Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange alias in aparte map laten binnenkomen outlook

Pagina: 1
Acties:

• bassieboy1990
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-10 20:43
Hoi,

Ik heb iemand een alias "facturen@domein.nl" gegeven voor de digitale factures.
Nu dacht ik binnen outlook een mooie regel te kunnen maken om deze binnen te laten komen in een specifieke map.
Helaas werkt dit niet omdat de mail binnenkomt op exchange en dan de naam van deze user aan de mail geeft.
Er kwam dus niks in de facturenmap.

Iemand een idee hoe ik dit wel kan laten werken? Of is het echt een nieuwe gebruiker aanmaken en daar deze mail aanhangen en die toevoegen in haar outlook?

regel die ik had gemaakt

personen(facturen@domein.nl) > Map(facturen) geen kopie achterlaten.

Geadresseerde(facturen@domein.nl) > Map(facturen). geen kopie achterlaten.

Het is exchange 2008 en office 2013!

Ben benieuwd naar jullie opties.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Exchange 2008 bestaat niet.
Maar dit kan wel dmv een rule : in 2013 als trigger voor de rule "met specifieke tekst in het adres van de geadresseerde"

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 11:27
Als een mailbox meerdere alliassen heeft, kun je de email verstuurd naar een alias laten verplaatsen naar een subfolder via een Outlook rule. Als je dit instelt in de Outlook client moet Outlook actief zijn om deze actie uit te kunnen voeren, maar als je dit instelt via Exchange PowerShell is dit niet benodigd. Doe dit als volgt;

Controleer of de rule niet actief is in Outlook;

Get-InboxRule -mailbox facturen@domein.nl | select Name, Description | fl

Met de volgende rule wordt email verstuurd naar de "hoofdmailbox" waar facturen@ ondervalt, met de alias facturen@domein.nl verplaatst naar de folder Inbox\Facturen. ;

New-InboxRule -name "facturen" -Mailbox "hoofdmailbox@domein.nl" -SentTo "facturen@domein.nl" -MoveToFolder "hoofdmailbox:\Inbox\Facturen" -HeaderContainWords "facturen@domein.nl"

• bassieboy1990
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-10 20:43
excuus het was server 2008. geen idee waarom ik dit heb gezegd.

@Killah_Priest zoals ik al zei is dat dus niet zo, dit omdat het op exchange binnenkomt en dan alleen de username hieraan hangt.

@roytjeP Bedankt! ik zal is binnen exchange zelf kijken.

• Killah_Priest
bassieboy1990 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:28:
excuus het was server 2008. geen idee waarom ik dit heb gezegd.

@Killah_Priest zoals ik al zei is dat dus niet zo, dit omdat het op exchange binnenkomt en dan alleen de username hieraan hangt.

@roytjeP Bedankt! ik zal is binnen exchange zelf kijken.
Ik snap niet wat je precies bedoelt met "het komt op Exchange binnen" en dat alleen de username eraan hangt.

Maar goed, ik zie inderdaad dat de rule die ik voorstelde alleen client side uitgevoerd kan worden.
Omdat ik toch echt zeker weet dat het ook via een server side rule kan welke je via Outlook configureert (ik heb dit in het verleden vaak zat gedaan) heb ik even gekeken :

Als ik de rule aanmaak met als trigger een specifieke tekst in de Header (in de NL versie van Outlook "met specifieke tekst in de berichtenkop") en je vult hier het mailadres van de betreffende alias in dan moet het wel werken (iig op de Exchange 2010 server van mijn werk - met zowel een 2013 client als een 2010 client werkt het met deze rule - op de Exchange server kan ik na het aanmaken van deze rule in Outlook de rule ook zien met get-inboxrule)

(dit is dus hetzelfde als wat RoytjeP aangeeft, alleen dan vanuit de client geconfigureerd)

[ Voor 6% gewijzigd door Killah_Priest op 07-10-2014 20:14 ]

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 13:09
Ik snap niet precies wat je bedoelt. de mails komen gewoon binnen in het postvak in?
Worden de mails vanuit intern gemaild naar een alias?
Wij hebben intern ook een aantal aliassen voor een mailbox. Wanneer men naar deze alias mailt wordt dit automatisch geresolved naar het primaire smtp adres.
Voorbeeld: Ik mail naar factuur@domein2.nl(alias) dan wordt dit intern automatisch geresolved naar het primaire smpt adres factuur@domein1.nl.
Hierdoor zal je regel niet werken. Als je de eigenschappen van het bericht bekijkt zul je ook zien dat de mail gestuurd is naar het primaire smtp adres.
Helaas heb ik dit ook nog niet opgelost. |:(

• SvenA
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-11 07:51
Hoi hampeleman,

Als je een email richt aan het aliasadres zou in de header van het emailbericht het aliasadres moeten staan. Als dit niet het geval is zou het kunnen zijn dat er door het interne adresboek automatisch het primaire email adres wordt ingevuld.

Door op Exchange CLI de regel van RoytjeP uit te voeren kijkt Exchange zelf naar de header info en stuurt hierdoor de email naar de juiste folder. Via de Outlook client gaat dit helaas nog niet lukken, omdat deze alleen naar het primaire emailadres kan kijken.

@bassieboy1990, is het al gelukt met de CLI command van RoytjeP?

• Killah_Priest
hampeleman schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:55:
Ik snap niet precies wat je bedoelt. de mails komen gewoon binnen in het postvak in?
Worden de mails vanuit intern gemaild naar een alias?
Wij hebben intern ook een aantal aliassen voor een mailbox. Wanneer men naar deze alias mailt wordt dit automatisch geresolved naar het primaire smtp adres.
Voorbeeld: Ik mail naar factuur@domein2.nl(alias) dan wordt dit intern automatisch geresolved naar het primaire smpt adres factuur@domein1.nl.
Hierdoor zal je regel niet werken. Als je de eigenschappen van het bericht bekijkt zul je ook zien dat de mail gestuurd is naar het primaire smtp adres.
Helaas heb ik dit ook nog niet opgelost. |:(
Ik heb een vergelijkbare rule gewoon draaien op mijn mailbox hoor (PrimarySMTPAddress is bij mij "voornaam.achternaam@domein.nl", mails verzonden aan mijn alias "voornaam@domein.nl" komen gewoon in een aparte map binnen bij mij.
De rule draait bij mij ook echt server-side en niet alleen op de client (ik connect vanaf meerdere terminal servers vanuit verschillende AD domeinen (zonder trust) naar deze mailbox dus was het voor mij sowiezo een MUST.

Overigens moet je een rule op basis van het TO veld niet testen door binnen dezelfde Exchange omgeving van user A naar B te verzenden ; zodra je op "namen controleren" of verzenden klikt zal Outlook het mailadres nl direct resolven naar het PrimarySMTPAddress welke uitgelezen wordt vanuit het adresboek.
Wat helpt om het automatisch resolven te voorkomen is het mailadres in 'single quotes' te zetten (als ik dat doe dan resolved Outlook het adres niet voor mij en behandelt het gewoon letterlijk als een kale string).
Bij mails verzonden vanaf andere mailservers speelt dit probleem uiteraard niet want voor hen valt er niets te resolven op dat gebied.

[ Voor 3% gewijzigd door Killah_Priest op 12-12-2014 20:17 ]

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:51
Ik zou gewoon alias verwijderen en een distributie groep aanmaken. Dat is het makkelijkst en dan werkt het 100%

• Killah_Priest
Littledevil9 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:02:
Ik zou gewoon alias verwijderen en een distributie groep aanmaken. Dat is het makkelijkst en dan werkt het 100%
En dan komt de mail nog steeds niet binnen in een aparte map (daar heb je dan dus ook weer een rule voor nodig).
Mijn rule werkt 100% zeker, ik heb deze namelijk zelf ook draaien.

Zie ook http://support.ravenit.co...red-to-the-primary-email-
Pagina: 1