Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

exchange 2010 agenda rechten probleem.

Pagina: 1
Acties:

• dennieboy96
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-11-2023
hallo mede tweakers.
Wij zijn binnen ons bedrijf bezig met een openbare agenda op te stellen voor de afdeling administratie zodat iedereen kan zien wat er gebeuren moet.
Hierbij moeten 3 mensen rechten hebben om dingen aan te passen en mensen toe te voegen.

Wanneer wij de rechten in exchange zelf gaan verdelen in "Eigenschappen agenda -> machtigingen" het maakt niet uit wat ik een gebruiker geeft hij blijft voledige rechten hebben en kan alles aanpassen. Zelfs als hij het niet zou moeten kunnen lezen. Wat zou hiervan het probleem kunnen zijn misschien een recht in de active directory? dit gebeurd allemaal op een exchange 2007 server maar de agenda is in outlook 2010.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:02
De rechten kan je op een aantal plekken inregelen

Exchange --> Full Mailbox access nakijken/weghalen rechten
Active Directory --> Security Tab nakijken/weghalen rechten
Outlook --> agenda machtigingen nakijken/weghalen rechten ("default" of "standaard" en anoniem laten staan)

Rechten zou ik als volgt aanpassen

Exchange --> Full Mailbox aan de 3 personen geven
Outlook --> Bij "Default" of "Standaard" rechten goed instellen en Anoniem laten voor wat het is.

[ Voor 5% gewijzigd door Quadradial op 02-10-2014 10:10 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• dennieboy96
de rechten heb ik naar gekeken volgens hetgene wat jij zegt maar wanneer ik bij exchange de full rechten weghaal, en bij outlook de agenda machtigingen op geen zet en in security tab staat niks. en nog kan ik alles aanpassen en zelfs de mailbox verwijderen.

• bassieboy1990
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-10 20:43
Moet de administratie niet binnen outlook ook nog een keer rechten geven voor deze personen?

in exchange kan je de rechten geven om in een andere agenda te mogen kijken, maar dan moet de gebruiker dit nog steeds ana die 3 personen toewijzen.

excuus als je dit al had geprobeerd dan heb ik het verkeerd begrepen.

Verwijderd

Het duurt sowieso even voordat zulke permissies via exchange verwerkt zijn, is niet instant.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:47

StarWing

Huh ?!?

wat gebeurt er als je het zelfde probeert met de owa ipv outlook ?

Page intentionally left blank.

• dennieboy96
ik had de rechten ongeveer al zo'n week erop staan. voordat ik er weer aan verder ging maar dit heeft ook niks geholpen.

bassieboy1990:
wanneer ik dat doe maakt het niet uit ik heb daarop iedereen die in de agenda stond 0 rechten gegeven niet lezen etc. maar toch kunnen zij lezen en aanpassingen doen.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:02
Maak een nieuw account aan en kijk dan of mensen er standaard bij kunnen en aanpassingen kunnen maken.

Indien ze hier niet bij kunnen zou ik van het originele account een export maken en dan de mail adressen
omzetten en de rest importeren.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• dennieboy96
StarWing schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:15:
wat gebeurt er als je het zelfde probeert met de owa ipv outlook ?
hey als ik dat doe krijg ik de hele agenda niet. deze staat wel gewoon in de normale outlook maar niet in OWA

Verwijderd

Heb je public folder management gebruikt om de agenda aan te maken?

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:28
Misschien begrijp ik het verkeerd. Maar als ik rechten voor een agenda aanpas doe ik dat met Exchange altijd via de EMS.

Get-MailboxFolderPermission -Identity [mailbox]:\Agenda (Of Calendar)
Dan zie je in een oog opslag wat exchange denkt dat de rechten zijn. Die kun je dan naar wens aanpassen met add of set.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• dennieboy96
op een of andere rare manier werkt hij plots. er is niks verder meer aangepast maar ineens konden de gebruikers niks meer (behalve lezen). terwijl ik daar al ongeveer 4/5 op wacht? misschien is het ergens blijven hangen maar goed in iedergeval bedankt voor jullie hulp!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:47

StarWing

Huh ?!?

troubleshooten => indien mogelijk altijd via owa.
outlook + cached mode kan wat "eigenaardigheden" opleveren.

Page intentionally left blank.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Hoe staan de permissies van DEFAULT op het betreffende object?
Pagina: 1