund alleen RS232).
- Alle pagina's met de hand lopen tikken
- Baudrate netjes overal goed gezet;
- bi-directional uit gezet en aan gezet (allebei geprobeerd);
- Andere USB - RS232 geprobeerd;
- COM poort veranderd;
Probleem
Het probleem is alleen dat ik niet weet wat het model is en wat het wachtwoord hiervan is om de pagina's naar de lichtkrant te sturen
Bij mijn grote vriend krijg ik geen antwoord helaas..
Ik heb meerdere foto's gemaakt en ik hoop eigenlijk dat iemand mij hiermee kan helpen

Excuses als dit niet het goede topic is, ik heb geen idee waar ik deze anders moet plaatsen..
Situatie
Een klant van ons heeft een lange tijd geleden een lichtkrant gekocht met de opening van zijn bedrijf.
Deze lichtkrant werd geprogrammeerd met een oude laptop (W98) van 13 jaar oud (zo oud is de lichtkrant ook).
Nu is de laptop kapot (hdd rammelt en kwam rook uit) en ze hadden van deze laptop nooit een backup o.i.d. gemaakt
Alle gegevens zijn nu weg en documentatie van de lichtkrant is ook niet meer aanwezig.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Nieuwere laptop ingericht met het programma (WinSpec).
- USB -> RS232 verloop geinstalleerd (lichtkrant ondersteund alleen RS232).
- Alle pagina's met de hand lopen tikken
- Baudrate netjes overal goed gezet;
- bi-directional uit gezet en aan gezet (allebei geprobeerd);
- Andere USB - RS232 geprobeerd;
- COM poort veranderd;
Probleem
Het probleem is alleen dat ik niet weet wat het model is en wat het wachtwoord hiervan is om de pagina's naar de lichtkrant te sturen
Bij mijn grote vriend krijg ik geen antwoord helaas..
Ik heb meerdere foto's gemaakt en ik hoop eigenlijk dat iemand mij hiermee kan helpen

[ Voor 5% gewijzigd door Web-Brielle op 02-10-2014 10:56 ]
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser